کد خبر: 124923 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 01 اسفند 1398 - 10:38
حیات بشر بدون هنر موسیقی امکان پذیر نیست

اتحادخبر:  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: فعالیت و حیات بشر، مذاهب، مکاتب، توسعه علم و حتی انقلاب‌ها خالی از پدیده هنر موسیقی امکان پذیر نیست.

اتحادخبر:  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: فعالیت و حیات بشر، مذاهب، مکاتب، توسعه علم و حتی انقلاب‌ها خالی از پدیده هنر موسیقی امکان پذیر نیست.

 

حیات بشر بدون هنر موسیقی امکان پذیر نیست

 

فاطمه کرمپور چهارشنبه شب در آئین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در بوشهر افزود: هنر موسیقی با زبان جهانی انسان‌ها را به هم متصل می‌کند و موجبات انتقال پیام توسط موسیقی دان ها را فراهم می سازد. 

 

وی بیان کرد: تصور دنیا بدون موسیقی و صوت زیبای کائنات بسیار دشوار است و انسان در طول تاریخ تا به امروز با موسیقی عجین و همراه بوده و جای این مهم همواره در رویدادهای اجتماعی، آئین‌های مذهبی و در تمامی فرهنگ‌ها هیچ‌گاه خالی نخواهد بود.

کرمپور بااشاره به همراهی موسیقی از بدو تولد تا لحظه مرگ با انسان گفت: فعالیت و حیات بشر، مذاهب، مکاتب، توسعه علم و حتی انقلاب‌ها خالی از پدیده هنر موسیقی امکان پذیر نیست. 

 

وی ادامه داد: جشنواره موسیقی فجر به عنوان مهم‌ترین رویداد موسیقیایی کشور هر ساله با تنوع فرهنگی و اقلیمی مختلف، بستر تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری را فراهم می‌کند.

 

کرمپور تصریح کرد: پرهیز از تمرکز گرایی و توجه به خرده فرهنگ‌ها و موسیقی نواحی و اقوام به عنوان سرمایه های ملی، از رویکرد جدید معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر برگزاری جشنواره موسیقی فجر در استان‌ها است. 

وی بیان کرد: جشنواره امسال علاوه بر تهران در هشت استان کشور از جمله استان‌های آذربایجان شرقی، بوشهر، زنجان، خوزستان، گلستان، مازندران، منطقه آزاد اروند و سیستان و بلوچستان برنامه ریزی شده بود که با توجه به جایگاه ویژه موسیقی در استان بوشهر این جشنواره با حضور ۱۱ گروه موسیقی به مدت هفت روز در سالن مجتمع فرهنگی هنری شهر بوشهر برگزار شد.

 

کرمپور اظهار کرد: به دنبال برنامه‌ای مدون و منسجم برای اجرای موسیقی فجر در استان هستیم که در این راستا برگزاری سالانه جشنواره، پاسداشت چهره های موسیقایی و پیشکسوت، معرفی، کشف و شناخت استعدادهای موسیقی در استان بوشهر ضروری است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره موسیقی فجر علاوه بر توجه به تولید موسیقی در استان‌های کشور امکان شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری مناطق مختلف را به همراه دارد.

 

کرمپور افزود: هنر موسیقی بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال نیز فراهم می‌کند که توجه به اقتصاد هنر نیز در این راستا ضروری به نظر می‌رسد. 

وی گفت: ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای تولید و اجرای موسیقی نواحی، مناطق و استان‌های کشور توجه به پیشکسوت‌ها و آموزش هنرمندان جوان و همچنین توجه به پژوهش و آموزش از موضوع‌های مهمی بود که توسط دبیرخانه جشنواره در استان مورد توجه قرار گرفت. 

کرمپور بیان کرد: این جشنواره گستره استانی خواهد داشت و در آینده نمایندگی های انجمن موسیقی بوشهر در شهرستان‌ها با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های شهرستان خود به اجرای این برنامه خواهند پرداخت.

 

کرمپورافزود: انجمن موسیقی استان با نگاه ویژه و تخصصی در راستای توسعه و پیشرفت هنر موسیقی این منطقه گام برداشته که هنرمندان باید در این راه همکاری لازم داشته باشند. 

 

وی یادآور شد: ویژه برنامه نکوداشت هنر نی جفتی نوازی در نیم قرن اخیر بندر بوشهر نیز با هدف تجلیل و تقدیر از پیشکسوتان و گرامیداشت هنر نی جفتی نوازی نسل جوان برگزار شد که مورد توجه هنرمندان و علاقمندان به هنر موسیقی در استان قرار گرفت.

کرمپور همچنین با تقدیر از حضور گسترده هنرمندان در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، گفت: با توجه به رویداد مهم انتخابات از همه هنرمندان استان دعوت می‌کنم همچون دوره‌های گذشته در کنار سایر اقشار مردم در این رویداد مشارکت فعال داشته باشند.

 

 

 

 

ایرنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/124923