کد خبر: 123565 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 03 بهمن 1398 - 10:03
مدیرکل محیط‌زیست بوشهر:
پایش محیط‌زیست انسانی در بوشهر با جدیت دنبال می‌شود

اتحادخبر:  مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر گفت: با توجه به گستردگی صنایع سومین دوره آموزشی سامانه جامع پایش محیط‌زیست انسانی در بوشهر برگزار شد.

اتحادخبر:  مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر گفت: با توجه به گستردگی صنایع سومین دوره آموزشی سامانه جامع پایش محیط‌زیست انسانی در بوشهر برگزار شد.

پایش محیط‌زیست انسانی در بوشهر با جدیت دنبال می‌شود

 فرهاد قلی نژاد بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه برگزاری این دوره اظهار داشت: با توجه به گستردگی صنایع و آسیب‌های حاصل از اقدامات انسانی وارده بر محیط‌زیست، ارائه راهکار جهت کاهش اثرات سو و منفی وارده به محیط‌زیست و مدیریت مسائل محیطی زیست از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

وی تصریح کرد: نظارت و بازرسی روند بازدید، بازرسی، بازنگری و ارزیابی میزان سودمندی و اثربخشی اقدامات مرتبط با مباحث کنترل و پایش زیست‌محیطی به منظور تهیه و تدوین جدیدترین جلوه‌های زیست‌محیطی از اقدامات نظارت و بازرسی طرح‌ها است.

 

قلی نژاد گفت: میزان دستیابی به موفقیت در زمینه ساماندهی مشکلات زیست‌محیطی طرح‌های توسعه منوط به طرح‌ریزی، اجرا، کنترل و اعمال بازنگری است.

 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر افزود: یکی از اصول مهم و پایه در یک گزارش برنامه مدیریت زیست‌محیطی ارائه برنامه‌های مراقبت و پایش محیط‌زیست است.

 

وی بیان کرد: هدف از ارائه این برنامه دستیابی به اطلاعاتی است که مشخص می‌کند اثرات و پیامدهای فعالیت‌های طرح موردسنجش قرارگرفته و نتایج آن حاکی از اقدامات مقبول و یا غیر مقبول انجام‌شده و یا در حال انجام است.

 

قلی نژاد گفت: یافته‌های این برنامه، اطلاعات و خط‌مشی‌های مناسب را برای کنترل و اجرای اقدامات اصلاحی و کاهش اثرات سو فراهم می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر افزود: در شرایط عدم تطابق یافته‌ها با قوانین، مقررات، ضوابط و استانداردها و نهایتاً با برنامه‌های مراقبت و پایش، اقدامات موردنیاز و ضروری اعمال خواهد گردید.

 

وی اضافه کرد: مدرسین این دوره هلنا کعبی و محسن زارع مشاورین معاونت محیط‌زیست انسانی سازمان به تشریح مفاهیم و مباحث دوره پرداخت.

 

قلی نژاد گفت: در این دوره مباحثی مربوط به نحوه کاربری سامانه مذکور، نحوه بارگزاری اطلاعات، نحوه نقل و انتقالات پسماند، نحوه ثبت و بارگزاری اطلاعات شهرک‌های صنعتی، بیمارستان‌ها و صنایع تدریس شد.

 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر خاطرنشان کرد: این سامانه در معاونت انسانی سازمان محیط‌زیست به منظور نظارت یکپارچه و پایش وضعیت واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی فعال در کشور طراحی‌شده و امید می‌رود که با بهره‌گیری کامل از سامانه مذکور در حوزه نظارت و پایش واحدهای موردنظر وضعیت مطلوبی حاصل شود.

 

 

 

 

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/123565