کد خبر: 123098 ، سرويس: گوناگون
تاريخ انتشار: 24 دي 1398 - 12:21
لاغری با هیپنوتیزم؛ انواع و عوارض آن
اتحادخبر: هیپنوتیزم پایه و اساس علمی دارد و هیپنوتیزم برای لاغری نیز همین طور است. لاغری با هیپنوتیزم همراه با اصلاحات تغذیه‌ای، ورزش و سبک زندگی بهتر، بسیار شدنی و موثر است.

اتحادخبر: داشتن اضافه وزن نگران کننده است، زیرا سبب دیابت، فشار خون بالا، مشکلات قلبی، آپنه خواب، آرتریت و حتی سرطان می‌شود. برای همین برنامه‌های کاهش وزن و درمان‌های گوناگونی در این زمینه رایج شده‌اند که به افراد کمک می‌کنند وزن کم کنند. طبق گزارشات، میزان موفقیت برنامه‌های کاهش وزن، تنها حدود ۲۰ درصد است. در لاغری با هیپنوتیزم، افراد معمولا در یک فاز خلسه مانند قرار می‌گیرند که در آن، ذهن نسبت به دریافت بازخورد و باور توصیه‌ها، بازتر و پذیراتر است.

 

هیپنوتراپی که به آن هیپنوتیزم نیز می‌گویند، شیوه‌ای است که در آن هدف درمانگر، آرام کردن فرد و کمک به او برای تمرکز بهتر است. خیلی از افراد تکنیک لاغری با هیپنوتیزم را زیر سوال برده‌اند، اما محققان ثابت کرده‌اند که این شیوه موثر است. از آنجایی که هیپنوتیزم، تمرکز درونی را بواسطه‌ی ایجاد وضعیتی بسیار آرام افزایش می‌دهد، تمرکز و دقت فرد بسیار بیشتر می‌شود.

 

با هیپنوتیزم لاغر شوید

 

این زمانی است که ضمیر ناخودآگاه فعال بوده و ضمیر آگاه در آرامش است. هیپنوتیزم در میان پزشکان برای کمک به بیماران جهت تغییر عادت‌ها، کنترل اضطراب، اختلالات خلقی، رفع افسردگی، ترک سیگار و تسکین درد رواج دارد. ضمنا بیماران خودشان نیز می‌توانند هیپنوتیزم را یاد گرفته و آن را اجرا کنند.

کارشناسان و پزشکان با توجه به موفقیت آمیز بودن هیپنوتیزم، به دنبال راه‌هایی برای استفاده از آن در کاهش وزن و لاغری هستند. در این پروسه، ضمیر ناخودآگاه فرد هوشیار می‌شود و این مسئله‌ی مهمی است، زیرا تحقیقات نشان می‌دهد این ذهن ناخودآگاه ماست که بر تصمیم گیری‌های ما اثر می‌گذارد؛ بنابراین چیزی که در شرایط عادی، سخت یا غیرقابل دسترس به نظر می‌رسد، با کمک هیپنوتیزم، ساده و شدنی می‌شود.

هیپنوتیزم به فرد اجازه می‌دهد عواملی را که سد راه موفقیت او می‌شوند شناخته و بااراده و آگاهی روی آن‌ها کار کند. این زمانی است که فرد بدون هیچ فشار بیرونی، برای تغییر آماده است. او می‌تواند انتخاب‌های غذایی بهتری داشته باشد، عادات مضرش را کنار بگذارد و سبک زندگی سالم‌تری در پیش بگیرد، و این چیزی است که هدف تکنیک لاغری با هیپنوتیزم است.

 

آیا واقعا می‌توان با هیپنوتیزم لاغر شد؟

 

هیپنوتیزم پایه و اساس علمی دارد و هیپنوتیزم برای لاغری نیز همین طور است. لاغری با هیپنوتیزم همراه با اصلاحات تغذیه‌ای، ورزش و سبک زندگی بهتر، بسیار شدنی و موثر است.

 

هیپنوتیزم برای لاغری چگونه عمل می‌کند؟

 

یک توجیه علمی برای چنین موضوع پیچیده‌ای به شیوه‌ی عملکرد مغز حین هیپنوتیزم برمی‌گردد. عصب شناسان و محققان در زمینه‌ی علوم ادراکی به حقایق جالبی در مورد نحوه‌ی پاسخ مغز به هیپنوتیزم دست یافته‌اند، اما هیپنوتیزم برای لاغری از انواع متفاوتی است.

 

با هیپنوتیزم لاغر شوید

 

انواع هیپنوتیزم

 

درمانگر یا هیپنوتیست بسته به فاکتور‌های درونی و بیرونی می‌تواند تصمیم بگیرد که چه نوع هیپنوتیزمی مناسب‌ترین نوع برای کسی است که قصد کاهش وزن دارد.

 

هیپنوتیزم شناختی رفتاری

 

در این نوع، درمان رفتاری شناختی با هیپنوتیزم ترکیب شده است تا به بیمار کمک کند بر استرس پس از ضایعه و اختلالات روحی خود غلبه کرده و زندگی‌اش را بهبود بدهد.

 

هیپنوتیزم سایکو دینامیک یا روان پویایی

 

هیپنوتیزم روان پویایی با هدف مطالعه‌ی عملکرد‌های انسان تحت تاثیر شخصیت و ضمیرناخودآگاه انجام می‌شود.

 

هیپنوتیزم اریکسونی

 

این نوع هیپنوتیزم توسط میلتون اچ اریکسون ارائه شده و پروسه‌ای غیرمستقیم است. در این شیوه برخلاف سایر انواع هیپنوتیزم، درمانگر از رویکرد داستان سرایی و ارائه توصیه‌ها به عنوان روش‌های مستقیم استفاده می‌کند.

 

چه کسانی می‌توانند از شیوه‌ی لاغری با هیپنوتیزم استفاده کنند؟

 

هیپنوتیزم از راه‌های مختلفی به بیماران کمک می‌کند از جمله تغییرات رفتاری، بهتر کردن کیفیت زندگی، ترک اعتیاد، کنترل استرس پس از ضایعه، کاهش افسردگی، اضطراب و کنترل درد. در بیشتر موارد از هیپنوتیزم به عنوان یک پروسه‌ی مکمل در درمان استفاده می‌شود؛ بنابراین بهتر است در مورد آن با پزشک‌تان مشورت کنید.

 

افراد بزرگسال، نوجوانان و کودکان می‌توانند بسته به دلیل و نیازشان از هیپنوتیزم استفاده کنند، البته به این شرط که در وضعیتی باشند که این رویکرد را درک کرده و به آن جواب بدهند. اگر می‌خواهید از هیپنوتیزم برای لاغری استفاده کنید، بهتر است طبق توصیه‌های یک پزشک یا یک درمانگر واجد شرایط این کار را انجام دهید تا از هر گونه تجربه‌ی ناخوشایندی جلوگیری نمایید.

درمانگر شما قبل از شروع درمان، سوال‌هایی از شما می‌پرسد تا وضعیت سلامتی و واجد شرایط بودن‌تان را مشخص کند و طبق آن، طول مدت درمان و نوع هیپنوتیزم مناسب شما را معلوم نماید.

 

لاغری با هیپنوتیزم چقدر طول می‌کشد؟

 

مدت درمان با هیپنوتیزم برای هر کسی متفاوت است و ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها و حتی سال‌ها طول بکشد تا به هدف‌تان برسید.

درمانگر شما در مورد طول مدت این رویکرد تصمیم می‌گیرد و معلوم می‌کند طی جلسات چه کار‌هایی باید انجام شود. ضمنا اگر لازم باشد، درمانگر راه‌های خود هیپنوتیزم را به شما یاد خواهد داد. در بیشتر موارد، چهار تا شش جلسه برای کسب نتیجه لازم است، اما اگر پای یک بیماری یا مشکل مزمن در میان باشد، درمانگر می‌تواند ۱۲ تا ۲۴ جلسه برای‌تان درنظر بگیرد.

 

با هیپنوتیزم لاغر شوید

 

عوارض هیپنوتیزم برای کاهش وزن

 

تاکنون گزارشی مبنی بر عوارض هیپنوتیزم برای لاغری ارائه نشده است. در واقع این شیوه بیشتر مفید است تا مضر. اما محققان طی مطالعات خود به نتایج زیر رسیده‌اند:

  • توصیه‌هایی که حین هیپنوتیزم ارائه می‌شود می‌تواند دریافت شما از رنگ‌ها و اشیاء را تغییر بدهد.
  • توصیه‌هایی که حین هیپنوتیزم ارائه می‌شود ممکن است توهمات بصری ایجاد کند.
  • فرد ممکن است دچار فراموشی موقتی شود.

یادتان باشد که هیپنوتیزم برای لاغری‌تان معجزه نمی‌کند، بلکه یک درمان علمی است و شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید یک شبه وزن کم کنید. شما باید صبور باشید و این رویکرد را به طور پیوسته به کار ببرید تا به هدف خود برسید.

 

سایر فواید لاغری با هیپنوتیزم چیست؟

 

هیپنوتیزم نه تنها به شما کمک می‌کند از شر وزن اضافیتان خلاص شوید، بلکه اعتماد بنفس، احساس رضایت، خود باوری و خود کنترلی‌تان را نیز تقویت می‌کند.

با هیپنوتیزم لاغر شوید

 

هیپنوتیزم برای تسکین اضطراب و استرس

 

دانشمندان می‌گویند خود هیپنوتیزم راهی کم هزینه و موثر برای درمان اضطراب و سایر مشکلات مرتبط با استرس است.

 

هیپنوتیزم برای درمان دیابت

 

مدیریت وزن فاکتور مهمی در دیابت است. مطالعات نشان می‌دهند هیپنوتیزم به بهبود متابولیسم، کاهش قند خون و تنظیم وزن در افراد مبتلا به دیابت کمک می‌کند.

 

هیپنوتیزم برای کنترل اشتها و درمان اختلالات خوردن

 

عادت‌های غذایی بر وزن ما اثر می‌گذارند. تحقیقات نشان می‌دهد هیپنوتیزم شناختی رفتاری می‌تواند به کنترل اشتها و کاهش تمایل به پُرخوری کمک کند.

 

هیپنوتیزم برای تقویت خود کنترلی

 

اجتناب از هله هوله خوری و کنترل هوس‌های غذایی کار ساده‌ای نیست، اما هیپنوتیزم می‌تواند خود کنترلی‌تان را تقویت کرده و به شما کمک کند از خوردن غذا‌هایی که کالری زیادی دارند خودداری کنید.

 

هیپنوتیزم برای کمک به حفظ وزن ایده آل

 

هیپنوتیزم نه تنها به شما کمک می‌کند وزن کم کنید بلکه تشویق‌تان می‌کند تا وزن ایده آلی را که به آن رسیده‌اید در بلند مدت حفظ کنید.

 

آیا هیپنوتیزم برای غلبه بر پُرخوری مفید است؟

 

بله، به گفته‌ی کارشناسان، هیپنوتیزم به شما کمک می‌کند در برابر هوس‌تان به خوردن غذای زیاد مقاومت کنید.

 

آیا به خواب رفتن هنگام هیپنوتیزم مشکلی ندارد؟

 

هیپنوتیزم لزوما شما را به خواب نمی‌برد. بدن طی پروسه‌ی هیپنوتیزم احساس سبُک بودن می‌کند و ذهن آرام می‌گیرد. اما برخی از افراد تمایل دارند طی جلسات هیپنوتیزم به خواب بروند و این هیچ مشکلی ندارد. درمانگر شما بهتر می‌تواند راهنمایی‌تان کند.

 

 

 

 

 

برترین‌ها

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/123098