کد خبر: 124206 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 16 بهمن 1398 - 10:12
سود برخی از تسهیلات مسکن مهر به ۱۸ درصد افزایش می‌یابد

اتحادخبر: مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس گفت: سود تسهیلات مسکن مهر افرادی که اقدام به تقسیط تسهیلات دریافتی خود نکنند از چهار درصد به ۱۸ درصد افزایش خواهد یافت.

اتحادخبر: مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس گفت: سود تسهیلات مسکن مهر افرادی که اقدام به تقسیط تسهیلات دریافتی خود نکنند از چهار درصد به ۱۸ درصد افزایش خواهد یافت.

سود برخی از تسهیلات مسکن مهر به ۱۸ درصد افزایش می‌یابد

مجید امیری، سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: طی هفته گذشته از طریق وزارت راه و شهرسازی موضوعی ابلاغ شد که کسانی که تا پایان امسال برای تقسط تسهیلات مسکن مهر خود مراجعه نکنند یارانه تسهیلات آنها برداشته خواهد شد.
او ادامه داد: از مجموع ۹ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مهر در استان به جز سه هزار و ۱۶۲ واحدی که پیشرفت فیزیکی آنها حدود ۸۰ درصد است و یا به بهره‌برداری رسیده‌اند، سایر پروژه‌ها که بنا به دلایل مختلف پیشرفت فیزیکی آنها کمتر از ۵۰ درصد است با توجه به قرار داشتن در ماه‌های پایانی سال امکان حفظ یارانه تسهیلات برای انها وجود ندارد.
وی، با اشاره به افزایش تسهیلات مسکن مهر از ۳۰ میلیون تومان به ۴۵ میلیون تومان ادامه داد: به جز واحدهایی که در حال بهره‌برداری است، سایر واحدهایی که پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارند و امکان تقسط تسهیلات یارانه‌ای آنها تا پایان سال وجود دارد در زمان تقسیط این امکان وجود دارد که تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی آنها به ۴۵ میلیون تومان افزایش یابد


افزایش تسهیلات نوسازی بافت فرسوده گامی در جهت احیاء این بافت


مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس، افزایش تسهیلات نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را گامی در جهت احیاء این بافت دانست و گفت:  افزایش این تسهیلات می‌تواند بخشی عمده‌ای از دغدغه متقاضیان ساخت و ساز در این بافت را کاهش دهد.
امیری اضافه کرد: بر این اساس، در این بخش در شهر شیراز برای شخصی سازها تا سقف ۸۰ میلیون تومان، برای سازندگان حرفه ای تا سقف ۱۳۰ میلیون و برای سازندگان حرفه ای که از فناوری نوین در ساخت و ساز استفاده می‌کنند تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان به ازای هر واحد تسهیلات ساخت پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: نرخ سود این تسهیلات از محل قرارداد عاملیت که با راه و شهرسازی و ستاد بازآفرینی شهری منعقد شده ۹ درصد، از محل بدون سپرده ۱۸ و از محل اوراق  ۱۶ درصد است.
او ادامه داد: در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت هم رقم تسهیلات مذکور برای شخصی سازها ۶۰ میلیون تومان، برای سازندگان حرفه ای ۱۱۰ میلیون تومان و برای سازندگان حرفه‌ای که از فناوری‌ نوین استفاده می‌کنند نیز تا سقف ۱۳۰ میلیون تومان خواهد بود.
وی گفت: سود این تسهیلات نیز از محل حساب مسکن صندوق یکم ۶ درصد، از محل عاملیت ۹ درصد و از محل اوراق ۱۶ درصد خواهد بود.
امیری اظهار داشت: متقاضیان حساب صندوق مسکن یکم چنانچه قبلا نیز تسهیلات ساخت مسکن دریافت کرده باشند و فرم جیم آنها قرمز باشد در صورتی که بخواهد در بافت فرسوده اقدام به خرید مسکن کنند این محدودیت برای آنها برداشته خواهد شد و قرمز بودن فرم جیم آنها مانعی برای دریافت این تسهیلات نخواهد بود.
وی افزود: افراد می‌توانند به شکل انفرادی با سپرده‌گذاری ۳۰ میلیون تومان و یا به شکل ۲ نفره (یک زوج) سپرده‌گذاری ۶۰ میلیون تومان یک ساله، تا سقف ۸۰ یا ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن با نرخ هشت درصد و در بافت فرسوده با نرخ سود  ۶ درصد دریافت کنند.


افزایش تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم


مدیر امور شعب بانک مسکن، با اشاره به افزایش تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گفت: از حدود ۲ هفته قبل با مجوز بانک مرکزی مبلغ تسهیلات از محل اوراق در کلانشهر شیراز به شکل انفرادی از ۵۰ به ۸۰ میلیون تومان و زوجین از ۱۰۰ به ۱۶۰ میلیون تومان افزایش یافت و مبلغ وام تعمیرات مسکن نیز از ۲۰ میلیون به ۴۰ میلیون افزایش پیدا کرد.
امیری افزود: در سایر شهرها نیز رقم این تسهیلات به شکل انفرادی ۶۰ میلیون تومان و زوجین ۱۲۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۱۲ ساله است.
وی ادامه داد: نرخ سود این تسهیلات نیز در بافت فرسوده ۱۶ درصد و در سایر مناطق شهری ۱۷ و نیم درصد است.
او اظهار داشت: بانک مسکن در جهت خروج مسکن از رکود به متقاضیانی که قبلا از محل اوراق حق تقدم تسهیلات خرید دریافت کرده‌اند چنانچه ۲ سال از دریافت تسهیلات قبلی گذشته باشد برای خرید ملک جدید مجددا تسهیلات پرداخت خواهد کرد.


افزایش سقف تسهیلات حساب صندوق مسکن جوانان


وی، با اشاره به افزایش سقف تسهیلات حساب صندوق مسکن جوانان گفت: در این امکان سپرده‌گذاری به شکل یکجا، ماهانه و سالانه وجود دارد که سقف تسهیلات برای مدت زمان ۱۵ سال سپرده‌گذاری و افتتاح حساب در سال ۹۸ در شیراز ۲۱۰ میلیون تومان و در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۸۴ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و چنانچه دوره سپرده‌گذاری از ۱۵ سال به ۲۰ سال برسد سقف تسهیلات نیز در شیراز به ۲۵۲ میلیون تومان و شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت به ۲۲۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله افزایش می‌یابد.


حساب ۲ و یک


امیری گفت: بانک مسکن به منظور پرداخت تسهیلات، به آن دسته از سپرده‌گذارانی که اقدام به افتتاح حساب ۲ و یک کنند به میزان ۸۵ درصد سپرده‌گذاری آنها بلافاصله تسهیلات با سود یک درصد و بازپرداخت سه ساله پرداخت خواهد کرد و به سپرده‌گذاری آنها نیز ۲ درصد سود خواهد داد.


پرداخت ۸۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک مسکن


مدیر امور شعب بانک مسکن فارس، با اشاره منابع ۵۸ هزار میلیارد ریالی این بانک در استان گفت: این در حالی است که این بانک تاکنون یک نیم برابر منابع یعنی ۸۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.
وی افزود: بانک مسکن در استان فارس در سال جاری در بخش مسکن حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال، در بخش صنعت حدود ۶۶ میلیارد ریال و در بخش خدمات یک هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.


پرداخت تسهیلات ۲ هزار میلیارد ریالی به آزادراه شیراز - اصفهان


امیری، با اشاره به تعهد بانک مسکن مبنی بر تامین و پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای تکمیل پروژه آزادراه شیراز – اصفهان گفت: امسال یک هزار میلیارد ریال از این تسهیلات پرداخت خواهد شد.

 

اجرای طرح اقدام ملی مسکن در ۱۴ نقطه فارس


مدیر امور شعب بانک مسکن در استان فارس، این بانک را تامین کننده منابع اجرای طرح اقدام ملی مسکن به عنوان یکی از طرح‌های دولت تدبیر و امید دانست و گفت: بر این اساس، این طرح در ۱۴ نقطه استان فارس اجرا خواهد شد.
امیری گفت: در این طرح متقاضی واحد مسکونی خود را با یک قیمت مشخص خریداری می‌کند که بخشی از هزینه ساخت قرار است در قالب تسهیلات با بازپرداخت سه ساله و بخشی نیز از محل آورده متقاضی تامین شود.
وی گفت: تفاوت این پروژه با پروژه مسکن مهر این است که واحدهای مسکونی در مکان‌هایی که زیرساخت‌ها فراهم باشد اجرا خواهد شد.

 

 

 

 

ایرنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/124206