کد خبر: 124542 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 24 بهمن 1398 - 09:37
رئیس اداره صنعت و معدن گناوه:
سهمیه سیلندر گاز گناوه پاسخگوی نیاز این شهرستان نیست

اتحادخبر:  رئیس اداره صنعت و معدن گناوه گفت: با افزایش قیمت بنزین استفاده از گاز مایع (ال پی جی) در بین ماشین‌های گاز سوز بالا رفته و مصرف کنندگان گاز مایع خانگی را با مشکل روبرو کرده است.

اتحادخبر:  رئیس اداره صنعت و معدن گناوه گفت: با افزایش قیمت بنزین استفاده از گاز مایع (ال پی جی) در بین ماشین‌های گاز سوز بالا رفته و مصرف کنندگان گاز مایع خانگی را با مشکل روبرو کرده است.

سهمیه سیلندر گاز گناوه پاسخگوی نیاز این شهرستان نیست  محمد حسین داریونی گفت: این روزها با افزایش تقاضای کپسول گاز در سطح شهرستان گناوه کمبود کپسول را شاهد هستیم که باعث شده شهروندان از کمبود آن ناراضی باشند.

رئیس اداره صنعت و معدن گناوه گفت: یکی از علل‌های مهم کمبود گاز مایع در شهرستان بالا رفتن نرخ بنزین و افزایش تقاضای ماشین‌های گاز سوز است که استفاده کنندگان گاز مایع خانگی را با مشکل روبرو کرده است.

داریونی افزود: سهمیه شهرستان در دریافت کپسول گاز مایع در ماه تقریباً ۵۶۷ تن معادل ۵۰ هزار کپسول است که قبلاً هیچ مشکلی برای توزیع بین مصارف خانگی وجود نداشت ولی با بالا رفتن نرخ بنزین استفاده از گاز مایع (ال پی جی) در بین ماشین‌های گاز سوز بالا رفته و این یک معضل بزرگ شده که مصرف کنندگان گاز مایع خانگی را با مشکل روبرو کرده است.

وی بیان کرد: همچنان سهمیه کپسول گاز مایع گناوه همان سهمیه قبل از افزایش نرخ بنزین است کما اینکه همین سهمیه موجود نیز به طور کامل جذب نمی‌شود.

داریونی تصریح کرد: امیدواریم با پیگیری مسئولین محترم شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان که مسئولیت جذب و تأمین گاز را بعهده دارند سهمیه شهرستان به طور کامل و در موعد مقرر جذب شود ضمن اینکه تاکنون هیچ گونه افزایش سهمیه‌ای توسط شرکت توزیع پخش فراورده‌های نفتی به شهرستان داده نشده است.

رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت گناوه گفت: با توجه به برسی‌های انجام شده از طریق سامانه ۱۲۴ و بازرسین و تشدید بازرسی‌ها و برخورد با نمایندگی‌های فروش گاز مایع در خصوص فروش کپسول به رانندگان خودروهای مذکور باز هم تأثیر چندانی بر رفع مشکل مطرح شده نداشته و همچنان بخشی از مردم متضرر و گلایه مند هستند.

داریونی یکی دیگر از علل‌های کمبود کپسول را فصل سرما دانست و افزود: استفاده کنندگان عایق‌های رطوبتی و همچنین لنج‌های صیادی و ماهیگیری نیز سهمیه از شهرستان را به خود اختصاص داده‌اند که با گرم شدن هوا تقاضای انها نیز کمتر می‌شود.

وی گفت: با توجه به بازارهای مناسب گناوه و آب و هوای خوب این روزهای شهرستان گناوه، مسافران زیادی به این شهر سفر می‌کنند که اغلب ماشین‌های آنها از گاز مایع استفاده می‌کنند و باعث شده تقاضای گاز در شهرستان توسط این ماشین‌ها نیر افزایش یابد.

وی افزود: در یک هفته گذشته بالغ بر ۶۵۰۰ کپسول وارد شهرستان شده و در بین شهروندان گرامی توزیع شده و هر هفته این سهمیه وارد شهرستان می‌شود ولی قطعاً پاسخگوی تقاضای شهروندان نخواهد بود علاوه بر آن تشخیص دادن خریدار کپسول برای استفاده خانگی یا مصارف دیگر نیز بسیار سخت است و خارج از عهده بازرسان می‌باشد.

قابل ذکر است که کمبود سیلندر گاز مایع در گناوه برای مردم به خصوص خانواده‌هایی که هنوز منازل خود را به شبکه گاز طبیعی وصل نکرده‌اند باعث سردرگمی و ایجاد مشکلاتی شده است.

 

 

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/124542