کد خبر: 125003 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 04 اسفند 1398 - 08:36
استاندار بوشهر:
محدودیت سوخت برای کنترل آفت ملخ صحرایی در بوشهر پذیرفتنی نیست

اتحادخبر:  استاندار بوشهر گفت: محدودیت در خصوص تأمین سوخت موردنیاز ماشین‌آلات کشاورزی برای کنترل آفت ملخ صحرایی پذیرفتنی نیست.

اتحادخبر:  استاندار بوشهر گفت: محدودیت در خصوص تأمین سوخت موردنیاز ماشین‌آلات کشاورزی برای کنترل آفت ملخ صحرایی پذیرفتنی نیست.

محدودیت سوخت برای کنترل آفت ملخ صحرایی در بوشهر پذیرفتنی نیست

 عبدالکریم گراوند عصر شنبه در نشست پدافند غیرعامل و بحران و شورای اطلاع‌رسانی استان بوشهر اظهار داشت: تأمین نیازمندی‌های سازمان جهاد کشاورزی از طریق مدیریت بحران ضروری است.

 

وی با اشاره به هجوم گسترده ملخ‌ها به استان بوشهر گفت: در شرایط بحرانی همه دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح باید برای کنترل اوضاع همکاری لازم را داشته باشند.

 

گراوند اضافه کرد: با توجه به اینکه با هجوم ملخ صحرایی، امنیت غذایی به خطر می‌افتد به همین دلیل مدیریت بحران مکلف است هر آنچه سازمان جهاد کشاورزی از امکانات و تجهیزات نیاز دارد از طریق دستگاه‌ها تأمین کند.

 

وی ادامه داد: باوجود محدودیت منابع اما با توجه به وسعت حمله ملخ‌ها به استان بوشهر از محل منابع استانی ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار مالی به سازمان جهاد کشاورزی کمک شود تا مشکلی برای تأمین سم و سایر ملزومات موردنیاز خود نداشته باشد.

 

استاندار بوشهر یادآور شد: سازمان جهاد کشاورزی نسبت به تأمین هواپیمای دوم برای سم‌پاشی مناطق مختلف استان اقدام کند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کنترل نکردن آفت ملخ صحرایی در استان بوشهر احتمال حمله این آفت به استان‌های هم‌جوار را به دنبال دارد به همین دلیل مدیریت بحران باید در نامه‌ای از استان‌های هم‌جوار در راستای کنترل این آفت استمداد بطلبند.

 

استاندار بوشهر یادآور شد: با توجه به اینکه هجوم ملخ‌ها از سوی استان‌های جنوبی بوده اگر مقابله کامل و جامعی در این بخش صورت نگیرد احتمال آلودگی استان‌های هم‌جوار وجود دارد به همین دلیل کمک‌های ملی و استان‌های هم‌جوار به استان بوشهر برای کنترل این آفت ضروری است.

وی تأکید کرد: دهیاران، بخشداران و شوراهای اسلامی موظف هستند با استفاده از امکانات مالی و تجهیزاتی خود برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی سازمان جهاد کشاورزی را یاری برسانند چراکه اگر همکاری و همیاری مردم در کنار این دستگاه‌ها وجود نداشته باشند به‌طورقطع با مشکل روبرو خواهیم بود.

استاندار بوشهر همچنین از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان بوشهر خواست با توجه به‌ضرورت محدودیتی در تأمین سوخت و سم کشاورزی برای سازمان جهاد کشاورزی ایجاد نکنند و همکاری لازم را در خصوص تأمین سوخت داشته باشند.

 

گراوند گفت: هرگونه محدودیت در خصوص تأمین سوخت موردنیاز ماشین‌آلات کشاورزی برای کنترل آفت ملخ صحرایی پذیرفتنی نیست و امروز باید این مشکل در استان برطرف شود.

 

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: سطح هجوم آفت ملخ صحرایی امسال نسبت به سال گذشته بسیار بالاست و به‌طورقطع تنها با منابع استانی امکان کنترل این آفت وجود ندارد.

 

 

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/125003