کد خبر: 123594 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 04 بهمن 1398 - 08:33
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خبر داد:
پاکسازی 6 کیلومتر از حریم کانال اصلی شبکه آبیاری آبپخش آغاز شد / تصاویر اختصاصی

اتحاد خبر:شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت : قطع درختان و بوته‌کنی حاشیه کانال اصلی انتقال آب، از سد انحرافی سعدآباد تا دریچه‌های اصلی آبپخش به طول 6 کیلومتر شروع شد.روح‌الله محمدی در گفتگو با اتحاد خبر اظهار داشت: به منظور جلوگیری از تخریب بتن کانال‌های آبیاری، حفظ حریم کانال‌ها و رعایت حریم قانونی انهار، این شرکت نسبت ...

اتحاد خبر:شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت : قطع درختان و بوته‌کنی حاشیه کانال اصلی انتقال آب، از سد انحرافی سعدآباد تا دریچه‌های اصلی آبپخش به طول 6 کیلومتر شروع شد.



روح‌الله محمدی در گفتگو با اتحاد خبر اظهار داشت: به منظور جلوگیری از تخریب بتن کانال‌های آبیاری، حفظ حریم کانال‌ها و رعایت حریم قانونی انهار، این شرکت نسبت به بوته‌کنی و علف‌کنی و قطع درختان کانال اصلی از سد انحرافی سعدآباد تا دریچه‌های اصلی شبکه آبپخش به طول ۶ کیلومتر اقدام کرده است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر افزود: حاشیه کانال آبیاری شبکه مذکور مملو از درختان، درختچه‌ها و علف‌های هرز شده بود که با استفاده از یک دستگاه بیل مکانیکی در حال پاک‌سازی است.

 


وی ابراز داشت:  وجود درخت‌ها و بوته‌های حاشیه کانال موجب تخریب و آسیب رساندن به بافت بتنی کانال‌ها می‌شود، بنابراین پاک‌سازی اطراف کانال از وجود بوته‌ها و درختان در راستای حفظ و نگه‌داری از تاسیسات ضروری است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر ابراز داشت: با توجه به بالا بودن هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری شبکه‌های آبیاری و زهکشی و ایستگاه‌های پمپاژ، پرداخت به‌موقع آب‌بها می‌تواند نقش مهمی در حفاظت و صیانت از تاسیسات آبیاری داشته باشد.






لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/123594