کد خبر: 124608 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 26 بهمن 1398 - 10:36
اعلام آمادگی اقلیت‌های دینی شیراز برای شرکت در انتخابات

اتحادخبر: پیروان ادیان الهی ساکن شیراز متشکل از کلیمیان، زرتشتیان و ارامنه برای حضور حداکثری و پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی که قرار است روز جمعه دوم اسفندماه امسال برگزار شود اعلام آمادگی کردند.

اتحادخبر: پیروان ادیان الهی ساکن شیراز متشکل از کلیمیان، زرتشتیان و ارامنه برای حضور حداکثری و پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی که قرار است روز جمعه دوم اسفندماه امسال برگزار شود اعلام آمادگی کردند.

اعلام آمادگی اقلیت‌های دینی شیراز برای شرکت در انتخابات

رییس انجمن ارامنه شیراز، روز شنبه شرکت در انتخابات را وظیفه ملی هر ایرانی دانست و گفت: معتقدیم که بدون توجه به تفاوت سلیقه‌ها و نگاه‌ها و با هر مذهب و دینی همه باید برای انتخاب نماینده جدید در پای صندوق‌های رای حاضر شویم.

 

هرموند آراطونیان افزود: امروز کشور از نظر اقتصادی با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا، در شرایط سختی قرار دارد و فشار این تحریم‌ها هم برای همه مردم با هر مذهب و آیینی وارد است و بنابراین همه وظیفه داریم برای بهبود شرایط بکوشیم و در این جهت گام برداریم.

 

آراطونیان ادامه داد: از نماینده جامعه ارامنه که در دوره‌های گذشته نیز همواره در کنار این جامعه بوده و با آنها در ارتباط بوده‌اند انتظار داریم که در دوره جدید پیش‌رو نیز این ارتباط نزدیک را با مردم حفظ کنند.

 

رییس انجمن ارامنه شیراز افزود: در انتخابات دوم اسفند نیز ارامنه شیراز همانند دوره‌های گذشته با حضور در شعبه اخذ رای واقع در بلوار نصر (مدرسه مذهبی ارامنه) رای خود را به صندوق خواهند انداخت.


حضور اقلیت‌های دینی در انتخابات، بیانگر آزادی پیروان مذاهب در ایران


رییس انجمن زرتشتیان شیراز هم گفت: حضور و مشارکت اقلیت‌های دینی و مذهبی در انتخابات دوم اسفند بیانگر آزادی کامل پیروان مذاهب و ادیان در کشور ایران بر خلاف آنچه دشمنان ترسیم می‌کنند است.

افلاطون سهرابی افزود: شرکت در انتخابات و انداختن رای در صندوق بیانگر دیده شدن و اهمیت دادن به اقلیت‌های مذهبی در کشور ایران است بر خلاف آنچه که دشمنان از محدودیت اقلیت‌های مذهبی می‌گویند.

رییس انجمن زرتشتیان شیراز  ادامه داد: بنابراین اگر خواستار افتخار و عزت کشور هستیم و اگر نمی‌خواهیم که دشمنان شاد شوند همه باید در انتخابات دوم اسفند حضور یابیم.

سهرابی اظهار داشت: از کسانی هم که به عنوان نماینده مردم انتخاب می‌شوند فقط یک انتظار داریم و آن این است که همه مفاد قانون اساسی را رعایت  و طبق آن عمل کنند.

وی  تصریح کرد: جامعه زرتشتیان شیراز نیز می‌توانند با حضور در شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده محل انجمن واقع در بولوار زند روبروی بانک کشاورزی رای خود را به صندوق بیاندازند.

 

حضور پرشور در انتخابات، پاسخ قاطع به شایعات


رییس انجمن کلیمیان شیراز هم گفت: جامعه کلیمیان شیراز نیز در کنار سایر اقشار و گروه‌های مردم در انتخابات دوم اسفند حضوری پرشور خواهند داشت تا پاسخی قاطع به شایئات محدود بودن و تحت فشار بودن اقلیت‌های مذهبی در کشورمان بدهند.

امیر سالاری افزود: قطعا در انتخابات دوم اسفند حضوری پرشورتر خواهیم داشت تا نماینده خود را با آرای بالایی روانه مجلس کنیم.

سالاری  ادامه داد: امیدواریم نمایندگان منتخب جامعه کلیمیان برای شیراز امکانات و حق و حقوق خاصی قائل باشند و به آن توجه ویژه کنند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با نخستین میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند ۹۸ برگزار می‌شود.

 

 

 

ایرنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/124608