کد خبر: 124536 ، سرويس: حرف‌های شما
تاريخ انتشار: 24 بهمن 1398 - 09:10
کشاورزان خسارت دیده دشتستان را دریابید

اتحادخبر: متاسفانه سرمای شب گذشته در سطح استان, موجب بروز خسارات فراوان به کشاورزان شده است.از این رو جمعی از کشاورزان روستای زکریایی بخش شبانکاره دشتستان با ارسال نامه ای به پایگاه‌های خبری  خواستار پیگیری مسوولین امر به ویژه استاندار بوشهر و فرماندار دشتستان به این مشکل شدند.

نامه سرگشاده جمعی از کشاورزان دشتستان به خصوص بخش شبانکاره

 متاسفانه سرمای شب گذشته در سطح استان, موجب بروز خسارات فراوان به کشاورزان شده است.


از این رو جمعی از کشاورزان روستای زکریایی بخش شبانکاره دشتستان با ارسال نامه ای به پایگاه‌های خبری  خواستار پیگیری مسوولین امر به ویژه استاندار بوشهر و فرماندار دشتستان به این مشکل شدند.
متن نامه بدین شرح است:
بر اثر وقوع پدیده سرمای شدید در اواخر وقت ۲۲ بهمن تا صبح ۲۳ بهمن منجر به خسارت بسیار شدید به صیفی جات استان بوشهر و شهرستان  دشتستان بخش شبانکاره شده است.

شهرستان دشتستان مهمترین قطب صیفی جات استان می باشد و حجم خسارت ها به محصولاتی مانند بادمجان، فلفل، گوجه فرنگی، کدو، طالبی خربزه و … به حدی است که سرمایه کشاورزانی که در این راه هزینه کرده بودند یک شب به کابوس بزرگی برای آن ها تبدیل شد.


حال کشاورزانی که با هزار امید و آرزو در حالی که هزینه کاشت تا برداشت محصولات بسیار زیاد است و اقدام به صیفی کاری کرده اند، امروز دیگر با یک کابوس بزرگ رو به رو هستند وام های زیادی که گرفته اند و به زودی باید به بانک ها پس بدهند و این تازه اول ماجرا خواهد بود.

کل زندگی کشاورزان به شدت زیر فشار اقتصادی ناشی از این خسارت ها خواهد رفت.
آیا استانداری, فرمانداری, جهاد کشاورزی و دیگر نهادها, به کمک کشاورزان می آیند؟ ما عمل می خواهیم.
به راستی کشاورزان, علاوه بر سرمایه شخصی که یک شبه نابود شده, برای بازگرداندن مبلغ وام های گرفته شده به بانک باید چه کنند؟

شرایط سخت معیشتی و اقتصادی خانواده های کشاورزان با رخداد وضعیت وخیم فعلی که منبع درآمدشان نابود شده است چه چشم اندازی را می توان متصور شد؟
از تمام مسوولین استان درخواست داریم به فریاد مظلومانه کشاورزان زحمتکش استان بوشهر بویژه دشتستان گوش کنند و در میدان عمل به کمک آن ها بیایند و دیگر وعده و حرف را اصلا نمی‌خواهیم بشنویم.

 

جمعی از کشاورزان روستای زکریایی بخش شبانکاره شهرستان دشتستان. با تشکر

 

 



















لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/124536