کد خبر: 123101 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 24 دي 1398 - 12:30
رئیس کمیته امداد نیریز:
تاکنون ۳۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان نیریز پرداخت شده است

اتحادخبر:  رئیس کمیته امداد شهرستان نیریز در استان فارس اعلام کرد که امسال ۳۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان این شهرستان پرداخت شده است و این روند ادامه دارد.

اتحادخبر:  رئیس کمیته امداد شهرستان نیریز در استان فارس اعلام کرد که امسال ۳۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان این شهرستان پرداخت شده است و این روند ادامه دارد.

وام اشتغال

 

مهدی درویش زاده سه شنبه ۲۴ دیماه در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای امسال تاکنون کمیته امداد امام خمینی(ره) نیریز موفق به پرداخت تسهیلات به ۱۰۵ مددجوی تحت حمایت شده است.

درویش زاده ادامه داد: این مبلغ از محل اعتبار کمیته امداد امام خمینی (ره) و بانک‌های عامل به صورت قرض‌الحسنه به مجریان ۱۰۵ طرح اشتغال و با رویکرد طرح های جدید پرداخت شده است.

 

او این طرح‌ها را شامل انرژی خورشیدی، گلخانه کوچک مقیاس، چرم دوزی، پرورش قره قاول، پرورش قارچ گانودرما، پرورش بز سانن و ... اعلام و اضافه کرد: با پرداخت این تسهیلات زمینه اشتغال مستقیم حداقل ۱۰۵ نفر فراهم شده است.

درویش زاده ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون ۲۰ نفر از طریق مراکز کاریابی مشغول به کار شده و ۲۵۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) نی ریز از آموزش‌های مهارت آموزی و کارافرینی بهره مند شده‌اند.

 

او با بیان اینکه توانمند سازی و شکوفایی استعدادها و تأمین خوداتکایی نیازمندان و محرومان از مهمترین اهداف کمیته امداد امام خمینی (ره) است، گفت: فراهم ‌سازی زمینه لازم برای ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از وابستگی مددجویان به این نهاد مقدس از مهمترین اهداف پرداخت تسهیلات است.

درویش زاده اضافه کرد: مددجویان تحت حمایت با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی و فراگیری آموزش‌های لازم در این زمینه به استقلال اقتصادی و خودکفایی می رسند و به‌ تدریج از چرخه حمایتی این نهاد مقدس خارج می‌شوند.

 

 

 

ایسنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/123101