کد خبر: 123029 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 23 دي 1398 - 10:06
تلاش برای افزایش بودجه آموزش و پرورش استثنایی تا سقف۵۰ میلیارد تومان

اتحادخبر:  رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور عنوان کرد: می‌کوشیم اعتبارات این سازمان را برای رفع نیازهای افراد تحت پوشش تا سقف ۵۰ میلیارد تومان افزایش دهیم.

اتحادخبر:  رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور عنوان کرد: می‌کوشیم اعتبارات این سازمان را برای رفع نیازهای افراد تحت پوشش تا سقف ۵۰ میلیارد تومان افزایش دهیم.

تلاش برای افزایش بودجه آموزش و پرورش استثنایی تا سقف۵۰ میلیارد تومان

سید جواد حسینی یکشنبه ۲۲دی ماه در حاشیه بازدید از مرکز جامع مشاوره و توانبخشی مجید راهبی شیراز در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: نیازهای دانش‌آموزان استثنایی را از طریق تامین تجهیزات توانبخشی روزآمد که اهمیت ویژه ای دارد، رفع میکنیم.

 

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۸۰هزار دانش‌آموز استثنایی در مقاطع مختلف و در ۷ گروه درحال تحصیل هستند، افزود: این دانش‌آموز در ۱۶۰۰ مدرسه استثنایی در کشور درس می‌خوانند؛‌همچنین ۷۰ هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه نیز در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.

 

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار کرد: در این میان، بیش از ۲هزار دانش‌آموز نابینا داریم که با وجود دستگاه موسوم به دستگاه پرکینز یا تایپ بریل نابینایان دنیای تازه‌ای به روی آن ها گشوده خواهد شد.

 

حسینی افزود: هزینه تامین این دستگاه برای هر دانش‌آموز حدود ۲۳میلیون تومان به ازای هر نفر است که نیازمند بودجه‌ای ۴۶میلیارد تومانی است و درصورتی که از طریق بخش دولتی و نیز خیران تامین شود، در اختیار دانش‌آموزان نابینا قرار خواهد گرفت.  

 

وی با تاکید بر نقش خیران در تامین نیازهای جامعه توانخواه به‌ویژه دانش‌آموزان گفت:  در حال حاضر به ساخت ۲۱۰ مدرسه برای دانش‌آموزان بانیازهای ویژه در سراسر کشور نیازمندیم؛ همچنین در ۱۵ استان سالن ورزشی مخصوص با نیازهای ویژه وجود ندارد و با آنکه بیش از ۴۹ مدرسه ویژه اوتیسم هم‌اکنون در حال فعالیت است، بیش از ۱۴ استان از جمله استان فارس همچنان مدرسه اوتیسم ندارد که امیدواریم با همکاری خیران و نیک‌اندیشان تامین شود.

 

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در ادامه، با اشاره به ظرفیت‌های مرکز جامع مشاوره و توانبخشی مجید راهبی شیراز گفت: این مرکز از لحاظ مکان استقرار و خدمات در سطح عالی و استانداردی است و می تواند به عنوان الگو در کشور معرفی شود.

 

حسینی ادامه داد: این مرکز همچنین از اولین و جامع ترین مراکز در ابعاد خدمات مشاوره و راهنمایی به خانواده‌ها و دانش‌آموزان، بازی‌درمانی، تمرین‌درمانی،  فیزیوتراپی و دندانپزشکی است.

 

فارس ۱۲هزار دانش‌آموز استثنایی دارد که ۵هزار نفر از آن‌ها دارای نیازهای ویژه و و ۷هزار نفر نابینا، ناشنوا و دارای معلولیت جسمی و حرکتی هستند.

 

 

 

 

ایرنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/123029