کد خبر: 122657 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 16 دي 1398 - 10:17
فرماندار شیراز: هرگز استعفا ندادم

اتحادخبر:  فرماندار شهرستان شیراز، شایعه استعفای خود را تکذیب کرد و گفت: نقل و قول‌هایی که از سوی برخی از شخصیت‌های سیاسی در باره استعفای من در جامعه و فضای مجازی مطرح شده به هیچ عنوان صحت ندارد.

اتحادخبر:  فرماندار شهرستان شیراز، شایعه استعفای خود را تکذیب کرد و گفت: نقل و قول‌هایی که از سوی برخی از شخصیت‌های سیاسی در باره استعفای من در جامعه و فضای مجازی مطرح شده به هیچ عنوان صحت ندارد.

فرماندار شیراز: هرگز استعفا ندادم

محمدرضا امیری، یکشنبه افزود: به عنوان سرباز نظام جمهوری اسلامی و نیروی وزارت کشور، تکالیفی بر عهده دارم که بر اساس قانون و اخلاقیات در برابر آن مسوول هستم و بی شک تا زمانی که این تکلیف بر دوش من باشد با قوت کار را ادامه می‌دهم و تلاش دارم در انتخابات پیش‌رو (دوم اسفند ۹۸) روند به نحوی سالم و با حفظ امنیت کامل اجرا شود.

 

وی اضافه کرد: شایعاتی نیز در باره استعفای معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شیراز نیز مطرح شده بود که این موضوع نیز از سوی وی تکذیب شد.

انتخابات نیمه الکترونیک برگزار می‌شود

 

فرماندار شهرستان شیراز در مورد برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری به صورت تمام الکترونیکی نیز اظهار داشت: مقرر شده بود که در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات وزارت کشور و شورای نگهبان، برای برگزاری تمام الکترونیکی انتخابات این موضوع به فرمانداری‌ها ابلاغ شود که تا کنون این مساله صورت نگرفته اما بر اساس آنچه که تا این زمان مشخص است، انتخابات دوم اسفندماه ۹۸ به صورت نیمه الکترونیکی برگزار خواهد شد بدین شکل که تمام مراحل به جز فرآیند رای دادن به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

 

امیری با اشاره به نشست امروز (پانزدهم دی) هیات اجرایی انتخابات شهرستان شیراز، گفت: این شهرستان به ۱۱ مرکز تقسیم شده که هر یک از این مراکز، تعدادی شعبه اخذ رای را پوشش خواهند داد.

 

تعیین ۶۸۲ شعبه اخذ رای در شیراز برای انتخابات دوم اسفند

 

وی همچنین با اشاره به مطالعات انجام شده برای تعیین تعداد و محل شعب اخذ رای در شیراز، افزود: بر اساس مصوبه امروز هیات اجرایی انتخابات شیراز، شعبه اخذ رای در انتخابات پیش رو در این شهرستان ۶۸۲ شعبه خواهد بود که به نسبت انتخابات گذشته، ۲۰ شعبه اضافه شده است.

امیری با بیان اینکه ۴۲ شعبه اخذ رای نیز در شهرستان زرقان پیش‌بینی شده، اظهار داشت: برای شهر صدرا نیز که در انتخابات گذشته به دلیل کمبود شعب اخذ رای با مشکلاتی مواجه شد، ۹ شعبه اضافه شده است و در مجموع در این شهر جدید نیز ۳۷ شعبه اخذ رای دایر خواهد شد.

فرماندار شهرستان شیراز ادامه داد: پیش‌بینی می شود در انتخابات پیش رو، بیش از ۱۵ هزار نفر شامل نماینده فرماندار، بازرسان، محافظان صندوق‌های رای و... به عنوان عوامل اصلی شعبه‌های رای گیری در این شهرستان مشارکت داشته باشند.

 

امیری، با اشاره به اختلافات پیش آمده برای تعیین اعضای هیات اجرایی انتخابات شهرستان شیراز، گفت: فرماندار این شهرستان بر اساس قانون وظیفه دارد از حقوق انتخاب شوندگان و همچنین رای دهندگان در انتخابات دفاع کند و بر همین اساس در روند انتخاب اعضای هیات اجرایی حداکثر تلاش بکار گرفته شد تا افرادی سالم و حافظ منافع عموم جامعه به این هیات راه یابند.

 

فرصت تغییر حوزه انتخابیه تا ۱۵ روز مانده به انتخابات تعیین شده است

 

امیری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ممکن است برخی از نامزدهای انتخابات قصد تغییر حوزه انتخابیه خود را در انتخابات پیش رو داشته باشند که در این صورت، حداکثر تا ۱۵ روز مانده به روز رای گیری این فرصت برای آنها وجود دارد.

وی بر ارایه آموزش‌های لازم و توجیهی به تمام دست‌اندرکاران انتخابات پیش رو تاکید کرد و گفت: تمام اقدامات امنیتی برای برگزاری هر چه بهتر این انتخابات در کمیته امنیت انتخابات پیش‌بینی شده است.

 

امیری، در بخش دیگری از سخنان خود به برخورد جدی با تبلیغات زودهنگام تاکید و بیان کرد: نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی یک هفته و نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری ۲ هفته فرصت تبلیغات قانونی دارند که ۲۴ ساعت قبل از شروع رای‌گیری به اتمام خواهد رسید و با همه کسانی که به غیر از این مدت قانونی اقدام به تبلیغات زودهنگام کنند، برخورد جدی صورت می‌گیرد.

 

فرماندار شهرستان شیراز همچنین اظهار داشت: احراز هویت هر رای دهنده در روز رای گیری در انتخابات گذشته حدود ۲ دقیقه زمان نیاز داشت اما در انتخابات پیش رو این زمان حدود هفت تا ۱۰ ثانیه است که این موضوع به سرعت بخشیدن به فرآیند رای دادن کمک زیادی خواهد کرد.

امیری با بیان اینکه همه مسوولان کشور، فارس و شهرستان شیراز خواهان مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو هستند، گفت: امیدواریم در بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات نظارت، شمار افرادی که صلاحیت آنان تایید می‌شود، بالا باشد تا زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات آینده مهیا شود.

استان فارس با  ۳۶ شهرستان دارای ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

 

حوزه انتخابیه شهرستان های شیراز و زرقان شامل ساکنان بخش مرکزی شیراز، بخش ارژن و شهرستان زرقان، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند و ۱۴ نماینده دیگر متعلق به سایر شهرستان‌های فارس هستند.

 

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز دوم اسفند ماه ۹۸ برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

ایرنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/122657