کد خبر: 122805 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 18 دي 1398 - 14:05
در مراسم معارفه مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر مطرح شد:
ارتقاء بهره وری بیمارستان ها به معنای طرح خودگردانی نیست / یارانه بیمارستان ها قطع نمی شود

اتحاد خبر: معاون سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: ارتقاء بهره وری بیمارستان ها و مراکز درمانی به معنای طرح خودگردانی بیمارستان ها نیست و این مراکز همچنان از سازمان تامین اجتماعی یارانه دریافت می کنند. به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، امیرعباس منوچهری پیش از ظهر روز چهارشنبه در آیین معارفه مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر با ..

اتحاد خبر – ثریا شیری: معاون سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: ارتقاء بهره وری بیمارستان ها و مراکز درمانی به معنای طرح خودگردانی بیمارستان ها نیست و این مراکز همچنان از سازمان تامین اجتماعی یارانه دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، امیرعباس منوچهری پیش از ظهر روز چهارشنبه در آیین معارفه مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر با گرامیداشت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: در ایام ویژه ای هستیم که نقاب تزویر و ریا از چهره غرب برداشته شد.

 


وی با اینکه امروز رویکرد سازمان تامین اجتماعی به طور کلی متحول شده است، افزود: ارتقاء بهره وری مراکز درمانی یکی از اهداف اصلی این سازمان است.
منوچهری تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر در دو جبهه درمان مستقیم و غیرمستقیم خدمت ارائه می کند.
معاون سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: وزارت بهداشت و درمان به عنوان متولی امر بهداشت و درمان است و سازمان تامین اجتماعی 15 درصد از بخش درمان کشور را به دوش می کشد و انتظار داریم وزارت بهداشت و درمان به همین میزان به این سازمان توجه نشان دهد و از نظر نیروهای تخصصی، ضریب کار و... بخصوص در نواحی محروم اتفاقات خوبی رقم بخورد.

 


وی با اشاره به امضای تفاهم نامه وزارت بهداشت و درمان با سازمان تامین اجتماعی، اضافه کرد: این تفاهم نامه در 14 بند منعقد شده است و شامل تعهدات طرفینی امضاء شده است.
منوچهری ادامه داد: به موجب این تفاهم نامه در آینده ای نه چندان دور ما شاهد پرونده الکترونیک سلامت و... خواهیم بود.
وی گفت: سازمان تامین اجتماعی نیز وظایفی دارد که از جمله آن به پرداخت مطالبات دانشگاه ها می توان اشاره کرد.
معاون سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: در همین راستا بناست مطالبات طرف قراردادهای غیردانشگاهی در قالب پرداخت های مستقیم را نیز بروزرسانی کنیم.

ارتقاء بهره وری بیمارستان ها به معنای طرح خودگرانی بیمارستان ها نیست
منوچهری در خصوص شائبه طرح خودگردانی بیمارستان ها، اعلام کرد: برای اینکه بتوانیم در بخش درمان خدمات بهتری ارائه کنیم بحث ارتقاء بهره وری بیمارستان ها را در نظر داریم که شامل مجموعه ای از کارایی و اثربخشی می شود و اصلا به معنای خودگردانی بیمارستان ها نیست.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی به دلیل تحریم ها دچار مشکلاتی است و در یک دوره ای منابع سازمان به شدت از مصارف سازمان عقب افتاده و با تمام تلاشی که مدیران سازمان و اعضای هیئت مدیره سازمان در حال انجام هستند قرار است منابع و مصارف سازمان به توازن و هماهنگی برسند و این امر  نیازمند توجه ویژه است و این ربطی به خودگردانی بیمارستان ها ندارد.
معاون سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه ماموریت بیمارستان ها و مراکز درمانی درآمدزایی نیست و در بهترین شرایط بیمارستان ها در کشور بتوانند 98 درصد از هزینه های خود را پوشش دهند، افزود: یارانه پرداختی به بیمارستان ها قطع نمی شود و فقط قرار است منابع و مصارف به صورت هوشمندانه تر استفاده شود.
منوچهری یادآور شد: در شرایط موجود 2.3 بودجه مراکز درمانی ما بخش حقوق و دستمزد است که تقریبا برای مدیران ما قابل دخل و تصرف چندانی نیست و می شود گفت به عنوان هزینه ثابتی در نظر گرفته می شود، حدود 1.4 بودجه به خدمات قراردادی مثل تغذیه، نظافت و حمل و نقل و... تعلق می گیرد که آن هم زیاد قابل دخل و تصرف برای مدیران در بیمارستان ها و رؤسای بیمارستان ها و مراکز درمانی نیست که در مجموع می شود 11.12 پس عملا در سیستم درمانی فعلی ما 11.12 بودجه را مدیران فعلی نمی توانند زیاد در آن دخل و تصرفی داشته باشند.
وی تاکید کرد: مشکل این است که اختیارات مدیران در حداقل است و مسئولیت ها در حداکثر است و ما در سازمان به دنبال این هستیم که اختیارات و مسئولیت ها را به حد توازن برسانیم و یکی از خواسته های مدیران این است که به آن ها اختیار داده شود که بعضی از تصمیمات را خودشان بگیرند و این خواسته به حقی است.

استان بوشهر، بیشترین پوشش بیمه ای تامین اجتماعی در سطح کشور
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر نیز ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: سردار سلیمانی سردار نشد مگر اینکه در دل مردم جا گرفت.

 


عبدالله شیرکوند افزود: وقتی ظاهر و باطن یک نفر، یکی باشد و در خدمت اسلام و مردم قدم بردارد بدون شک در دل مردم جا باز می کند.
وی تصریح کرد: در استان بوشهر 32 هزار و 500 بیمه شده اصلی و 28 هزار و 100 نفر مستمری بگیر و بازنشسته سازمان هستند که در مجموع با احتساب افراد تابعه بالغ بر یک میلیون نفر در استان بوشهر تحت
پوشش تامین اجتماعی استان هستند.
شیرکوند بیان کرد: یک پوشش 83 درصدی که بهترین پوشش های بیمه ای در سطح کشور است.
وی اعلام کرد: همچنین 20 هزار کارجو نیز به سازمان حق بیمه پرداخت می کنند.

ایجاد فضای بستری در بیمارستان مهر برازجان در دستور کار است
مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر با جمعیتی حدود یک میلیون و 600 هزار نفر که 88 درصد جمعیت آن بیمه شده تامین اجتماعی هستند و بالاترین پوشش بیمه ای در سطح کشور است.

 


دکتر زهرا نویدی فرد با بیان اینکه مدیر درمان تامین اجتماعی در دو بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم خدمت ارائه می دهد، افزود: درمان غیرمستقیم به صورت خرید خدمت و درمان مستقیم با سه بیمارستان و هفت کیلینیک و درمانگاه خدمات درمانی را ارائه می کند.
وی تصریح کرد: کل مجموعه درمانی مدیریت درمان یک هزار و 320 نفر است و از این تعداد 250 نفر پزشک، 547 نفر کادر پرستاری، بهیار و مامایی، 136 نفر پاراکیلینیک و 382 نفر کادر پشتیبانی هستند.
نویدی فرد بیان کرد: در مجموع 260 تخت بستری در استان متعلق به بیمارستان های تامین اجتماعی بوشهر است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر تاکید کرد: ارتقاء کیفی و کمی خدمات درمانی، توسعه 70 تخت بستری در بیمارستان سلمان فارسی، ایجاد فضای بستری در بیمارستان مهر برازجان و توسعه بیمارستان های کوچک مقیاس در بیمارستان مهر و عسلویه از برنامه های در دستور کار مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر است.
وی پیگیری راه اندازی درمانگاه خارگ و درمانگاه دوم در شهر بوشهر، تکمیل پروژه های در حال احداث درمانگاه های برازجان، خورموج، جم، دیلم و دلوار وافتتاح پروژه درمانگاه دیر را از دیگر برنامه ها اعلام کرد و گفت: نظام نامه بودجه مبتنی بر عملکرد و ارتقاء بهره وری در بیمارستان ها نیز در دستور کار است.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر معارفه شد / تصاویر اختصاصی

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/122805