کد خبر: 123005 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 23 دي 1398 - 08:20
بازداشت سارق رایانه‌ای در پایتخت
اتحادخبر: رئیس پلیس فتا از دستگیری یک سارق رایانه‌ای قبل از انتقال وجوه سرقتی خبر داد.

اتحادخبر:  سرهنگ تورج کاظمی در تشریح این خبر اظهار کرد: سوم آبان ماه مردی ۳۰ ساله با در دست داشتن پرونده‌ای از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای (ناحیه ۳۱ تهران) به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت، مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال از حساب بانکی اش سرقت شده است.

 

این مقام انتظامی بیان داشت: شاکی در ادامه اظهاراتش گفت: از طریق اینترنتی گاه گاهی خرید اینترنتی انجام می‌دهم تا اینکه روز گذشته متوجه شدم مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال از حسابم کم شده است در حالی که کارت عابر بانک نزد خودم است و خریدی نداشتم و اطلاعاتم نیز در دسترس سایر افراد نبوده است.

 

این مقام انتظامی ابراز داشت: شناسایی متهم یا متهمان پرونده در دستور کار مهندسان فتا قرار گرفت و مشخص شد احدی از اعضای خانواده شاکی با استفاده از کار عابر بانک شاکی، خرید اینترنتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام داشته است و متهم با هدایت خریدار به صفحه جعلی اطلاعات کارت عابر بانک شاکی را سرقت کرده است.

 

وی افزود: با تلاش مأموران هویت متهم که مردی ۲۶ ساله و ساکن محدوده سی متری جی شناسایی و متهم طبق دستور قضائی در محل سکونتش دستگیر و به پلیس فتا انتقال یافت.

 

رئیس پلیس پایتخت در ادامه بیان کرد: متهم در تحقیقات پلیسی، گفت کانالی را در اینستاگرام برای تبلیغ و فروش لوازم آرایشی ایجاد کرده ام و لوازم آرایشی می‌فروشم. افرادی که قصد خرید داشتند به درگاه جعلی بانک که از قبل طراحی کرده بودم هدایت می‌کردم و از حساب بانکی خریداران برداشت می‌کردم.

وی با اشاره به اینکه متهم قبل از انتقال وجوه سرقتی شناسایی و دستگیر شد، گفت: کل مبلغ سرقتی با دستور قضائی به شاکی عودت و متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای قرار گرفت.

 

 

 

 

  مهر

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/123005