کد خبر: 124464 ، سرويس: حوادث
تاريخ انتشار: 23 بهمن 1398 - 08:08
۵۰ شهر گیلان درگیر برف شدند
اتحادخبر: استاندار گیلان با اشاره به آغاز بارش برف از عصر یکشنبه از غرب استان و به تدریج در نواحی مرکزی و شرقی استان طی روز دوشنبه تا کنون گفت: از ۵۲ شهر، ۵۰ شهر استان درگیر و متاثر از بارش های برف در استان شدند.

اتحادخبر: استاندار گیلان با اشاره به آغاز بارش برف از عصر یکشنبه از غرب استان و به تدریج در نواحی مرکزی و شرقی استان طی روز دوشنبه تا کنون گفت: از ۵۲ شهر، ۵۰ شهر استان درگیر و متاثر از بارش های برف در استان شدند.

 

ارسلان زارع روز سه شنبه با اشاره به بارش سنگین برف در استان افزود : ارتفاع برف در ارتفاعات بیش از دو متر است که موجب انسداد راههای استان در اسالم - خلخال و آستارا - اردبیل شد و در ادامه بواسطه تشدید بارش برف در رشت و مسیر بزرگراه تهران بویژه امام زاده هاشم - رشت موجب انسداد این مسیر و حومه شد؛ چرا که این میزان بارش به ویژه در حوزه مرکزی و شرق از جمله مسیر رودبار، سراوان به رشت از یک متر و ۲۰ سانتی متر فراتر رفته است.

۵۰ شهر گیلان درگیر برف شدند

 

وی اظهار کرد: در شرایط کنونی در شهر رشت و مناطق غربی بارش قطع شده؛ اما هم اکنون در شرق گیلان بارش شدید است و انتظار می رود که این سامانه از تا آخر امروز از استان خارج شود.

وی به وضعیت راههای استان اشاره و بیان کرد: در حال حاضر راههای بین شهری به غیر از مسیر رودبار - رشت و سراوان به فومن فعال است و در مناطق کوهستانی و روستاها نیز مسیرهای ارتباطی مسدود است که در اولویت های بعدی راهدارای برای بازگشایی قرار دارد.

زارع اولویت اول راهداری را باز نگه داشتن راه های اصلی و شریانی استان عنوان و بیان کرد: بسیاری از خودرو ها به دلیل عدم توجه به توصیه راهداری و پلیس راه در تجهیز و استفاده زنجیرچرخ در مسیرهای بارشی سنگین برف گرفتار شده اند که راهداران در حال بازگشایی این راهها و آزاد سازی این خودروها هستند.

وی اضافه کرد: در مسیری که راه جایگزین ندارد اکیپ عملیاتی مشغول هستند و بخشی از این مسیر با بریدن گاردیل ها و استفاده از لاین مخالف خودروها را هدایت کردند و آزادسازی مسیرها تا حدی انجام شده اما همچنان تعدادی از آنها بویژه در امام زاده هاشم ورودی پلیس راه رشت دارای مشکلاتی هستند که امیدوارم با گشایش مسیر مردم گرفتار امدادرسانی شوند ...

استاندار گیلان گفت: اکیپ راهداری از شب گذشته تا کنون موفق شدند بیش از ۴۰۰ نفر را اسکان اضطراری دهند.

زارع با اشاره به وضعیت دیگر زیر ساخت های استان افزود : شبکه آشامیدنی آب برقرار و پایداری گاز همه مناطق استان نیز حفظ شده؛ اما برق حدود شش درصد از مشترکان همچنان قطع می باشد که تلاش اکیپ های عملیاتی برای رفع این مشکلات ادامه دارد.

وی توصیه کرد که هموطنان از سفرهای غیر ضروری به گیلان و بویژه مرکز استان در چنین شرایط جوی خودداری کنند و سفرشان را به روزهای آینده موکول کنند.

 

 

 

ایرنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/124464