کد خبر: 124719 ، سرويس: حرف‌های شما
تاريخ انتشار: 28 بهمن 1398 - 08:29
سخنی با نامزدهای انتخاباتی؛

اتحادخبر- داوود بحرینی : عقرب های ساعت به سرعت در حال گردش هستند و ماراتن انتخاباتی نیز برای نامزدها در حال نزدیک شدن به ایستگاه پایانی خود می باشد.اما در این دوره به دلیل افزایش تحریم های خصمانه برخی از کشورهای غربی ، عملکرد ضعیف برخی از نمایندگان و منفعت طلبی های خودخواهانه برخی از احزاب شور و اشتیاق انتخاباتی در مردم را...

داوود بحرینی:

 

عقرب های ساعت به سرعت در حال گردش هستند و ماراتن انتخاباتی نیز برای نامزدها در حال نزدیک شدن به ایستگاه پایانی خود می باشد.


اما در این دوره به دلیل افزایش تحریم های خصمانه برخی از کشورهای غربی ، عملکرد ضعیف برخی از نمایندگان و منفعت طلبی های خودخواهانه برخی از احزاب شور و اشتیاق انتخاباتی در مردم را به افول کشانده است.

یکی از رکن های مهم هر جامعه و نظام مردمان آن هستند.

از همین رو تمامی کاندیدها به دنبال ایجاد فعال شدن انگیزه دوباره مردم هستند .

حال سوال اینجاست بازسازی این انگیزه به چه قیمت تمام خواهد شد؟! آیا اینبار هم اعتماد مردم بازیچه برخی از نامزدها می شود؟!

اما در این میان کاندیدهایی که هدف اصلی خود را خدمت به مردم می دانند نباید برای کسب صندلی بهارستان از هر رفتار غیر منطقی بهره ببرند و افکار عمومی را دچار خدشه نمایند.

از سویی مردم نیز باید سعی کنند از رفتارهای احساسی و طایفه سالاری دوری ورزند و با آگاهی و روشن بینی به شخص مورد نظر خود رای دهند.

به نظر نگارنده برخی از انتخاب های غلط و کنش های احساسی در سال های گذشته باعث شده است: مشکلات استان بوشهر بر روی هم انباشته گردد.

در سال گذشته شاهد افزایش چشمگیر سهمیه استان خوزستان از صادرات نفت و گاز بودیم که همین مسئله ضعف و قدرت چانه زنی پایین نمایندگان استان را نشان داد.

پروژه های تعطیل و نیمه تعطیل نقاط مختلف استان نیز به یک معضل پیچیده تبدیل شده است ، که بارها با واکنش مهرداد ستوده معاون عمرانی استاندار روبرو شده ایم.

کدام یک از کاندیدای اخیر در چارچوب قانون میتواند اعتبارات ملی را جذب نماید؟!

به طور کلی نامزدهای انتخاباتی اگر ذره ای به فکر مشکلات مردم هستند باید صداقت را در گفتارهای خود حفظ کنند و وعده های بی مورد را بر زبان نیاورند.

یک نامزد باید خود را وابسته به هیچ شخصی نداند که اگر اینچنین شود بدون شک نماینده مردم خواهد بود؛ و پیروزی اصلی که همان به دست آوردن اعتماد سرمایه های اجتماعی خواهد بود را به دست خواهد آورد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/124719