امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 28 بهمن 1398 - 09:48

اتحادخبر:  کمتر از ۴ روز به روز سرنوشت ساز ۲ اسفند باقیمانده و هر روز شاهد گرمتر شدن تنور تبلیغات انتخاباتی در شیراز و سایر شهرهای استان فارس هستیم؛ تبلیغاتی که در روزهای ابتدایی مهلت یک هفته‌ای، سرد بود و آرام آرام بر گرمایش افزوده شد و پیش بینی می‌شود طی روزهای آینده، بر حجم و کیفیت تبلیغات و اخبار انتخاباتی، افزوده شود.

اتحادخبر:  کمتر از ۴ روز به روز سرنوشت ساز ۲ اسفند باقیمانده و هر روز شاهد گرمتر شدن تنور تبلیغات انتخاباتی در شیراز و سایر شهرهای استان فارس هستیم؛ تبلیغاتی که در روزهای ابتدایی مهلت یک هفته‌ای، سرد بود و آرام آرام بر گرمایش افزوده شد و پیش بینی می‌شود طی روزهای آینده، بر حجم و کیفیت تبلیغات و اخبار انتخاباتی، افزوده شود.

گرم شدن کارزار انتخابات در فارس

علی‌رغم وجود حرف و حدیث‌ها، جامعه با ورود از فضای رد و تایید صلاحیت‌ها، به آرامش رسیده و کاندیداها رقابتی فشرده را در ۱۸ حوزه انتخابیه فارس، آغاز کرده‌اند؛ رقابتی که به نظر می‌رسد با تایید برخی داوطلبان نزدیک به تفکر اصلاح‌طلبی و چهره‌های میانه‌رو از یک سو و به جمع بندی رسیدن برخی از گروه‌ها و احزاب دارای دیدگاه اصلاح‌طلبی، به سمت اعتدال پیش برود و امیدواری‌ها برای در پیش بودن انتخاباتی باشکوه‌تر از قبل را بیشتر کند.

تا قبل از این شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس، بر سر یک لیست برای حوزه انتخابیه شیراز و زرقان به جمع بندی نهایی رسیده و پنج گزینه را از بین گزینه‌های متعدد خود، در این حوزه انتخاب و رسانه‌ای کرده بود و اکنون اخباری مبنی بر نهایی شدن نظر برخی احزاب و تشکل‌های شناسنامه دار اصلاحات و گروه‌های دارای تفکر اعتدالی، برای ارائه لیستی از نامزدها، به گوش می‌رسد، لیستی که احتمال می‌رود نام افرادی نظیر احمدی، استاندار اسبق فارس و سفیر پیشین ایران در ترکمنستان، بهجت‌حقیقی مدیرکل سابق تعاون روستایی، رزمجو مشاور پیشین استاندار فارس و استاد دانشگاه شیراز، در آن قرار بگیرد.

صاحبنظران اعتقاد دارند که ورود گروه‌ها و احزاب با تفکرات مختلف به عرصه انتخابات و اعلام و انتشار لیست از کاندیداهای مد نظر، به حتم بر افزایش مشارکت عمومی در انتخابات آتی مجلس تاثیر بسزایی خواهد داشت.

طی روزهای اخیر، کاندیداهای شاخص در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، گفت و گوهایی پیرامون اهمیت برگزاری انتخابات در این دوره و لزوم حضور پررنگ مردم در این عرصه بسیار مهم، نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را نیز بیان کرده‌اند.

احد بهجت حقیقی، روز گذشته (شنبه ۲۶ بهمن) در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که کاهش امکان رقابت پذیری در بخش خصوصی به دلیل بدنه بزرگ دولت را از چالش‌های جدی این روزهای کشور است.

به گفته او، در ایران سال‌هاست که بخش خصوصی تلاش می‌کند سهم بیشتری از تاثیرگذاری بر اقتصاد را داشته باشد اما به دلیل بزرگ بودن دولت، این امکان هنوز فراهم نشده است؛ بی تردید مجلس قوی می‌تواند فراهم کننده بستر برای تحقق این مهم باشد.

مدیر سابق تعاون روستایی استان فارس خاطرنشان کرد که با نگاه به اقتصادهای توسعه یافته با فضای کسب و کار مساعد در می‌یابیم که بخش عمده‌ای از موفقیت‎های آنها ناشی از اعتماد به بخش خصوصی و واگذاری اقتصاد به بخش آزاد بوده است، لذا مجلس در آینده باید بیش از گذشته به این موضوع توجه داشته باشد.

 

او معتقد است که این کشورها با تکیه بر عرضه و تقاضا در کلیه بازارها و کاهش دخالت دولت و تعریف نقش نظارتی برای آن توانسته‌اند به اقتصادهای برتر در جهان تبدیل شوند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: نوع دولت‌ها و شیوه سیاست گذاری آنها نقش موثری در دست یابی اهداف ذکر شده را دارد و سیاست‌های هر دولت هم برگرفته از قوانینی است که مجلس پایه گذار آنها محسوب می‌شود. آنچه در گزارشات بانک جهانی در پایش فضای کسب و کار در میان کشورها مورد ارزیابی قرار می گیرد، میزان همکاری و تسهیل بخش دولتی با خصوصی است.

بهجت حقیقی خاطرنشان کرد: رتبه ۱۲۷ از میان ۱۹۰ کشور گواهی بر اینست که دلیل اصلی بهبود نیافتن فضای کسب و کار کشور دولتی بودن بخش اعظمی از اقتصاد است که عملا به ایجاد ارزش افزوده کمکی نمی‌کنند لذا شاید مهمترین کار مجلس آینده، توجه به این مهم برای رونق فضای کسب و کار باشد.

آیت‌الله رزمجو، استاد تمام دانشگاه شیراز نیز که از ماه‌ها پیش در تلاش برای جلب آرای جامعه دانشگاهی و جوان است، اعتقاد دارد که حضور و مشارکت در انتخابات مجلس، یکی از مهمترین وظایف شهروندی هر فرد به شمار می‌رود و مشارکت بالای مردم در انتخابات، توان و کارآمدی و اقتدار مجلس را بالاتر خواهد بود.

او با تاکید براینکه باید مجلس آینده برای حل مشکلات یک الگوی جامع و راهبردی توسعه داشته باشد، توجه به فضای دانشگاهی و پژوهش را عاملی موثر در توسعه یافتگی جوامع دانست و بر این مهم تاکید کرد.

 

رزمجو ادامه داد: مردم ما که به مدد افزایش نظام آموزش عالی کشور و نیز ظهور و در دسترس بودن اقسام رسانه‌ها به سطح بالایی از توان تحلیلی دست یافته‌اند، امروز بیش از هر زمان اظهارات و ادعاهای واجد یا فاقد پشتوانه علمی را می‌فهمند و به حق متناسب با آن ها موضع گیری می‌کنند.

او تاکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری مردم تفاوت کلی گویی و رویا بافی را با حرف و اظهار نظری که ریشه در واقعیات میدانی دارد و برخاسته از بینش عمیق علمی است متوجه می‌شوند و  به عبارتی «شعار» فاقد «شعور» را می‌شناسند و سره را از ناسره تشخیص می‌دهند.

رزمجو خاطرنشان کرد: امروز به لطف گسترش رسانه‌های حقیقی و مجازی (رسانه در معنای عام آن) فرصتی دست داده تا بتوانیم با هم به گفتگو بنشینیم، همدیگر را نقد کنیم و به چالش بکشیم، اشتراکات و نقاط افتراق خود را بفهمیم، از طرح‌ها و برنامه‌های خود باخبر شویم، دغدغه‌ها را اصولی مطرح کنیم و به طرح مسئله بپردازیم، و در نهایت مسائل بعضا حاد قدیمی را با نگاهی تازه و متفاوت ببینیم و تحلیل کنیم.

او خاطرنشان کرد: وقت آن رسیده که دانشگاهیان که ارتباط و تعامل خود را با جامعه و صنعت گسترش داده و ماموریت‌های جدیدی در این راستا برای خود تعریف کرده‌اند با روحیه جهادی و رویکرد مدیریت علمی به میدان بیایند، مسائل را با نگاهی عمیق و نیز چند لایه ببینند و تحلیل کنند، و در نهایت با بهره گیری از توان علمی و تجربی خود و مردم «طرحی نو» در اندازند.

 

رئیس سابق بسیج سازندگی کشور که در این دوره از انتخابات در لیست ۵ نفره شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس برای حوزه انتخابیه شیراز و زرقان جای گرفته است تاکید دارد که مجلس توانمند و کارآمد به حتم بر کارآمدی دولت و توسعه همه جانبه و متوازن جامعه، تاثیری عمیق و مداوم خواهد داشت.

ابراهیم عزیزی با بیان اینکه فاصله گرفتن از مدیریت جهادی و انقلابی نارسایی و سوء تدبیری را به دنبال دارد، لزوم توجه به این مسائل در مجلس آینده را لازم دانست و تاکید کرد که به حتم مردم زمانیکه با دیدگاه‌های نزدیک به نظراتشان مواجه شده و احساس کنند اشتراکات فکری بیشتری با کاندیداها دارند، مشارکت مطلوبتری در انتخابات را رقم خواهند زد.

او با بیان اینکه در هر مقطع از تاریخ انقلاب که مدیریت انقلابی و جهادی حاکم بوده شاهد موفقیت‌های خوبی بوده‌ایم، گفت: اگر در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی، فرهنگ و مدیریت جهادی حاکم می‌شد، امروز شاهد بسیاری از مشکلات نبودیم. به حتم مجلس توانمند که در سایه مشارکت بالای مردم شکل خواهد گرفت، می‌تواند بر این مهم تاثیرگذار باشد.

 

استاندار اسبق هرمزگان با بیان اینکه امروز در جامعه علی‌رغم تلاش‌های خوب، موثر و سازنده در انقلاب اسلامی اما شاهد کاستی‌ها در حوزه‌هایی هم هستیم، افزود: در حوزه‌های علمی، پزشکی، موشکی، دفاعی، هوا فضا و ...طی چهار دهه پس از انقلاب تاکنون توفیقات خوبی نصیب ملت شده است.

رئیس سابق بسیج سازندگی کشور لزوم پردازش دقیق مطالبات به حق مردم در حوزه‌های مختلف را یکی از ضرورت‌های مجلس آینده برشمرد و عنوان کرد: اگر مشکلات مردم توسط کسانی که پشتوانه مردمی برخوردار بودند، به درستی مورد هدف گذاری قرار می‌گرفت، شاید امروز درگیر بسیاری از حاشیه‌ها نبودیم.

او همچنین با بیان اینکه از یک نماینده مجلس در کنار دو امر مهم قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای امور انتظارات دیگری هم هست، گفت: انتظار است که یک نماینده چشم بینای حقایق، خواسته‌ها و مشکلات و نیازهای مردم باشد و در واقع صدای رسای مردم در صحنه‌های مختلف برای بیان آنچه می‌بینند و می‌شنوند، باشد.

 

محمدرضا محمدی‌کشکولی، از قضات دادگستری و یکی دیگر از کاندیداهای این دوره انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، تاکید دارد که از ابتدای انقلاب تاکنون هرسال شاهد افزایش مشارکت مردم در رویدادهای مختلف سیاسی و اجتماعی نظیر انتخابات بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه امسال هم روز دوم اسفندماه برگ دیگری از افتخار، در تاریخ این سرزمین نوشته خواهد شد، تاکید دارد که مردم هر دوره نگاهی دقیقتر، ظریفتر و هوشمندانه تر پیدا کرده و با آگاهی و دقت بیشتری انتخاب خود را انجام می‌دهند.

این قاضی دستگاه قضایی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، قانون اساسی جایگاهی را براساس حقوق تساوی برای ملت ایران و اقوام مختلف در کشور ایجاد کرد تا از ظرفیت بزرگ اجتماعی آنان در خدمت کشور استفاده شود.

این نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شیراز و زرقان همچنین با اشاره به تاثیرگذاری ایلات و عشایر و اقوام مختلف در رویدادهایی نظیر انتخابات، گفت: حضور پر شور جامعه عشایری فارس در انتخابات نشانگر این است که جامعه عشایری پیوند ناگسستنی با نظام جمهوری اسلامی و با شهروندان شیراز و زرقان دارد.

 

محمدی کشکولی افزود: حضور جامعه عشایری در استان فارس دارای تاریخ پر افتخار و اثر گذاری است و برخورداری از اماکن مذهبی همچون حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و سید علاء الدین حسین (ع) و مشاهیر بزرگی چون حافظ و سعدی جایگاه رفیع شیراز و فارس را جهانی کرده است.

او خاطرنشان کرد: همه اقوام در کنار یکدیگر برای اقتدار و پایداری کشور و آینده درخشان تلاش می‌کنند و بر اساس آمار قریب به ۱۵ درصد از جمعیت ۸۲ میلیونی کشور را مردم روستایی و عشایری تشکیل می‌دهند.

دیگر نامزد اصلاح طلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز سید محمد احمدی، استاندار اسبق فارس و سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان است که شامگاه شنبه ۲۶ بهمن در جمع خبرنگاران، بر لزوم شکل گیری مجلسی کارآمد و قدرتمند تاکید کرد و افزود: کشور ما امروز با مشکلات بزرگ اقتصادی مواجه است که مسیر حل این مشکلات از یک مجلس قوی عبور می‌کند.

احمدی با اشاره به قدرت نظامی ایران در منطقه و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی که در سایه پایمردی‌های ملت ایران و رهبر حکیمانه امام خمینی(ره) به دست آمده است، عنوان کرد: چرا مردم در چنین کشوری باید با مشکلات و سختی‌های اقتصادی دست و پنجه نرم کنند.

استاندار اسبق فارس با بیان اینکه شرط تشکیل یک مجلس قوی ورود نمایندگان توانمند و متخصص و با تخصص به مجلس است، خاطرنشان کرد: نمایندگان یک مجلس کارامد باید به سمت ثبات در قانون گذاری‌ها پیش روند.

این استاد حقوق بین‌الملل بیان کرد: مجلس راهگشا از نمایندگانی تشکیل می‌شود که دارای دانش، تجربه، جسارت و شهامت کافی برخوردار باشند و دست آنها در جیب دیگران و گوششان به فرمان قدرت‌های مختلف نباشد.

احمدی تشکیل کابینه‌ای قوی و کارآمد در دولت را نیز مستلزم نظارت قوی مجلس دانست و افزود: چنین مجلسی اجازه نخواهد داد کسانی که لیاقت ندارند وارد عرصه اجرایی کشور شوند.

 

او همچنین در تایید اهمیت توجه به بخش خصوصی و همچنین کاهش تصدی گری دولت، اظهار کرد:   شوروی سابق  بالاترین ذخایر نفت و گاز را داشت و کشوری بزرگ با منابع سرشار بود اما تولید ناخالص این کشور به اندازه یکی از ایالات آمریکا نیست، علت این مسئله نیز حذف  کردن بخش خصوصی و به عهده گرفتن همه امور توسط دولت بود که در نهایت نیز سبب نارضایتی‌های اقتصادی بسیار زیاد و فروپاشی شوروی شد.

علیرضا پاکفطرت، شهردار سابق شیراز نیز که در لیست ائتلاف ۵ نفره شورای نیروهای انقلاب اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان قرار گرفته، با تاکید بر لزوم تلاش برای افزایش حداکثری مشارکت در انتخابات این دوره مجلس، خاطرنشان کرد که مجلس قوی لازمه حل مشکلات اساسی جامعه است.

او نیز در جمع خبرنگاران و با بیان اینکه امروز عدم انطباق در مدیریت شهری مانند نبود درآمد پایدار و رکود باعث چالش‌های فراوانی شده است، عنوان کرد: به دلیل نبود برنامه‌ریزی‌های منطقه‌ای با تمرکزگرایی روبرو هستیم، لذا جمعیت شهرها هر روز در حال افزایش است.

پاکفطرت ادامه داد: با وجودی که شهرداری‌ها در تمام حوزه‌ها وارد شده‌اند اما برخی به شهرداری‌ها نگاه خدماتی دارند؛ بنابراین لازم است با استفاده از تجربیات کلان‌شهرها الگویی برای تغییر این نگاه در دیگر شهرها نیز ایجاد شود.

 

او با بیان اینکه ظرفیت برنامه‌ریزی در کشور بالا است، گفت: باید بستر آن فراهم شود تا شهری آباد و آرام و با حفظ و حراست از میراث گذشته داشته باشیم.

پاک‌فطرت همچنین به موضوع ایجاد منابع مالی و درآمدی پایدار که قرار بوده است دولت لایحه‌ای دراین‌باره به مجلس ارائه کند هم اشاره کرد و گفت: با گذشت سی سال از متعهد شدن دولت در این موضوع اتفاق مثبتی نیفتاده و لازم است وضعیت کلان‌شهرهای کشور مشخص تا بر اساس طرح آمایش سرزمین و طرح جامع اقتصاد شهری، مشکلات شهرها کاهش پیدا کند.

 

منصوره طاهری، یکی از معدود بانوانی است که در این دوره وارد کارزار انتخاباتی مجلس شورای اسلامی شده و نخستین بانویی است که نامش در فهرست مد نظر اصولگرایان، در میان چهار نام دیگر لیست ۵ نفره ائتلاف شورای نیروهای انقلاب اسلامی جای گرفته است نیز اعلام کرد که مهمترین اصل در این دوره از انتخابات، تلاش برای مشارکت حداکثری مردم خواهد بود.

طاهری با اشاره به اینکه تاکید بر توان داخلی و  دیپلماسی در حوزه خارجی نشانگر اقتصاد مقاومتی است، گفت: مجلس شورای اسلامی اگر مقتدر و کارآمد باشد، می‌تواند بر معادلات بین المللی نیز تاثیرگذار بوده و مسیر توسعه را پیش روی کشور هموار کند، لذا نگاه غلطی که مبادلات تجاری تنها با چند کشور باشد و با دیگر کشورها قهر کنیم  را نمی‌پذیریم.

او افزود: این درحالی است که کشورها به سوی مبادلات چندجانبه رفته اند و دیپلماسی را برای شکوفایی اقتصادی استفاده می‌کنند و باید  هوشمندانه از ظرفیت سیاست خارجی برای شکوفایی اقتصاد داخلی استفاده کنیم.

به گفته طاهری اقتصاد درون زا و مقاومتی قهر با دنیا نیست و ظرفیت دیپلماسی به کمک می‌آید و نقش مجلس باید در معاهدات اقتصادی پررنگ شود و این درحالی است که اقتصاد را فدای سیاست خارجی می‌کنیم.

 

طاهری گفت: در حوزه‌های دیگر مسئله حضور زنان در سپهر سیاسی ایران مسئله مهمی به شمار می‌رود که در فرهنگ سیاسی دینی ما است و علی‌رغم برخی اتهام‌هایی که به دین و دینداران برای عدم حضور زنان می‌زنند؛ هویت ایرانی و  هویت اسلامی ما بر نمی‌تابد و نگاه سنتی در این زمینه ربطی به دین ندارد.

کاندیدای یازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان‌های شیراز و زرقان با بیان اینکه هویت مستقل زن مسلمان ایرانی واقعیتی است که در تاریخ ما پررنگ نشده است، گفت: در عرصه زنان اسطوره‌ای داریم که در ادبیات و تاریخ ما هم است. 

طاهری با اشاره به نقش اساسی مجلس در قدرت سیاسی گفت: از مولفه اقتدار هر کشور مسئله جمعیت و خانواده است و اگر این حوزه را راهبردی نبینیم آسیب می‌بینیم.

وی افزود: ایجاد کمیسیون ویژه بانوان اولویت اصلی خواهد بود و نماینده‌ای موفق است که سیاست‌های کلی نظام را مطالعه کرده باشد و از بین آنها طرح و قانون بیرون بیاورد. 

 

طاهری بیان‌کرد: اقتصاد مسئله اول و اولویت دار جامعه ما است و اگر امروز مردم گله مند هستند به دلیل کار نکردن در عرصه معیشت است و کسی که وارد مجلس می‌شود حتما باید این روند را تغییر و وضعیت معیشت را سامان دهد.

سیروس پاکفطرت، دیگر کاندیدای شیرازی این دور از رقابت‌ها است که اعتقاد دارد در این دوره از انتخابات شاهد استقبال خوب مردم و مشارکت بالای رای دهندگان خواهیم بود و این امر پیش زمینه تشکیل یک مجلس تاثیرگذار در دوره جدید خواهد بود.

پاکفطرت با بیان اینکه اولویت همه باید شکل گیری مجلس مقتدر باشد تا روند تصویب و اصلاح قوانین در ابعاد مختلف، مطلوب تر از گذشته دنبال شود، اهمیت به کارگیری همه تفکرات سیاسی، استفاده از ظرفیت نیروهای جوان و متعهد و متخصص در عرصه های مختلف را یادآور شد.

او توجه به شفافیت، تلاش برای بکارگیری توانمندی‌های جوانان در امور اجرایی، حمایت از کسب و کارهای نوپا، اصلاح و بهبود قوانین و مقررات مرتبط با کسب و کار و توسعه اشتغال پایدار، تلاش برای بسترسازی قانونی رفاه اجتماعی و ارتقای سطح معیشتی و سلامت مردم به ویژه اقشار محروم، حمایت از ورزش‌های همگانی و قهرمانی به منظور بالا بردن ضریب سلامت جسمی و روانی جامعه و توجه خاص به ورزش بانوان، کمک به ارتقای جایگاه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع)، قطب گردشگری و پایتخت فرهنگی هنری کشور و ... از اهداف خود اعلام کرد.

جعفر قادری، دیگر عضو لیست ۵ نفره شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شیراز که سابقه نمایندگی مردم شیراز در دو دوره مجلس شورای اسلامی را در کارنامه دارد، نیز گفت: فضای انتخابات اسفندماه برخلاف دوره‌های قبل که تحت تاثیر امواج و هیجانات سیاسی و بعضا قومی و قبیله‌ای شکل می‌گرفت، از ملاک و شاخص برخوردار است.

 

او با این تاکید که بررسی روند مشارکت مردم در انتخابات، نشان دهنده مسیری افزایشی توام با آگاهی بیشتر است، افزود: اگر مشکلات کشور را در فقر، فساد و تبعیض و تفاوت ذکر کنیم طبعا نیاز است که در چند بعد مجلس آینده ورود کند که از جمله آنها پالایش قوانین، مقررات زدایی، قوانین مغایر و خلاءهای قانونی است که موجب ناکارآمدی شده است، بنابراین مجلس آینده وظیفه دارد تا زمینه را برای کارآمدی نظام و انقلاب فراهم کند.

قادری همچنین رفع موانع فضای کسب و کار، مقررات زدایی در کنار پر کردن خلاءهای قانونی و حل مسائل و مشکلات اقتصادی در چارچوب مدل‌های درون زا را از مهمترین اولویت‌های خود برشمرد.

 

روح‌الله نجابت، جوان فعال سیاسی که اعتماد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در فارس را برای قرار گرفتن در لیست آنان جلب کرده است نیز خاطرنشان کرد که در این دوره همه باید برای افزایش سطح مشارکت عمومی در انتخابات مجلس، همراهی و همکاری و تلاش کنند.

نجابت با این امیدواری که در دوره آتی و به واسطه مشارکت هوشمندانه مردم، شاهد تشکیل یک مجلس توانمندتر و مقتدرتر از دیگر ادوار خواهیم بود، گفت: مجلس نیاز به نگاه و حرکت متفاوت دارد، چرا که نیاز است انباشت مطالبات سال‎های اخیر با دقت و دلسوزی دنبال شود.

او با بیان اینکه مجلس جای کار جمعی است، افزود: متاسفانه اختلافات بین نمایندگان طی سال‎های گذشته موجب شده تا به نتیجه مطلوبی نرسیم.

نجابت همچنین با بیان اینکه متعهد به همگرایی در صورت منتخب شدن از سوی مردم شده‎ایم، اقتصاد در همه سطوح همه کشور و سیاست خارجی را از اولویت‌های خود عنوان کرد و گفـت: باید به دنبال تسهیل تجارت با کشورهای منطقه و همسایه باشیم.

 

 تحلیل‌ها نشان دهند افزایش اقبال عمومی جامعه برای مشارکت در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی است؛ صاحبنظران معتقد هستند که اجماع عمومی تفکرات مختلف سیاسی حاضر و فعال در جامعه برای ترغیب مردم به حضور در انتخابات به عنوان مهمترین رکن مردم سالاری دینی، امیدواری به افزایش سطح مشارکت را تقویت کرده است.

 

 

 

 

ایسنا



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 5 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 5 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 13 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 13 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 13 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...