کد خبر: 124465 ، سرويس: ایران و جهان
تاريخ انتشار: 23 بهمن 1398 - 08:12
چگونه یک انگلیسی ۱۱ تن را به کرونا مبتلا کرد؟
اتحادخبر: یک شهروند انگلیسی بدون اینکه به چین منشا شیوع ویروس کرونا سفر کرده باشد در جریان سفری از سنگاپور تا ارتفاعات آلپ در فرانسه، دست‌کم ۱۱ تن را به این ویروس کشنده مبتلا کرده است، اما چگونه؟

اتحادخبر: یک شهروند انگلیسی بدون اینکه به چین منشا شیوع ویروس کرونا سفر کرده باشد در جریان سفری از سنگاپور تا ارتفاعات آلپ در فرانسه، دست‌کم ۱۱ تن را به این ویروس کشنده مبتلا کرده است، اما چگونه؟

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این شهروند انگلیسی که نامش فاش نشده است، هنگام شرکت در کنفرانسی در سنگاپور به کرونا آلوده می‌شود و پیش از بازگشت به انگلیس و تشخیص ابتلایش به این ویروس، برای گذراندن تعطیلات به ارتفاعات آلپ فرانسه می‌رود و کرونا را به تعدادی از هموطنانش منتقل می‌کند.

در میان کسانی که به این ویروس مبتلا شده‌اند، پنج تن در فرانسه، پنج تن در انگلیس و یک تن نیز در جزیره مایورکا اسپانیا در بیمارستان بستری شده‌اند. این اتفاق نشان می‌دهد که چگونه و چقدر سریع این ویروس می‌تواند به همه مناطق مختلف دنیا منتقل شود.

این شهروند انگلیسی از ۲۰ تا ۲۲ ژانویه(سی‌ دی‌ماه تا دوم بهمن‌) در یک کنفرانس تجاری در سنگاپور شرکت کرد در حالی که بیش از ۱۰۰ نفر دیگر از جمله یک تبعه چینی از استان هوبئی مرکز شیوع این ویروس که تاکنون حدود یک هزار نفر را کشته است، در این کنفرانس شرکت داشتند.

وی پس از آن به فرانسه رفت و از ۲۴ تا ۲۸ ژانویه(چهارم تا هشتم بهمن‌ماه) را در تفرجگاهی در ارتفاعات آلپ ویژه ورزش اسکی (Contamine-Mongua) با تعدادی از هموطنان خود در یک کلبه به سر برد.


آثار تب بعداز بازگشتش به جنوب انگلستان آشکار شد و به همین دلیل به یک مرکز پزشکی در شهر برایتون در جنوب شرقی انگلیس رفت و در آنجا تشخیص ابتلا به کرونا داده شد.

 

در ششم فوریه(۱۷ بهمن‌ماه) این شهروند انگلیسی به بخش بیماری‌های عفونی در بیمارستان سنت توماس لندن منتقل شد.
مقام‌های بهداشتی انگلیس همچنین ابتلای پنج انگلیسی دیگر را تائید کردند که با او در یک کلبه در پیست اسکی ارتفاعات آلپ بودند.

مرکز پزشکی برایتون دیروز(دوشنبه ۲۱ بهمن‌ماه) اعلام کرده که به طور موقت درهای خود را برای «حفظ سلامت و امنیت شهروندان» بسته است.
شبکه‌های تلویزیونی بی‌بی‌سی و اسکای نیوز نیز گزارش دادند که یک کارمند این مرکز پزشکی نیز به کرونا مبتلا شده، اگرچه این موضوع به طور رسمی تائید نشده است.

 

« اگنه بوزن » وزیر بهداشت فرانسه در هشتم فوریه(۱۹ بهمن‌) گفت، تائید شده است که پنج شهروند انگلیسی از جمله یک کودک به دلیل تماس با هموطن خود به کرونا آلوده شده‌اند.
۶ انگلیسی دیگر نیز که در کلبه اقامت داشتند برای معاینه و کنترل به بیمارستان منتقل شده‌اند.
به گفته وزیر بهداشت فرانسه، در آنها علائم جدی ابتلای به کرونا وجود ندارد و جان آنها در معرض تهدید نیست.

صاحبان کلبه‌های تفرجگاه درخواست کرده‌اند که از اغراق تهدید شیوع کرونا در فرانسه جلوگیری شود تا خانواده‌های فرانسوی برای گذراندن تعطیلات زمستانی به ارتفاعات آلپ بیایند.

سه مدرسه که در آنها یک دانش‌آموز ۹ ساله انگلیسی مبتلای به کرونا درس می‌خواند، تعطیل شده است؛ اما معاینه ۱۰۰ دانش‌آموز نشان داد که هیچکدام به این ویروس آلوده نشده‌اند.

تلاش‌ها برای شناسایی و کنترل مسافرانی که با این مرد از ژنو - نزدیکترین فرودگاه بزرگ به تفرجگاه – به انگلیس بازگشته‌اند، صورت گرفته است.

یکی از کسانی که با شهروند انگلیسی مبتلا به کرونا در ارتفاعات آلپ در تماس بوده پس از بازگشت به خانه‌اش در مایورکای اسپانیا درخواست معاینه و کمک پزشکی کرده است؛ مقام‌های اسپانیائی گفته‌اند که او بین ۲۵ تا ۲۹ ژانویه(پنجم تا نهم بهمن‌ماه) به این ویروس مبتلا شده است.

یک مقام در وزارت بهداشت اسپانیا گفت که این مرد در وضعیت سلامتی خوبی قرار دارد.
همسر این مرد و دو دختر ۱۰ و ۷ ساله‌اش نیز برای آزمایش و معاینات در بیمارستان بستری شده‌اند؛ البته تائید شده که به ویروس کرونا آلوده نیستند.

در حالی که برخی کارشناسان احتمال می‌دهند به علت سرعت شیوع کرونا این ویروس به معضلی جهانی تبدیل شود، « پل هانتر» ، استاد پزشکی در دانشگاه « ایست آنگلیا» می‌گوید: گزارش اخیر درباره انتقال کرونا به شهروندان انگلیسی در فرانسه نگران‌کننده است اما تحول غیرمنتظره‌ای نیست.

هانتر افزود: این امر واقعیتی را تاکید می‌کند که انتقال این ویروس، دیگر به چین محدود نمی‌شود اما خیلی زود است بدانیم شیوع این ویروس چه وقت و چگونه به یک بیماری جهانی تبدیل می‌شود و آیا ما شاهد ادامه انتقال این ویروس به شخصی دیگر در اروپا خواهیم بود؟

 

 

ایرنا

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/124465