کد خبر: 123107 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 24 دي 1398 - 16:30
هشدار مجمع اصلاح طلبان شهرستان دشتستان؛
با رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان امکان رقابت و مشارکت فعال در انتخابات وجود ندارد

اتحاد خبر: مجمع اصلاح طلبان شهرستان دشتستان شامگاه دوشنبه 23 دی ماه تشکیل جلسه داد تا مسایل و حوادث اخیر کشور را مورد بررسی قرار دهد. در این جلسه فضای سیاسی کشور و رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان شاخص کشور و استان در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و در همین راستا بیانیه ای به شرح زیر تصویب و...

اتحاد خبر: مجمع اصلاح طلبان شهرستان دشتستان شامگاه دوشنبه 23 دی ماه تشکیل جلسه داد تا مسایل و حوادث اخیر کشور را مورد بررسی قرار دهد. در این جلسه ضمن اظهار تاسف بابت شلیک اشتباهی به هواپیمای مسافری اوکراین که جمع زیادی هموطن ایرانی را به همراه داشت، خواستار محاکمه و برکناری عوامل این حادثه شد.

در این جلسه همچنین فضای سیاسی کشور و رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان شاخص کشور و استان در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و  در همین راستا در پایان جلسه بیانیه ای به شرح زیر تصویب و منتشر گردید. در این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار اتحاد خبر قرار گرفت آمده است:


بسم الله الرحمن الرحیم
انقلاب اسلامی مجرایی بود برای تحقق مردم سالاری دینی و دخالت مردم در تعیین سرنوشتشان بر مبنای دین و اخلاق جهت ایجاد اتحاد و وفاق همه ی اقشاری که دل در گرو آبادانی میهن اسلامی خود دارند.
این موضوع، مخصوصاً به جهت اتفاقات اخیر در کشور و ترور ناجوانمردانه سردار شهید قاسم سلیمانی و به تبع آن، حضور همگانی مردم از قشرها و تفکرات مختلف در حضوری باشکوه، می توانست ظرفیتی عظیم در راستای اتحاد و همبستگی سیاسی- ملی در دوره ای که دندان تیز معاندان منتظر دریدن پیوند ملت است، ایجاد کند و شاهد خلق مشارکت و حماسه ی سیاسی بسیار بزرگ از جانب مردم باشیم اما متاسفانه به جای استفاده ی مطلوب از این موقعیّت، شاهد ردّصلاحیت گسترده ی طیف عظیمی از اصلاح طلبان و حتی اصولگرایان میانه رو هستیم که موجبات نارضایتی فعالان مختلف سیاسی- اجتماعی در فضای عمومی کشور گردید و موجی از ناامیدی بین آحاد مردم ایجاد کرد.
مع الوصف، مجمع اصلاح طلبان دشتستان ضمن اعلام نارضایتی از روند بررسی صلاحیت ها و عدم توجه به امکان رقابت کاندیداهای جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی و تایید یک طرفه ی کاندیداها به نفع جریانی خاص جهت ایجاد تک صدایی در فضای سیاسی کشور انتظار دارد شورای محترم نگهبان بر مبنای مصالح کشور در تایید صلاحیت کاندیداهای تفکرات مختلف، تجدید نظر جدی اعمال نموده و در فرصت باقی مانده ی رسیدگی به اعتراضات داوطلبان، با تایید حداقل تعدادی از کاندیداهای شاخص اصلاح طلبان، امکان رقابتی عادلانه و فراجناحی را فراهم نمایند.
 بدیهی است در چنین وضعیتی اصلاح طلبان در بسیاری از مناطق کشور از جمله حوزه انتخابیه شهرستان دشتستان امکان مشارکت فعال در انتخابات پیش رو را نخواهند داشت.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/123107