کد خبر: 123196 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 26 دي 1398 - 09:28
مدیرکل دفتر جذب استانداری بوشهر:
شهرستان گناوه ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه صنعت پوشاک دارد

اتحادخبر: مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بوشهرگفت: در شهرستان گناوه ظرفیت‌ها و امکانات مناسبی برای توسعه صنعت پوشاک وجود دارد و باید از این فرصت برای اشتغالزایی استفاده کرد.رسول رستمی در جلسه توسعه صنعت پوشاک شهرستان گناوه گفت: با توجه به قرار گرفتن شهرستان گناوه در جمع ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته در...

اتحادخبر: مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بوشهرگفت: در شهرستان گناوه ظرفیت‌ها و امکانات مناسبی برای توسعه صنعت پوشاک وجود دارد و باید از این فرصت برای اشتغالزایی استفاده کرد.

 شهرستان گناوه ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه صنعت پوشاک دارد

 رسول رستمی در جلسه توسعه صنعت پوشاک شهرستان گناوه گفت: با توجه به قرار گرفتن شهرستان گناوه در جمع ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته در طرح توسعه فراگیر کشور، برنامه‌هایی برای اشتغال و سرمایه گذاری در این شهرستان تعیین شده است.


مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر گفت: در شهرستان گناوه ظرفیت‌ها و امکانات مناسبی برای توسعه صنعت پوشاک وجود دارد و باید از این فرصت‌ها برای اشتغالزایی استفاده کرد.

 

وی با بیان اینکه صنعت پوشاک در شهرستان گناوه از صنایع پیشرو استان است بیان کرد: وجود امکانات و مواد اولیه صنعت پوشاک در این شهرستان چشم انداز مناسب برای راه اندازی و توسعه این صنعت در شهرستان است.

 

وی افزود: رویکرد توسعه خوشه‌ای در هر صنعت به عوامل مختلفی وابسته است که هر کدام به صورت ویژه باید در نظر گرفته شوند و در کنار عوامل دیگر به صورت هم راستا و در پیوند با سایر عوامل صنعت را پیش ببرند.

 

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر گفت: نیروی انسانی، عوامل تولید و مواد اولیه، آموزش، تأمین مالی، بازار و توسعه بازار از موضوعاتی که یک صنعت را ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌هایی به صورت ویژه در شهرستان گناوه وجود دارد از جمله وجود بیش از ۵ هزار واحد صنفی و بازار گناوه که در پیوند با دیگر بازارهای کشور بخصوص استان‌های همجوار قرار دارد و در سطح کشور شناخته شده است.

 

رستمی خاطر نشان کرد: با همکاری صندوق کارآفرینی امید یک مرکز تولید پوشاک را در استان بوشهر و شهرستان گناوه به عنوان تولید پوشاک جنوب کشور با حمایت مالی در نظر گرفته‌ایم و این امکان وجود دارد که تولیدکنندگان در شهرستان باهم جمع و یک تعاونی بزرگ ایجاد و از این ظرفیت برای تولید به صورت گسترده استفاده شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر اضافه کرد: تمرکز استاندار محترم استان بوشهر و مجموعه دولت در استان در این زمینه بر شهرستان گناوه و اشتغال است و این یک فرصت خوبی برای حمایت از این صنعت در شهرستان گناوه فراهم کرده است

 

رستمی یادآور شد: طراحی و دوخت نیز موضوع مهمی است که برای تولیدات برند و مزیت ایجاد می‌کند.

وی عنوان کرد: هر چند که دسترسی به نیروی کار فراهم است ولی برای ورد به کار و تولید و رقابت در سطح کشور یا بین المللی نیاز به آموزش خاص برای نیروها وجود دارد.

 

 

معاون مدیریت اشغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در این نشست اظهار داشت: اشتغالزایی روستایی در دولت تدبیر و امید با جدیت مورد تاکید بوده و از ابتدای دولت بحث حمایت مالی بخصوص از طرح‌های روستایی مطرح و از سال ۹۶ اجرایی شده است.

 

سیامک وطنخواه افزود: در طرح اشتغال روستایی و عشایری شرط اصلی حمایت مالی، استقرار واحدها در مناطق روستایی بوده است

 

وی بیان کرد: جهت حمایت از روستاها با هدف تاکید بر اشتغال پایدار و پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها این طرح با تسهیلات بسیار خوب به این بخش اختصاص یافت.

وی گفت: به دلیل مرزداری قشر وسیعی از جمعیت کشور در مرزها تسهیلات روستایی و عشایری با نرخ بسیار پایین برای این مناطق در نظر گرفته شد که در استان مرزی بوشهر نیز در این راستا گام‌های خوبی برداشته شد.

 

وی تصریح کرد: استان بوشهر در این زمینه به خوبی عمل کرد و در زمینه جذب اعتبارات روستایی و عشایری رتبه دوم کشور را کسب کرد.

معاون مدیریت اشغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر خاطرنشان کرد: طرح تسهیلات روستایی و عشایری طی نشست‌های مختلف تشریح و اطلاع رسانی شد و بخشی از کارآفرینان با استفاده از این تسهیلات فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌اند.

 

وی گفت: در طرح تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری امکان پرداخت تسهیلات و حمایت مالی از طرح‌ها در همه مراحل ایجاد، تکمیل و توسعه طرح وجود دارد.

وطنخواه عنوان کرد: تا کنون از کل مبلغ اختصاص یافته طرح تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به استان بوشهر، مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال غیر از اعتبارات اشتغال‌زایی نهادهای حمایتی جذب و پرداخت شده‌است.

 

معاون مدیریت اشغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر خاطرنشان کرد: تسهیلات پرداختی برای ۲ هزار و ۳۴۳ طرح و ایجاد چهار هزار شغل پیش‌بینی شده‌است که سرانه آن به ازای هر شغل حداقل ۱۵۰ میلیون تومان است

 

وی گفت: در نشستی که با حضور مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری در استانداری بوشهر برگزار شد، با توجه به اینکه شهرستان گناوه جزو ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته قرار گرفته‌است، تاکید شد که از تسهیلات اشتغال‌زایی استفاده لازم را در این شهرستان برد و در این زمینه اعلام آمادگی شد که طرح‌ها را در هر یک از مراحل ایجاد، تکمیل یا توسعه حمایت کنیم.

 

 

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/123196