امروز: پنجشنبه 10 مهر 1399
    طراحی سایت خبری
تاريخ انتشار: 19 دي 1398 - 10:56
اتحادخبر: بعضی از روز‌ها با این که استراحت کافی دارید و رژیم غذایی تان کامل است باز هم در طول روز احساس خستگی می‌کنید. ممکن است این خستگی به ناهار شما مربوط باشد. ناهار، می‌تواند تاثیر زیادی بر احساسی داشته باشد که در بقیه روز دارید. اما غذا‌هایی وجود دارد که شما را پرانرژی نگه خواهد داشت، به طوری که می‌توانید در تمام روز احساس قدرت و انرژی کنید.

اتحادخبر: بعضی از روز‌ها با این که استراحت کافی دارید و رژیم غذایی تان کامل است باز هم در طول روز احساس خستگی می‌کنید. ممکن است این خستگی به ناهار شما مربوط باشد. ناهار، می‌تواند تاثیر زیادی بر احساسی داشته باشد که در بقیه روز دارید. اما غذا‌هایی وجود دارد که شما را پرانرژی نگه خواهد داشت، به طوری که می‌توانید در تمام روز احساس قدرت و انرژی کنید. از موارد دیگری که باعث خستگی شما می‌شود موارد زیر است:

مواد غذایی که خستگی روزانه را برطرف می‌کند

 

مصرف چربی‌ها

 

نتایج مطالعه محققان استرالیایی بر رژیم غذایی ۷۸۴ مرد نشان می‌دهد، گروهی از مردانی که روزانه بیشترین مقادیر چربی را می‌خوردند، نسبت به مردانی که حداقل مقدار چربی را مصرف می‌کردند، بیشتر دچار خواب آلودگی روزانه می‌شدند. نکته جالب توجه این که این مطالعه، هیچ گونه ارتباط متقابلی بین مصرف پروتئین یا کربوهیدرات و مشکل خواب آلودگی روزانه نشان نمی‌دهد.

به عنوان مثال دیگر رفتار‌های وابسته به غذا خوردن مانند زمان بندی وعده‌های غذایی، میران مصرف مواد غذایی، تعداد دفعاتی که شرکت کنندگان در طول روز غذا خوردند، سرعت مصرف وعده‌های غذایی و دیگر عوامل احتمالا می‌تواند بر خواب آلودگی در طول روز اثر بگذارد.

دیگر عوامل سبک زندگی مانند سطوح استرس، پویایی، زندگی کاری و... نیز می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

 

برای انرژی گرفتن، غذا بخورید!

 

وجود چربی در رژیم غذایی به خودی خود مقصر نیست. بدن در واقع برای تعدادی از عملکرد‌های طبیعی به چربی نیاز دارد، اما باید، چربی‌های سالم را انتخاب کنید، از جمله چربی‌های اشباع نشده از منابعی مانند روغن ها، آجیل، دانه ها، آووکادو، زیتون و ماهی‌های چرب و به جای تمرکز بیش از حد روی فقط یک ماده مغذی (چربی)، پایبندی به یک الگوی غذایی به طور کلی سالم داشته باید که سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، پروتئین‌های خالص، حبوبات، چربی‌های سالم، لبنیات کم چرب و آب کافی در این باره تاکید می‌شود؛ بنابراین رعایت این الگوی غذایی باعث از بین رفتن حالت رخوت و سستی در بدن می‌شود.

چند ماده غذایی برای جلوگیری از چرت زدن روزانه شما پیشنهاد می‌شود از جمله:

 

اسفناج

مواد غذایی که خستگی روزانه را برطرف می‌کند

اسفناج به همراه دیگر سبزیجات برگ دار، منبع بسیار خوبی از آهن -یک ماده معدنی که برای کمک به عضلات ما برای ذخیره و سپس استفاده از اکسیژن و افزایش گردش سلول‌های قرمز خون و افزایش هوشیاری و تمرکز مورد نیاز است- هستند.


لوبیا و عدس

مواد غذایی که خستگی روزانه را برطرف می‌کند

فیبر موجود در لوبیا و عدس، قند خون شما را ثابت نگه می‌دارد و افت و خیز‌های شدید آن را که باعث کاهش انرژی تان می‌شود، از بین می‌برد. یک وعده حبوبات همچنین حدود ۱.۳ از نیاز روزانه شما به منیزیم را فراهم می‌کند که برای فعال کردن آنزیم‌ها در سلول‌هایی که انرژی تولید می‌کند، ضروری است.


بادام درختی

مواد غذایی که خستگی روزانه را برطرف می‌کند

بادام یک میان وعده انرژی زا برای مواقعی که سرتان شلوغ است شما می‌توانید آن را به سالادتان بیفزایید. بادام درختی، افزایش انرژی مفید برای قلب فراهم می‌کند.

بادام سرشار از منگنز، مس، ویتامین E، منیزیم و ریبوفلاوین است که همگی در خنثی سازی سموم و تقویت سطوح انرژی نقش دارد.


برنج قهوه‌ای

مواد غذایی که خستگی روزانه را برطرف می‌کند

از آن جا که برنج قهوه‌ای سرشار از کربوهیدرات‌های پیچیده آرام هضم و منیزیم است، هنگامی که صحبت از تامین انرژی می‌شود، برنده بی، چون و چراست. مطالعات نشان داده اند که سطوح پایین منیزیم ممکن است متابولیسم انرژی بدن را بی اثر کند.


تخم مرغ

مواد غذایی که خستگی روزانه را برطرف می‌کند

تخم مرغ، دارای پروتئین باکیفیتی است که تمام پروتئین‌های دیگر با آن مقایسه می‌شود، تخم مرغ افزون بر داشتن پروتئین حفظ کننده انرژی، حاوی ۱۳ ویتامین و ماده معدنی ضروری و یکی از تنها منابع کولین (ماده مغذی برای سلامت مغز) است.


سیب

 

مواد غذایی که خستگی روزانه را برطرف می‌کند

سیب به علت محتوای بالای فیبر، بسیار آرام هضم می‌شود و به جای افزایش سریع و متعاقب آن افت ناگهانی انرژی که ممکن است از دیگر میوه‌ها دریافت کنید، به شما انرژی پایدار و طولانی مدت می‌دهد.

 

 

 

برترین ها



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • درخشش اتحاد جنوبی‌ ها در جشنواره مطبوعات استان بوشهر/ ۴ رتبه برگزیده برای تحریریه و عکاس اتحاد جنوب/ تصاویر
  • شکار شکارچیان لحظه ها/ تصاویر اتحاد خبر از عکاسی عکاسان خبری در جشنواره مطبوعات استان بوشهر
  • گزارش تصویری/ اختتامیه اولین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان بوشهر
  • معجزه ۱۵ دقیقه پیاده‌روی در روز
  • بررسی علل و راهکارهای جلوگیری از ریزش مو در رژیم
  • فال روزانه ۹۹/۰۷/۱۰
  • فال روزانه ۹۹/۰۷/۰۹
  • سیاره پایدار با کشتیرانی پایدار
  • ساندرو، ساندرو استپ وی و ال90 جدید رونمایی شد/ پیشرانه 3 سیلندر رنو در محصولات روز داچیا (+عکس)
  • کلیات طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین تصویب شد
  • بازنشستگیِ مادران شاغل دارای ۳ فرزند یا بیشتر
  • نرخ مصوب نگهداری خرما از سوی سردخانه داران و واحد های بسته بندی رعایت شود
  • برنامه ۹ مهر مدرسه تلویزیونی ایران
  • اهدای یک دستگاه پلاسمای خون به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر
  • شمار بازداشتی‏‌های تخلف مالی شورا و شهرداری بوشهر به ۲۱ نفر رسید
  • میدان شهید سپهبد قاسم سلیمانی در اهرم افتتاح شد / تصاویر
  • هفتمین شهید مدافع سلامت استان بوشهر آسمانی شد
  • جنگ خانمان سوز است و مخالف آن هستم/ اکثر جراحت رزمندگان برخورد ترکش بود/ خاطره ای جالب ولی نادر
  • عملیات نگهداری و تعمیرات در راستای صیانت از تاسیسات آبیاری ضروری است
  • پایان پُر مهر یازدهمین دوره مربیگری تئوری درجه ۳ شهرستان دشتستان/تصاویر
  • درخشش اتحاد جنوبی‌ ها در جشنواره مطبوعات استان بوشهر/ ۴ رتبه برگزیده برای تحریریه و عکاس اتحاد جنوب/ تصاویر
  • اعضای بدن ۲ دشتستانی برای نجات ۶ بیمار اهدا شد
  • تقدیر از آتش‌نشانان در روز ملی آتش‌نشانی/تصاویر
  • فال روزانه ۹۹/۰۷/۰۵
  • شکار شکارچیان لحظه ها/ تصاویر اتحاد خبر از عکاسی عکاسان خبری در جشنواره مطبوعات استان بوشهر
  • بازداشت سرپرست سازمان حمل و نقل شهرداری بوشهر
  • گزارش تصویری/ اختتامیه اولین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان بوشهر
  • طنز / استتار کرونایی
  • پیام تسلیت سرپرست بیمارستان شهید گنجی برازجان و هیأت مدیره نظام پرستاری دشتستان به مناسبت شهادت هفتمین مدافع سلامت استان
  • طرز تهیه بستنی کاکائویی؛ طعمی به‌یاد ماندنی