کد خبر: 124519 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 24 بهمن 1398 - 08:09
گفتگو با دکتر سید حبیب الله بحرالعلوم کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه دشتستان

اتحادخبر: باتوجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات و در راستای وظیفه رسانه ای بر آن شدیم با یکی از کاندیداهای مجلس مصاحبه و دیدگاه و رویکرد ایشان را به مخاطبان ارائه دهیم.در راستای منویات مقام معظم رهبری  و برای ایجاد شور و شعف انتخاباتی با یکی از کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در  حوزه دشتستان مصاحبه ای را ...

اتحادخبر: باتوجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات و در راستای وظیفه رسانه ای بر آن شدیم با یکی از کاندیداهای مجلس مصاحبه و دیدگاه و رویکرد ایشان را به مخاطبان ارائه دهیم.

 

در راستای منویات مقام معظم رهبری  و برای ایجاد شور و شعف انتخاباتی با یکی از کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در  حوزه دشتستان مصاحبه ای را تنظیم کرده و خدمتتان ارائه می دهیم.
 
ضمن سپاسگزاری از وقتی که در اختیار ما قرار دادید، لطفا خود را معرفی کنید و از سوابق و انگیزه حضورتان در میدان رقابتهای انتخاباتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بگویید.
 
بسم الله الرحمن الرحیم با عرض سلام و تبریک سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی “ره” که ملت ما را از ریشه ظلم و ستم طاغوت رهایی بخشید.
دکتر سید حبیب الله بحرالعلوم فرزند مرحوم سید سعادت از سلسله جلیله سادات روستای ایثار و مقاومت، شهامت و شجاعت و شهادت سربست از توابع بخش سعدآباد هستم، دهم فروردین سال ۱۳۶۱ در خانواده‌ای مذهبی ،متدین و انقلابی در شهر دالکی شهرستان دشتستان متولد شدم. دوران تحصیل خود را از مهد کودک در شهر دالکی شروع کردم و دوران ابتدایی را در مدرسه ابوذر آغاز، هنوز دو ماه از آغاز سال دوم دوره ابتدایی ام نگذشته بود که در آذرماه سال ۱۳۶۸ مادر خود را به دلیل بیماری از دست دادم، و با کوله باری از غم و اندوه فقدان مادر دوران ابتدایی را در همان مدرسه به پایان رساندم.
دوران راهنمایی را در مدرسه شهید مطهری دالکی سپری کردم و در همین سال ها با هیات و مسجد فاطمه زهرا (س) آشنا و وارد بسیج و برنامه‌های مذهبی شدم. 
در دوران راهنمایی برای کمک هزینه تحصیل خود فعالیت هایی از جمله بنایی، رطب و خرما چینی را انجام دادم و از این که همیشه با زور و بازوی خود نان حلال و لقمه پاک بدست می آوردم احساس غرور و افتخار می کردم و به کارگر بودن و کارگر زاده شدن می بالیدم.
 
با ورود به دوره دبیرستان و طی سال اول در مدرسه شهید مفتحی دالکی شرایط ادامه تحصیلم به دلیل عدم وجود رشته علوم تجربی غیر ممکن شد و به اجبار تصمیم گرفتم بقیه سال های تحصیلی را در شهر برازجان بگذرانم و تا پایان پیش دانشگاهی و اخذ مدرک دیپلم در شهر برازجان و در مدرسه امیرکبیر ادامه دادم.
 
در آبان ماه ۱۳۸۰ جهت گذراندن دوره خدمت مقدس سربازی به شهر سیرجان استان کرمان اعزام شدم و پس از طی ۴۵ روز دوره آموزشی به شهر خارگ استان بوشهر منتقل شدم، در اسفند ماه ۱۳۸۱ دوره خدمت سربازی را به اتمام رساندم.
در سال ۱۳۸۲ در آزمون استخدامی شرکت ملی گاز ایران شرکت نمودم و پس از موفقیت در آزمون های مختلف شرکت ملی گاز ایران در فروردین ماه ۱۳۸۳ وارد شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی شدم و خدمت خود را به در واحد ایمنی و آتش نشان آغاز نمودم.
 
همزمان نیز در کنکور سراسری شرکت و در مهرماه ۸۴ در رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور واحد اهرم مقطع کارشناسی را آغاز و در سال ۸۸ به پایان رساندم.
 
از سال ۱۳۹۲ به عنوان مسئول امور ورزشی و تربیت بدنی شهرک های مسکونی پارس جنوبی منصوب شدم و در سال ۱۳۹۵ به عنوان مسئول کل امور ورزش و تربیت بدنی مجتمع مسکونی پارس جم (شهرک‌های کل نفت و گاز منطقه پارس جنوبی جم) منصوب شدم.
 
از سال ۱۳۹۳ به عنوان عضو شورای حوزه مقاومت بسیج مجتمع گاز پارس جنوبی انتخاب شدم، در همان سال با تیم اربعین کاروان کربلای معلی همراه و از سال ۱۳۹۴ به عنوان سرگروه تیم فوق همه ساله کاروان خود را مدیریت کردم.
 
با راه اندازی تنها سالن تیراندازی شهرستان جم با هماهنگی هیات استان و اداره ورزش و جوانان شهرستان جم به عنوان رئیس هیات تیراندازی شهرستان منصوب شدم.
در سال۱۳۹۵ نیز با مدیریت جدید مجتمع مسکونی پارس جم بواسطه تلاش و پشتکاری که داشتم توانستم به عنوان هماهنگ کننده برنامه و بودجه مجتمع مسکونی پارس جم انتخاب و به مدت دو سال به انجام وظیفه در این خصوص بپردازدم‌.
 
در سال ۱۳۹۸ به عنوان مدیر ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان جم انتخاب شدم، در تحقق اهداف سازمان نهایت تلاش خود را کردم و طی این سالها در بخش های مختلف ورزشی اعم از توسعه فضاهای ورزشی، افزایش رشته های ورزشی، افزایش آمار ورزشکاران سازمان یافته، تجهیز لوازم و دستگاههای ورزشی، افزایش تیم‌های ورزشی، همگانی و خانوادگی با همکاری مدیران ارشد و کارکنان زیرمجموعه موفقیت‌هایی را کسب کردیم.
در بخش تیراندازی نیز طی این سالها با افزایش آمار ورزشکاران، اعزام تیم به لیگ دسته اول کشور، برگزاری دوره های آموزش مربیگری و داوری تحول شگرفی در این رشته به وجود آوردیم.
در ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز با کمک سایر مسئولین و دوستان توانستم برای اولین بار موکب حضرت زهرا (س) شهرستان جم را در مسیر نجف به کربلای معلی راه اندازی کنم، که در بخش‌های مختلف از جمله فرهنگی، خدمات پذیرایی، خدمات پزشکی، و ... به زائران خدمات رسانی کردیم.
 
از سال ۱۳۹۱ در دانشگاه علوم و تحقیقات بوشهر در رشته مدیریت اجرایی دوره کارشناسی ارشد را گذراندم، سال ۹۴ فارغ التحصیل واز سال ۱۳۹۵در دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب در رشته مدیریت صنعتی (OR) گرایش تحقیق در عملیات مجبور به تحصیل و هم اکنون در ترم پایانی جهت دفاع از رساله خود می باشم.
 
با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و دعوت از جوانان جهت حضور در عرصه های مختلف، بنده بنا به توانمندی و تجاربی که در زمینه های شغلی و تعهد و مسئولیت پذیری که در خود احساس کردم وارد این عرصه شدم.
هدف اصلی ام از ورود به این عرصه تلاش در جهت بهبود شرایط اجتماعی و تغییر وضعیت در راستای ارتقاء کیفیت زندگی مردم خصوصاً اقشار پایین دست و محروم می باشد.
 
برنامه های انتخاباتی خود را جهت ورود به مجلس بگویید.
 
برنامه های من در چارچوب شرح وظایف یک نماینده است که مهمترین آن قانونگذاری و نظارت بر دستگاه های اجرایی می باشد در دو بخش شورایی، مشورتی و بخش اجرایی، عملیاتی است. 
 
برنامه های خود را در حوزه شورایی و مشورتی بیان کنید.
 
* تشکیل اتاق فکر نمایندگان منتخب استان و امامان جمعه و مسئولان
* تشکیل اتاق فکر نمایندگان غیر منتخب شهرستان در قالب مشاور
* انتخاب نماینده در هر شهر و روستا جهت ارتباط مستقیم و پیگیری مسائل و مشکلات هر منطقه 
* تشکیل کارگروه های مختلف فرهنگی ،ورزشی، آموزشی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی 
* تشکیل اتاق فکر جوانان، نخبگان و بانوان در همه ابعاد اجتماعی 
*تشکیل ائتلاف نمایندگان جنوب یا استانها خرما خیز و مرزی جهت افزایش قدرت چانه زنی و دریافت حق مردم 
 
چه برنامه های در حوزه اجرایی و عملیاتی دارید؟
 
* پیگیری پروژه‌های نیمه تمام و راکد از جمله سد دالکی ،سدتنگ ارم ،آب شیرین کن و کانال‌های انشعابی سد رئیس علی دلواری، پتروشیمی دشتستان، بیمارستان ۱۷ شهریور، تقاطع هم سطح سعدآباد به آبپخش و ....
* تلاش در جهت ارتقاء فرمانداری دشتستان به فرمانداری ویژه 
* تلاش در جهت ایجاد شهرک صنعتی ویژه نخیلات و کشاورزی جهت استفاده حداکثری از صنایع تبدیلی و تکمیلی فرآوری خرما و سایر محصولات کشاورزی شهرستان از جمله گوجه و...
* تلاش جهت توسعه و افزایش سرانه فضاهای ورزشی شهرستان، کمک به تجهیز و نوسازی و بهسازی اماکن موجود و راهکارهایی برای اخذ اعتبار مناسب برای کمک به اعزام تیم های ورزشی جهت حضور در مسابقات و باشگاه ها در همه بخش ها خصوصاً پایه
* تلاش جهت راه اندازی به توسعه شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ ها در شهرستان
* تلاش در جهت توسعه فضاهای فرهنگی، آموزشی و رفاهی خصوصاً در روستاها و مناطق کم برخوردار
* تلاش در جهت تحقق حق مردم از پروژه های راه اندازی شده در سطح شهرستان از نظر مدیریت نیروی انسانی و منافع مادی و امکانات جانبی در چارچوب مسئولیت‌های اجتماعی صنایع (به عنوان مثال شرکت نفت چاه نرگسی وحدتیه و کارخانه سیمان دشتستان)
* تلاش جهت افزایش کیفیت نرم افزاری و سخت افزاری آموزش و مدارس سطح شهرستان
 
در خصوص رفع مشکلاتی که در استان وجود دارد چه برنامه هایی دارید؟
 
* تلاش برای اجرایی شدن خطوط ریلی راه‌آهن استان
* تشکیل مجمع و سندیکای استان های خرما خیز
* پیگیری رفع مشکل آب شرب مناطق مختلف استان خصوصاً شهرستان دشتستان
* تلاش جهت اجرا و زیبا سازی اِلمان استان از چهار طرف 
* تلاش در جهت تحقق حق مردم از صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی از جنبه های مختلف اعم از مدیریت، نیروی انسانی و منابع و امکانات جانبی و مسئولیت های اجتماعی
* تلاش در جهت تصویب طرح اختصاص درصدی از مالیات اختصاص یافته به شرکت ها در هر منطقه به همان بخش 
* تلاش در حمایت از ورزش و جوانان در بخش های مختلف و خصوصا بخش هایی که پتانسیل بالقوه ی بیشتری در استان دارند
 
از اهداف و برنامه های کشوری خود بگویید.
 
* تلاش در جهت پیاده سازی طرح اصل شفافیت
* تلاش در جهت نظارت بر اجرای کامل سند چشم انداز ششم توسعه 
* تلاش در جهت افزایش کیفیت زیرساخت های سخت و نرم افزاری آموزش و پرورش و نظارت بر پیاده‌سازی کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تحقق اصل سی ام قانون اساسی مبنی بر فراهم نمودن وسایل آموزش و پرورش رایگان برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه
* تلاش در جهت بهبود زیرساخت های ورزشی سخت و نرم افزاری کشور در همه رشته های ورزشی 
* تلاش در جهت دفاع از محیط زیست ارائه طرح های حمایتی در این بخش ارائه طرحی در جهت اصلاح قانون تبلیغات در انتخابات 
 
تفکرات خود را به کدام جناح نزدیک تر می دانید؟
 
مستقل از دیدگاه و نگرش مدیریت جهادی پیرو خط رهبری و ولایت فقیه هستم، با احترام به همه جناح ها و احزاب سیاسی بنده بدور از هرگونه هیاهوی سیاسی و حزبی به صورت کاملا مستقل وارد عرصه انتخابات شده‌ام و معتقدم بنا به فرمایش مقام معظم رهبری: (اگر هدف کار برای مردم باشد و در عمل ثابت کند اهل کار باشد و انقلابی است و اگر کار نکرده باشد در عمل نخواهد کار کند انقلابی نیست)
به عنوان مثال حاج قاسم سلیمانی هیچ وقت به خودش عنوان انقلابی نداد ولی به وظیفه خطیر خود به خوبی جامعه عمل پوشاند و از نظر مردم و رهبر معظم انقلاب، عنوان انقلابی وشهید زنده را گرفت و برای اولین بار در تاریخ نشان ذوالفقار را از آن خود کرد.
 
به عقیده بنده عمده مشکلات روز جامعه ما به اختلاف بین احزاب و گروه‌ها و دو قطبی شدن جامعه بر می‌گردد، اغلب اوقات احزاب و جناح ها به دنبال منافع حزبی، گروهی و شخصی خود هستند و مسبب شرایط فعلی خصوصاً معیشتی اقتصادی، اشتغال جوان ها و مردم گردیده اند.
اگر احزاب منافع ملی و مردم را در کنار سیاست های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سرلوحه و نقشه راه خود قرار داده و جهت تحقق اهداف عالیه نظام با روش ها و شیوه های مختلف و به روز وارد هر عرصه و میدانی شوند و بدون تخریب طیف مقابل، فقط برنامه خود را پیش بگیرند و نظر مردم را جلب کنند بسیار عالی است چرا که اختلاف سلیقه‌ و نظر باعث بارش فکری و ایجاد خلاقیت، نوآوری و شکوفایی در همه عرصه ها می شود، اما چنانچه غیر از این باشد با شیوه های غیر اخلاقی، غیر قانونی و غیر منطقی که در چند سال اخیر متاسفانه توسط احزاب به کار گرفته شده جز ضرر و زیان به مردم و نظام و دودستگی در جامعه چیزی نخواهد داشت، کما اینکه روی کار آمدن یک جناح به معنی حذف استعدادهای جناح مقابل و بعضی افراد بی طرف و مستقل گردیده و این یعنی اتلاف بزرگترین سرمایه هر کشوری، که همان نیروی انسانی است، علاوه بر سایر منابع موجود در کشور، اگر بخواهم در یک جمله تفکر سیاسی خودم را عرض کنم می گویم:
حزب فقط حزب علی (ع) رهبر فقط سید علی 
به زبان لسان الغیب حافظ شیرازی نیز عرض می کنم
فاش میگویم و از گفته خود دلشادم/ بنده عشقم و از هر دو جهان آزادم
(بنده عاشق ولایت عاشق خاک و کشور و مردم عزیزم هستم)
امروزه جامعه ما نیاز به مردان بی ادعا ولی عملگرا دارد، چرا که بارها حکم جهاد عملی در همه عرصه ها از زبان مقام معظم رهبری جاری و ساری شده است
کشور نیاز به عمارها دارد کشور نیاز به حاج‌قاسم ها و حججی ها دارد.
 
بنده در دوران زندگی و مسئولیتم با مشخص نمودن اهداف و برنامه‌ها و با تلاش و پشتکار و تعامل با سایر افراد اعم از مدیران ارشد و مسئولین، کارکنان و با یک مدیریت تیمی و مشارکتی اموراتم را پیش برده ام در این عرصه نیز با همین تفکر وارد شده‌ام و نگرشم مدیریت مشارکتی تیمی جهادی و انقلابی است، قضاوت را در پایان به عهده مردم می گذارم و بنده با تمام وجود از صمیم قلب اعلام می کنم فدایی رهبر و انقلابم هستم و در عمل ثابت خواهم کرد.
چنانچه هدف کار باشد بایستی با ایجاد کانال های ارتباطی اقدام به حل و فصل مسائل و مشکلات نمود و با تعامل دو سویه با مسئولین باعث رضایتمندی مردم و ایجاد شور و نشاط در جامعه شویم.
 
شعار انتخاباتی شما چیست؟
 
(صدای ملت را به خانه ملت می رسانم)
 
رویکرد شما درسیاست خارجی و نحوه تعامل با کشورهای منطقه چگونه خواهد بود؟ 
 
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است
با دوستان مروت با دشمنان مدارا
صد البته که این مدارا تا زمانی است که دشمنان به خود اجازه تعرض به خاک و ناموس و آب این مرز و بوم را به هر شکلی ندهند و در این مسیر نیز هر گونه توافق یا قرارداد کنوانسیون( هم از برجام،Fatf و زیر مجموعه و...) چنانچه استقلال و آزادی و تمامیت ارضی و ملی این مرز و بوم را به چالش بکشاند را به شدت محکوم می نمایم و تحت هیچ شرایطی حاضر به مصالحه و محافظه کاری نیستم. 
در همه سال‌ها اعتقاد بنده در مقابل تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا جهان خوار و همدستان منطقه‌ای و فرامنطقه ای ایشان یک جمله است "استفاده از مزیت رقابتی با شرایط جغرافیایی کشور مقابله تحریم در برابر تحریم می باشد."
این آزادی و استقلال خود را نیز به سبب اینکه هیچ گونه وابستگی به حزب و جناح خاص ندارم اعلام می نمایم و تا آخر پای اعتقاداتم ایستاده ام.
 
با توجه به تخصص و دغدغه تان فکر می کنید برای حضور در چه کمیسیونی مناسب هستید؟ در مورد مسائلی از کشور که تخصص ندارید، تحلیل های خود را چگونه به دست می آورید و بر چه اساسی در این موضوعات رای می دهید؟
 
 در مورد کمیسیون های مجلس نیز بگویم که با توجه به نیاز منطقه طبیعتاً کمیسیون‌های انرژی و کشاورزی در اولویت بنده هستند، چرا که مهمترین چالش جامعه دشتستان در سال‌های اخیر مشکل کم آبی چه در عرصه آب شرب و چه در زمینه ی کشاورزی می باشد.
از نظر توانایی علمی و تخصصی نیز با توجه به اینکه در رشته مدیریت صنعتی، اجرایی و بازرگانی تحصیل کرده ام و در صنایع عظیم گاز پارس جنوبی فعالیت شغلی داشته‌ام در کمیسیون‌های اقتصادی، برنامه بودجه، صنایع و معادن و کمیسیون های فرهنگی با توجه به فعالیت در بخش های ورزشی مذهبی و اجتماعی و تخصص در این حوزه ها می توانم فعالیت های موثری داشته باشم.
با توجه به تجربه و شرکت در دوره های آموزش، بودجه بندی، مالی و حسابداری علاقمند حضور در کمیسیون های خاص از جمله برخی کمیسیون ها هستم. 
 
مطمئناً نباید انتظار داشت که نماینده مجلس درتمام زمینه ها تخصص داشته باشد اما هرنماینده می تواند با انتخاب مشاوران قوی و باتجربه در سایر حوزه ها با علم کافی در راستای تایید یا رد طرح و یا لایحه ای به درستی گام بر دارد. تحلیل های خودم را از حضور پیوسته با مردم به ویژه حوزه انتخابیه و مشاهده و لمس مشکلات مردم از نزدیک بدست می آورم.
 
از هزینه های تبلیغاتی خود بگویید.
 
کل هزینه ای که برای این عرصه در نظر گرفته‌ام مبلغی کمتر از یکصد میلیون تومان است که از طریق وام بانک صادرات شعبه عسلویه دریافت کرده ام.
انتظار می‌رفت دولت نیز در این بخش حداقل هایی را جهت ایجاد شرایط مساوی برای کاندیدها فراهم می نمود.
 
حضور مردم در انتخابات در آینده جامعه بسیار مهم و تاثیر گذار است، در این خصوص چه صحبتی با مردم دارید؟
 
توقعم از مردم این است که در وهله اول حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند، چرا که هر دوره‌ای از انتخابات یک رفراندم برای مشروعیت بخشیدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است که با خون شهدا و جانفشانی های رزمندگان اسلام به ثمر رسیده است. لذا با نگاه مثبت به اقدامات ۴۱ ساله انقلاب به پیشرفت های گوناگونی که در عرصه های مختلف داشته‌ایم یک بار دیگر با حضور خود مشت محکمی بر دهان دشمنان کشور عزیزمان ایران زده و عزم خود را جهت تحول اساسی در عمران و آبادی کشورمان جزم نماییم.
درخواست دیگر بنده بنا به فرمایش مقام معظم رهبری انتخاب فرد اصلح با شاخص ها و معیارهایی که ایشان تعیین نموده اند می‌باشد، نماینده‌ای که خوب تر است را انتخاب کنید، بنده از بیانات معظم له سه اصل مهم را برای انتخابات فرد اصلح به صورت خلاصه عرض می نمایم:
۱- سبک زندگی: (که به صورت کامل در بیانیه گام دوم انقلاب شرح داده شده است شور و نشاط و جوانی و ساده زیستی و ...)
۲- سبک شغلی و عملکردی: اینکه فرد تا کنون چه عملکردی داشته و آیا به طور خلاصه توانسته است به وعده و وعیدها عمل نماید و جهادی رفتار کند و تغییر و تحول در محل کار خود ایجاد نماید که موجب رضایت شهروندان گردد یا خیر.
۳- سبک تبلیغاتی: مهم ترین و راحت ترین بخش که به راحتی می توان فرد اصلح را انتخاب نمود این بخش است، اینکه آیا به طور منطقی و در چارچوب قانون قدم برداشته هزینه ها و برنامه ها همگی برای انجام کار و ادای تکلیف است یا برای رسیدن به کرسی مجلس به هر قیمتی؟
هر شخصی توانست فرد اصلح را انتخاب نماید بدون هیچ چشم‌داشتی مُبلغ فرد در حد توان باشد. 

مهمترین انتظار بنده از مردم انتخاب نماینده اصلح به صورت آگاهانه با علم و دانش است، بدون در نظر گرفتن هیاهوی سیاسی و جناحی و حزبی به پست و مقام افراد نسبت به انتخاب فرد اصلح اقدام نمایند

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/124519