کد خبر: 124551 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 24 بهمن 1398 - 10:25
اعضای هیات منصفه مطبوعات فارس معرفی شدند

اتحادخبر: اعضای هیات منصفه مطبوعات فارس، چهارشنبه ۲۳ بهمن ۹۸ طی مراسمی آیین تحلیف برگزار کردند و معرفی شدند.

اتحادخبر: اعضای هیات منصفه مطبوعات فارس، چهارشنبه ۲۳ بهمن ۹۸ طی مراسمی آیین تحلیف برگزار کردند و معرفی شدند.

اعضای هیات منصفه مطبوعات فارس معرفی شدند

رییس کل دادگستری فارس در این آیین گفت: میزان طلاق در استان فارس به نسبت سایر نقاط کشور درصد بالایی دارد با این حال شش و نیم درصد دعوی خانوادگی در استان کاهش داشته است که یکی از حوزه هایی که مطبوعات باید به آن بپردازند موضوع خانواده و تحکیم این بنیاد است.
حجت‌الاسلام  سید محمد کاظم موسوی اضافه کرد: یکی از توقعاتی که از رسانه های استان وجود دارد این است که در زمینه دعوای خانوادگی و استحکام بنیاد خانواده مطالبی منتشر کنند البته برخی از مسائل نباید به صورت علنی بیان شود و اطلاعات مربوط به این موضوعات از طریق رسانه در اختیار مدیران گذاشته شود.
وی با اشاره به سلامت فضای مطبوعاتی استان فارس عنوان کرد: یکی از ویژگی هایی که در رسانه های استان فارس باعث متمایز شدن آن از سایر نقاط کشور می‌شود سلامتی است که در حوزه مطبوعات وجود دارد به گونه ای که تنها یک پرونده طی سال های اخیر در زمینه شکایت علیه مطبوعات در دادگستری فارس تشکیل شده است. 
او درباره ملاک رفتار و تشخیص هیات منصفه نیز گفت: دیدگاه افراد نباید در تصمیم گیری های هیات منصفه مدنظر واقع شود اما دو ملاک قانون و معیار الهی دو معیار برتری است که بایستی هیات منصفه در فعالیت خود سرلوحه امور قرار دهد.
 در این مراسم اعضای هیات منصفه مطبوعات فارس متشکل از حجت الاسلام محمد استوار میمندی،حجت الاسلام محمدصادق محرابی ،حسن جوکار ،صابر سهرابی ،مجید چیز فهم، علی فرد پور، خسرو فروغی، حسین واحدی پور، مصطفی مشفقیان، عزیز پورعوض و محمدحسن تنگاب جهرمی معرفی شدند.

اعضای جدید هیات منصفه مطبوعات فارس با حضور جمعی از خبرنگاران، مدیران رسانه های مختلف، قضات عالی رتبه استان برگزار شد.

 

 

 

 

ایرنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/124551