کد خبر: 122715 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 17 دي 1398 - 10:04
عکس کاغذی از دفترچه درمانی بیمه شدگان حذف شد

اتحادخبر: مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس،گفت: از این پس عکس دفترچه بیمه شدگان به صورت الکترونیکی بر روی دفترچه‌های درمانی چاپ می‌شود.

اتحادخبر: مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس،گفت: از این پس عکس دفترچه بیمه شدگان به صورت الکترونیکی بر روی دفترچه‌های درمانی چاپ می‌شود.

عکس کاغذی از دفترچه درمانی بیمه شدگان حذف شد

ابراهیم کشاورز یکشنبه با اشاره به لزوم شناسایی و احراز هویت بیمه شدگان ، مستمری بگیران و افراد تبعی آنها هنگام مراجعه به واحدهای اجرایی و مراکز درمانی گفت: هم اینک امکان دریافت و نگهداری عکس مخاطبان از طریق ارتباط آنلاین با سازمان ثبت احوال کشور در سامانه‌های این سازمان فراهم شده است.

 

وی، تکمیل پایگاه اطلاعات شخصی مخاطبان تامین اجتماعی را امری ضروری دانست و اظهار داشت: برای ارایه خدمات متمرکز دفترچه درمانی ، نام نویسی و آرشیو پرونده الکترونیک باید عکس دیجیتال دریافت شده از سازمان ثبت احوال در پرونده بیمه شدگان درج شود.

 

مدیر کل تامین اجتماعی فارس همچنین در مورد نحوه ثبت اطلاعات بیمه شدگان و مستمری بگیران بیان کرد: بیمه شدگان تامین اجتماعی که برای صدور، تمدید و یا تعویض دفترچه درمانی به شعب تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند لازم است کارت ملی و شناسنامه خود و اعضای خانواده را به کارکنان تامین اجتماعی ارایه کنند تا پس از ثبت شماره سریال مندرج در پشت کارت ملی هوشمند که ترکیبی از حروف و اعداد است، نمایه عکس آنان از پایگاه سازمان ثبت احوال کشور دریافت شود. 

 

کشاورز افزود: مخاطبانی که نمایه عکس آنها از پایگاه ثبت احوال دریافت شود، عکس دریافت شده، روی جلد دفترچه درمانی آنان چاپ خواهد شد و در صورت عدم تطابق عکس دریافتی با عکس مندرج بر روی کارت ملی هوشمند، لازم است به ثبت احوال برای رفع مغایرت مراجعه کنند.

 

وی با بیان اینکه دریافت عکس مخاطبان از پایگاه ثبت احوال محدود به مرز جغرافیایی شعب نیست، گفت: این امر توسط همه واحدهای اجرایی اعم از شعبه، شعبه اقماری و کارگزاری‌های رسمی تامین اجتماعی امکان‌پذیر است.

 

 

 

ایرنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/122715