کد خبر: 123204 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 26 دي 1398 - 10:13
اشک و آه دانشگاهیان شیراز در آیین یادبود دو پرنده مهاجر پرواز ۷۵۲

اتحادخبر:  آئین یادبود دو استاد پیشکسوت دانشکده دندانپزشکی شیراز که در پرواز ناتمام ۷۵۲ چهره در نقاب خاک کشیدند روز چهارشنبه ، با حضور جمعی از دانشگاهیان علوم پزشکی و تعدادی از اعضای خانواده و بستگان شهدای حادثه در شیراز برگزار شد.

اتحادخبر:  آئین یادبود دو استاد پیشکسوت دانشکده دندانپزشکی شیراز که در پرواز ناتمام ۷۵۲ چهره در نقاب خاک کشیدند روز چهارشنبه ، با حضور جمعی از دانشگاهیان علوم پزشکی و تعدادی از اعضای خانواده و بستگان شهدای حادثه در شیراز برگزار شد.

اشک و آه دانشگاهیان شیراز در آیین یادبود دو پرنده مهاجر پرواز ۷۵۲

دانشگاهیان شیراز در این آیین روز چهارشنبه یاد و خاطره دکتر «شریعه فقیهی» متخصص پریودونتولوژی در حادثه سقوط پرواز هواپیما به مقصد کشور اوکراین و  همچنین درگذشت دکتــر «سیروس محمدی نژاد» متخصص جراحی دهان فک و صورت که هر دو از اساتید پیشکسوت این دانشکده بودند را گرامی داشتند.

مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آئین یادبود که در سالن شهید عابدی دانشکده دندانپزشکی شیراز برگزار شد شهادت  هموطنانمان در کرمان و سقوط هواپیمای مسافربری به مقصد کشور اوکراین را به عموم مردم ایران تسلیت گفت.

 

سید منصور کشفی  شهادت دکتر «شریعه فقیهی» متخصص پریودونتولوژی در سانحه غم انگیز سقوط هواپیما را ضایعه ای تلخ برای جامعه دانشگاهی برشمرد که موجی از اندوه را به ویژه در دانشگاهیان علوم پزشکی شیراز به همراه داشت.

وی همچنین فقدان استاد پیشکسوت دانشکده دندانپزشکی، دکتــر «سیروس محمدی نژاد» متخصص جراحی دهان فک و صورت را ضایعه تلخ دیگری برشمرد که طی روزهای اخیر رخ داد.

دکتر کشفی با ابراز همدردی با مردم ایران و خانواده های شهدای  سقوط هواپیمای مسافربری به مقصد کشور اوکراین، از خداوند منان برای دو استاد   دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز علو درجات و برای خانواده های آنان صبر مسالت کرد.

 

رییس دانشکده دندانپزشکی نیز ضمن ابراز تاسف و عرض تسلیت به خانواده های داغدار و جامعه دندانپزشکی، از تلاش های این اساتید در عرصه آموزش به دانشجویان تقدیر کرد و ضمن آرزوی رحمت واسعه از درگاه الهی برای این دو استاد پیشکسوت عرصه علم و دانش، برای خانواده های آنان صبر و شکیبایی مسئلت داشت.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه هجدهم دی‌ماه ۹۸ تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.

صبح شنبه (بیست و یکم دی‌ماه ۹۸)،‌ ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده، اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته، برخورد قانونی انجام شود.

 

در ادامه نیز رییس جمهوری، ضمن ابراز تاسف از خطای انسانی رخ داده که منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی شد، در بیانیه‌ای اعلام داشت: مسببان این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.

 

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح در باره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مامور پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای کردند.

 

 

 

 

 ایرنا

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/123204