امروز: يکشنبه 19 مرداد 1399
    طراحی سایت خبری
تاريخ انتشار: 21 دي 1398 - 11:42
اتحادخبر: یکی از رایج‌ترین بهانه‌هایی که افراد برای تلاش نکردن در جهت رسیدن به اهداف خود می‌آورند، این است که وقت کافی ندارند! هر چند که نداشتن وقت کافی بهانه‌ای بیش نیست. در این مقاله ترفند‌ها و استراتژی‌های مختلفی را کشف می‌کنید که به شما کمک می‌کنند برای تلاش در جهت اهداف خود وقت پیدا کنید.

اتحادخبر:  یکی از رایج‌ترین بهانه‌هایی که افراد برای تلاش نکردن در جهت رسیدن به اهداف خود می‌آورند، این است که وقت کافی ندارند! هر چند که نداشتن وقت کافی بهانه‌ای بیش نیست.

ترفند‌های ذخیره‌ی وقت!

در این مقاله ترفند‌ها و استراتژی‌های مختلفی را کشف می‌کنید که به شما کمک می‌کنند برای تلاش در جهت اهداف خود وقت پیدا کنید. این روش‌ها به ۳ دسته‌ی زیر تقسیم می‌شوند:

  • نحوه‌ی ذخیره‌ی وقت در صبح
  • نحوه‌ی ذخیره‌ی وقت سر کار
  • نحوه‌ی ذخیره وقت در خانه

بیایید با نحوه‌ی ذخیره‌ی وقت در صبح شروع کنیم.

 

راه‌های ذخیره‌ی وقت در صبح

 

۱. از شب قبل آماده شدن را شروع کنید. از شب قبل، کار‌هایی که باید فردا انجام دهید را بنویسید و اگر قصد دارید صبح به مدرسه یا محل کارتان بروید، کیف پول، لپتاپ، تلفن همراه و هر چیزی دیگری که می‌خواهید، داخل کیف‌تان بگذارید و آن را کنار در قرار دهید. مطمئن شوید کلید‌ها و هر چیز دیگری که نیاز دارید با خود ببرید نیز کنار در باشد. در آخر هم لباسی را که فردا می‌خواهید بپوشید انتخاب کنید.

۲. به موقع بخوابید. ساعت مشخصی را تنظیم کنید که هر شب همان موقع بخوابید و به آن وفادار باشید. اگر دیر بخوابید، صبح که می‌خواهید از خواب بیدار شوید، خسته‌اید و شاید خواب بمانید و صبح را از دست بدهید. حتی اگر بتوانید بیدار شوید، به علت نداشتن خواب کافی کسل هستید و نمی‌توانید کارهایتان را به خوبی انجام دهید.

۳. زمانی که از خواب بیدار می‌شوید، سعی کنید سریعاً قبراق شوید. خواب‌آلوده و نیمه‌هوشیار بودن برای سریع و کامل آماده شدن کمکی به شما نمی‌کند. برای سریع بیدار شدن دو کار می‌توانید انجام دهید. یک این که پرده‌ها را بکشید تا نور صبحگاهی داخل اتاق شود و دوم این که کمی بعد از بیدار شدن یک لیوان آب بنوشید تا متابولیسم بدن تان نیز راه بیفتد!

ترفند‌های ذخیره‌ی وقت!

۴. فهرستی از چند آهنگ مورد علاقه‌ی خود تهیه کنید و از آن به عنوان زمان‌گیر یا تایمر استفاده کنید. اندازه‌گیری مدت زمانی که طول می‌کشد تا حاضر و آماده شوید، روشی عالی برای این است که مطمئن شوید سر وقت می‌رسید؛ و چه روشی بهتر از این که فهرستی از آهنگ‌های مورد علاقه‌ی خود بسازید و از این آهنگ‌ها به عنوان زمان‌گیر استفاده کنید؟ می‌توانید روش زیر را امتحان کنید:

  • طی آهنگ اول برای خودتان صبحانه درست کنید و کمی قهوه بنوشید.
  • طی آهنگ دوم و سوم صبحانه بخورید.
  • طی آهنگ چهارم دندان‌هایتان را مسواک بزنید و مو‌های خود را شانه کنید.
  • طی آهنگ پنجم دوش بگیرید.
  • طی آهنگ ششم لباس بپوشید و حاضر شوید.
  • طی آهنگ هفتم نیز آرایش کنید.

۵. روتین صبحگاهی خود را سرعت ببخشید. لزوماً نیازی نیست مدت زمان زیادی از صبح را به آماده شدن اختصاص دهید تا زیبا به نظر برسید. راه‌های زیادی برای سرعت بخشیدن به روتین صبحگاهی وجود دارد. مثلاً به جای استفاده از خط لب و بعد چندین لایه رژ لب، فقط از برق لب استفاده کنید. به علاوه می‌توانید برای سرعت بیشتر به جای استفاده از لوسیون کرمی از اسپری آن استفاده کنید.

۶. در مورد روتین صبحگاهی خود فکر کنید. آن مدت زمانی که در صبح تلف می‌کنید را پیدا کنید. آیا ۱۵ دقیقه برای خرید قهوه از بیرون صف می‌ایستید؟ خب می‌توانید این ۱۵ دقیقه را با خرید یک دستگاه قهوه‌ساز هوشمند که می‌شود آن را روی چند دقیقه قبل از بیدار شدن خود تنظیم کرد، ذخیره کنید.

۷. مواد غذایی برای صبحانه تهیه کنید که سریع حاضر شوند و در دسترس باشند. صرف نظر کردن از صبحانه برای ذخیره‌ی وقت فکر خوبی نیست. هر چند می‌توانید با آماده کردن یک صبحانه‌ی سریع برای خود زمان بخرید. به طور مثال نان کنجد و میوه‌های خشک شده سریع و به آسانی فراهم می‌شوند. ضمناً خوشمزه و مقوی‌اند. اگر هم می‌خواهید صبحانه‌ی مفصل‌تری مانند عدسی بخورید، می‌توانید از شب قبل آن را آماده کنید تا صبح فقط نیاز به گرم کردن داشته باشد و وقت زیادی نگیرد.

ترفند‌های ذخیره‌ی وقت!

۸. ناهار را از شب قبل بپزید. می‌توانید شام را به میزان بیشتری درست کنید تا برای ناهار فردا نیز باقی بماند.

۹. در مقابل وسوسه‌ی استفاده از اینترنت مقاومت کنید. از چک کردن ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی در هنگام صبح خودداری کنید. زیرا جواب دادن به یک ایمیل به راحتی می‌تواند به دو یا سه ایمیل دیگر تبدیل شود. در آخر متوجه می‌شوید به جای حاضر شدن و رسیدگی به کار‌های خود، ۲۰ دقیقه است که از اینترنت استفاده می‌کنید.

۱۰. زمان مشخصی برای ترک خانه تعیین و از قانون پارکینسون به نفع این موضوع استفاده کنید. قانون پارکینسون بیان می‌کند: کار به اندازه‌ی زمانی که برای آن تعیین می‌کنید گسترس می‌یابد؛ اگر بخواهیم این قانون را برای روتین صبحگاهی به کار ببریم، باید گفت: زمانی که هر روز صبح صرف آماده شدن می‌کنید گسترش می‌یابد؛ مگر این که حد و حدود مشخصی برای آن تعیین کنید.

راه‌های ذخیره‌ی وقت سر کار

در مورد وقتی که برای رفت و آمد به محل کار خود اختصاص می‌دهید، دوباره فکر کنید. این مدت زمان می‌تواند نقش بزرگی در اتلاف وقت داشته باشد. در ادامه چند روش برای بررسی مدت زمان رفت و آمد شما آورده‌ایم:

  • سعی کنید نزدیک محل کار خود ساکن شوید تا مدت زمان رفت و آمد را کاهش دهید.
  •  اگر می‌توانید ساعت کاری خود را طوری تنظیم کنید که از ساعات اوج ترافیک دور باشد.
  •  از وسایل نقلیه‌ی عمومی استفاده کنید تا بتوانید هنگام رفت و آمد کمی کار کنید. مثلاً بخشی از کار‌های خود را در اتوبوس با لپتاپ انجام دهید.
  •  اول مهم‌ترین کار را انجام دهید. اولویت‌های خود را تعیین کنید و مطمئن شوید می‌دانید مهم‌ترین کاری که باید هر روز انجام دهید کدام است و پیش از هر کار دیگری آن را انجام دهید. با این روش به جای وقت تلف کردن بر سر کار‌های غیر ضروری، حداقل مطمئن می‌شوید که مهم‌ترین کار هر روز را انجام داده‌اید.
  •  از زمان پیشی بگیرید. برای هر کاری که می‌خواهید انجام دهید، مدت زمان مشخصی تعیین کنید و تمام تلاش خود را به کار گیرید تا کارهایتان را سر موعد مقرر تمام کنید. اغلب مواقع وقت تعیین نکردن برای انجام کار‌ها باعث می‌شود آن‌ها هر روز عقب بیفتند.

راه‌های ذخیره‌ی وقت در خانه

ترفند‌های ذخیره‌ی وقت!

  • هر روز خانه‌ی خود را تمیز کنید. با هر روز کمی تمیز کردن خانه، می‌توانید در تمیز کردن وقت ذخیره کنید. کار‌های کوچک انجام دهید. مثلاً هر بار که از سینک روشویی استفاده می‌کنید، آن را تمیز کنید. از هر اتاقی که می‌خواهید خارج شوید، قبل از رفتن آن را تمیز کنید و هر روز به مدت چند دقیقه جارو بزنید.
  • از تکنولوژی برای ذخیره‌ی وقت استفاده کنید. استفاده‌ی صحیح از تکنولوژی به شما کمک می‌کند زمان زیادی ذخیره کنید. مثلاً می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی استفاده کنید که خرید را برایتان سریع و آسان می‌کنند.
  • ترفند‌های غذا پختن را یاد بگیرید. با بعضی از این ترفند‌ها می‌توانید مدت زمانی که در آشپزخانه سپری می‌کنید را کاهش دهید. به طور مثال می‌توانید روش سریع خرد کردن پیاز یا سریع جدا کردن پوست تخم‌مرغ آب‌پز را یاد بگیرید.
  • هر چیزی را در جای مخصوص خود قرار دهید. با این روش دیگر مجبور نیستید دنبال وسایل خود بگردید و وقت تلف کنید.

نتیجه‌گیری‌

می‌توانید روش‌های گفته شده در این مقاله را به کار ببرید. سپس از زمانی که با این روش‌ها ذخیره کرده‌اید، برای تلاش در جهت رسیدن به خواسته‌های خود استفاده کنید.

 

 

 

برترین‌ها

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • مهمترین چالش رسانه ها عدم وجود نیروی متخصص است/ اولین و شیرین ترین گزارش من
  • همیشه در تیررس مشکلات بعد از خبرهایمان هستیم/ مهمترین مشکل خبرنگاران عدم حمایت از طرف دولت است
  • اضافه شدن 5 فوتی جدید در اثر کرونا /فوتی‌های مثبت در استان بوشهر به 352 مورد رسید
  • گذری در گذر کهن
  • با حمایت های استاندار و معاون عمرانی استاندار پروژه بهسازی ورودی شهر سعدآباد با جدیت در حال اجراست/تصاویر
  • جزییات آمار کرونا در استان بوشهر /فوتی‌های مثبت در استان بوشهر به 355 مورد رسید
  • تکریم خبرنگار
  • سرعت برای جمع آوری اطلاعات و‌ تولید خبر استرس آور است/ خبر صعود شاهین بوشهر به لیگ برتر، مهمترین خبری بود که تهیه کردم
  • گزارشی که استاندار را به محله کوتی بوشهر کشاند/ رشد قارچ گونه سایت‌ های خبری از چالش‌های حوزه رسانه در استان است
  • کار خبرنگاری با این شرایط یک ایثار است/ خبر من درباره "تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر" خبر اول رسانه های ملی شد
  • پیام تبریک ریاست اداره ورزش و جوانان دشتستان به مناسبت روز خبرنگار
  • پیام مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر به مناسبت روز خبرنگار
  • پیام تبریک ناظر گمرکات و مدیر کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به مناسبت روز خبرنگار
  • پیام مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به مناسبت روز خبرنگار
  • پیام تبریک معاون عمرانی فرمانداری گناوه به مناسبت روز خبرنگار
  • در کنار پروژهای زیر بنایی از ارتقاء مبلمان شهری غافل نمی شوم/ خبرنگار، سرمایه اجتماعی از دید مجموعه مدیریت شهری
  • تونل های انحراف آب سد دالکی به بهره برداری رسید/تصاویراختصاصی
  • ثبت ‌نام آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی از 13 مرداد شروع می‌شود
  • اقتدار داور به سن و سال نیست/ مسئولین به ورزش بانوان توجه بیشتری داشته باشند
  • صعود مشترک کوهنوردان برازجانی و یاسوجی به قله کینو / تصاویر
  • جزئیات جدیدی از آتش سوزی در کارخانه سیمان دشتستان
  • اضافه شدن 10 فوتی جدید در اثر کرونا /بهبودی ۵۹۱۱ مورد تاکنون/ بستری ۳۰۶ بیمار
  • دائره المعارف معرفت و راه روشن مکتب
  • آتش سوزی در کارخانه سیمان دشتستان ۵ نفر مصدوم بر جای گذاشت/ جزییات
  • پیام تسلیت حزب کارگزاران سازندگی ایران شاخه استان بوشهر درپی درگذشت زنده یاد صدرالله محمدی باغملایی
  • افتتاح تونل های انحرافی آب سد دالکی/ هزینه ١٠٠ میلیارد تومانی برای احداث تونل‌ ها / تصاویر اختصاصی
  • بیش از دو میلیون خبر و گزارش نوشته ام/ چاپ خبر اعتصاب نانوایان برازجان در روزنامه آیندگان باعث افزایش دستمزد کارگران شد
  • اضافه شدن 11 فوتی جدید در اثر کرونا /فوتی‌های مثبت در استان بوشهر به 329 مورد رسید
  • هیچ انفجاری در شرکت صنایع سیمان دشتستان رخ نداده است
  • برخی نشریات روزی نامه هستند تا روزنامه/ چاپ خبرکشته شدن زن زائو در دیلم باعث شد به دیلم دستگاه های لازم پزشکی داده شود
  • دکتر سروستانی از پزشکان متخصص شهر برازجان آسمانی شد / جزییات
  • خودکشی جوان ۲۶ ساله در یکی از معابر شهری برازجان
  • ثبت ۱۲ فوتی جدید کرونا در استان بوشهر /فوت نوزاد ۲۳ روزه بر اثر کرونا / اضافه شدن ۴۰ تخت icu به تخت های ویژه
  • وداع تلخ در استادیوم تختی برازجان / میزبان همیشگی ، این بار میهمان بود
  • کرونا حریف پدربزرگ ۹۷ ساله دشتستانی نشد
  • تشریح روند بازگشایی مدارس/مهر ۹۹، سال تحصیلی متفاوتی خواهیم داشت
  • برای احیای ورزش باید از مدارس شروع کرد/زاهدی فرد داور مقتدری است
  • در کنار پروژهای زیر بنایی از ارتقاء مبلمان شهری غافل نمی شوم/ خبرنگار، سرمایه اجتماعی از دید مجموعه مدیریت شهری
  • تونل های انحراف آب سد دالکی به بهره برداری رسید/تصاویراختصاصی
  • بایدها و نبایدهای یک قرارداد
  • مسئولین؛ قهرمانان ورزشی استان را بیشتر بشناسند
  • حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی استان بوشهر ۵۰ تا ۸۰ درصد افزایش یافت
  • ثبت ‌نام آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی از 13 مرداد شروع می‌شود
  • حکم بخشدار ارم صادر شد
  • شهرداری برازجان، ماسک هدیه داد/ تصاویر