کد خبر: 124280 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 19 بهمن 1398 - 07:41
زمان اعلام رای سرنوشت ساز برای جودوی ایران
اتحادخبر: دادگاه بین المللی حکمیت ورزش (CAS) زمان رسیدگی به پرونده جودو ایران به منظور تعیین رای نهایی را مشخص و اعلام کرد.

اتحادخبر: تکلیف قطعی جودو ایران به خاطر مشکلاتی که اخیراً در سطح بین المللی و از سوی فدراسیون جهانی با آن مواجه شد تا دو ماه دیگر توسط دادگاه بین المللی حکمیت ورزش (CAS) مشخص خواهد شد.

 

قرار است جلسه CAS برای رسیدگی به پرونده جودو ایران ٢٠ فروردین ماه تشکیل شود تا بر اساس بررسی‌های انجام شده، رای نهایی در مورد آن مشخص و اعلام شود.

 

جودو ایران از آنجایی در دادگاه بین المللی حکمیت ورزش صاحب پرونده شده که ایران و فدراسیون جهانی جودو شکایت‌هایی را علیه یکدیگر داشته‌اند.

 

ماجرای این شکایت‌ها به مسابقات اخیر قهرمانی جهان باز می‌گردد که در ژاپن برگزار شد و با اتفاقاتی پیرامون سعید ملایی و جدایی این ملی پوش کشورمان از ترکیب تیم اعزامی همراه شد.

 

بعد از این اتفاقات که با تغییر تابعیت سعید ملایی هم همراه شد، جودو ایران به صورت موقت تعلیق شد در حالی که فدراسیون جهانی جودو در اتفاقات رخ داده و به خصوص جدایی ملایی همراهِ او بود.

 

حالا جودو ایران در انتظار رای ٢٠ فروردین ماه است، رایی که می‌تواند برای کل ورزش ایران تاثیرگذار باشد.

 

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در گفتگو با خبرنگار مهر زمان مقرر از سوی دادگاه بین المللی ورزش برای رسیدگی به پرونده جودو ایران را اعلام کرد.

 

 

 

  مهر
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/124280