کد خبر: 123674 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 06 بهمن 1398 - 08:53
مدیرکل بازرسی استان بوشهر:
کاهش ۷۰ درصدی پرونده‌های تخلفی در اداره کل بازرسی استان بوشهر

اتحادخبر:  مدیرکل بازرسی استان بوشهر از کاهش ۷۰ درصدی پرونده‌های تخلفی در این اداره کل در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

اتحادخبر:  مدیرکل بازرسی استان بوشهر از کاهش ۷۰ درصدی پرونده‌های تخلفی در این اداره کل در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

کاهش ۷۰ درصدی پرونده‌های تخلفی در اداره کل بازرسی استان بوشهر  امید سحرخیز صبح شنبه در نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: بوشهر استانی سالم است و قاطبه کارکنان و مدیران از سلامت لازم برخوردار هستند ولی باید بدانیم مسئله فساد کم آن نیز ناپسند است.

وی با بیان اینکه باید مراقبت و نظارت جدی داشته باشیم اگر فسادی رخ داد بدون هیچ اغماض و ملاحظه‌ای با آن مبارزه کنیم اضافه کرد: در نوع مواجهه و ارتباط با ارباب‌رجوع هر اقدام خلاف قانون که منجر به ایجاد نارضایتی و ناامیدی مردم شود به‌طور قطع خیانت است.

 

سحرخیز بیان کرد: در آنالیزی که از مجموع شکایت‌های ارسالی به اداره کل بازرسی استان بوشهر انجام گرفت بخش اعظم آن نارضایتی مردم از نوع رفتار مسئولان است که اگر در مرحله نخست پاسخگویی درست انجام می‌شد خیلی از این موارد به دستگاه نظارتی منتقل نمی‌شد.

 

وی با اشاره به اینکه باید در این زمینه نهضتی برای رضایتمندی و افزایش امید ارباب‌رجوع از عملکرد دستگاه اجرایی فراهم شود اضافه کرد: صرفه‌جویی در این شرایط کنونی کشور که کمبود منابع مالی داریم ضروری است و مدیرانی که برای چند روز خودرو نیاز دارند برای اجاره دنبال خودروهای لوکس خارجی اجاره‌ای نروند.

 

مقابله جدی با حیف و میل‌ها

 

مدیرکل بازرسی استان بوشهر با بیان اینکه اگر سازمان بازرسی در خصوص تخلفات مدیران تشکیل پرونده ندهد نمی‌توانیم پاسخگوی مردم و وجدان خود باشیم افزود: در شرایط کنونی کشور جا برای این‌گونه حیف‌ومیل‌ها وجود ندارد و استاندار بوشهر و رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی این استان سازوکار لازم را برای مقابله با این موارد پیش‌بینی کنند.

وی در ارتباط با انتخابات گفت: در انتخابات علاوه بر اینکه همه تلاش کنند مردم بانشاط پای کار بیایند تا مشارکت حداکثری رقم بخورد تبلیغات در ساعت اداری له و علیه یک نامزد تخلف و جرم است.

سحرخیز با اشاره به اینکه باید استفاده اموال و امکانات دستگاه‌ها در موضوع انتخابات مراقبت شود گفت: استان بوشهر ظرفیت‌های ارزنده‌ای در اقتصاد کشور دارد و این یک فرصت است که تکلیف و مسئولیت را در اجرا و نظارت سنگین‌تر کرده است.

وی افزود: در برخی از موضوع‌ها اگر درک شرایط و ملاحظه‌کاری اجرایی نبود ممکن بود به پرونده‌سازی برسد که با نگاه پیشگیرانه عمده این مسائل حل‌شده است.

سحرخیز ادامه داد: وضعیت اقلیمی، ساحلی، صادرات ۹۵ درصد نفت کشور، تولید تقریبی عمده گاز کشور، دومین گمرک کشور، این‌ها ظرفیت‌های منحصربه‌فرد استان بوشهر است و برخی مشکلات هم وجود دارد که مدیران در حوزه اجرا باید نظارت دستگاه بازرسی را در کنار خود ببینند.

 

جلوگیری از تضییع بیت‌المال

 

مدیرکل بازرسی استان بوشهر با بیان اینکه چنانچه مدیران اقدام‌ها را در مدار قانون پیش ببرند با مشکلی مواجه نخواهیم شد اضافه کرد: در سازمان بازرسی استان بوشهر پرونده‌هایی که با آن مواجه هستیم عمده مشکلات به داستان همیشگی جهل به قانون می‌رسیم اگر به عنوان یک مشکل به آن نگاه کنیم راه درمان آن آموزش است.

 

وی عنوان کرد: در برخی دستگاه‌ها هم حتی در سطح مدیران اشراف قانونی لازم را ندارند این به‌طور حتم مسئله‌ساز خواهد شد.

 

سحرخیز ادامه داد: خیلی سخت است می‌بینیم در برخی پرونده‌ها فردی که تازه بازنشسته شده اما هنوز پاداش بازنشستگی خود را نگرفته باید گرفتار پاسخگویی به حوزه نظارتی، مباحث قانونی و مسئولیتی که پیش از این بر عهده داشته بشود که پس از بررسی مشخص می‌شود تا جهل به قانون است.

سحرخیز ادامه داد: برخی از دستگاه‌ها پروژه عمرانی اجرا می‌کنند یا دفتر فنی فاقد نیروی کارشناسی دارند و یا زمانی که نظارت بر پروژه‌ها بر عهده آن‌ها گذاشته‌شده به علت ناآشنایی به قانون صورت وضعیت را دقیق کنترل نمی‌کنند و احتمال دارد با اضافه پرداخت به پیمانکار مواجه شوند.

 

مدیرکل بازرسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: اگر این اضافه پرداخت غیرقانونی به پیمانکار از روی عمد و اراده باشد اختلاس است و اگر سهل‌انگاری و پرداخت‌های غیرقابل‌بازگشت اتفاق افتاد، مصداق اهمال و سهل‌انگاری منجر به تضییع اموال دولتی است.

 

 

 

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/123674