کد خبر: 122231 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 08 دي 1398 - 13:18
نظر خواهی به بهانه برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال استان بوشهر(4)
ولید صفری : عملکرد هیأت فوتبال در ۶ سال گذشته مملو از تنش های مختلف بود / محتشم ویرانگاهی را تحویل خواهد گرفت !

اتحاد خبر:اشاره - مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان بوشهر پس از حرف و حدیث‌های بسیار و دو سال و اندی تاخیر سرانجام صبح چهارشنبه ۴ دی ماه ۹۸ با حضور بهاروند رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران ، نماینده ی وزارت ورزش و احمد بهروزیان فرد مدیر کل ورزش و جوانان استان برگزار شد و امیر حسین محتشم برای یک دوره ی ۴ ساله ریاست این هیأت را ...

اتحاد خبر _ اصغر شعبانی:اشاره : مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان بوشهر پس از حرف و حدیث‌های بسیار و دو سال و اندی تاخیر سرانجام صبح چهارشنبه ۴ دی ماه ۹۸ با حضور بهاروند رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران ، نماینده ی وزارت ورزش و احمد بهروزیان فرد مدیر کل ورزش و جوانان استان برگزار شد و امیر حسین محتشم برای یک دوره ی ۴ ساله ریاست این هیأت را در دست گرفت .



جامعه فوتبال استان بواسطه ی گستردگی حوزه ی فعالیت خود انتظاراتی دارد که می بایست رییس جدید هیأت استان آنرا مورد توجه قرار دهد چرا که ایشان مدتی نیز مسئولیت دبیری هیأت را در دست داشت و بعدها بواسطه ی مشکلات موجود ترجیح داد از سمت خود کناره گیری نماید و قطعاً با جریانات حاکم بر فوتبال آشنایی دارد .

هفته نامه اتحاد جنوب و پایگاه اتحاد خبر با علم به اینکه در فوتبال حساسیت ویژه ای وجود دارد با طرح ۳ سؤال اساسی به سراغ اهالی فوتبال در استان رفته و نظرات آنها را گرفته تا همانند گذشته به پویایی این رشته ی ورزشی کمک نماید .

آنچه که برای گردانندگان این هفته نامه و پایگاه خبری ، خصوصاً دبیران صفحات ورزش اتحاد جنوب حائز اهمیت است تلاش در جهت رفع مشکلات موجود در فوتبال و خوشنامی آن است و از هیچ کوششی برای رسیدن به این مهم دریغ نخواهد نمود .

سوالات مطرح شده در این نظرخواهی :

۱. عملکرد محمد نجفی در هیأت فوتبال استان را چگونه ارزیابی می کنید ؟

۲. چه انتظارات ، توقعات و پیشنهاداتی به رییس جدید هیأت فوتبال استان بوشهر دارید ؟

۳. برای رشد فوتبال در استان بوشهر چه اقداماتی باید انجام داد ؟

در ادامه نظر ولید صفری گلر سابق باشگاه پاس و پیشکسوت فوتبال بوشهر را در این خصوص می خوانید :

سلام و درود بر شما و مخاطبین گرامی هفته نامه اتحاد جنوب

عملکرد هیات فوتبال در شش سال گذشته پر از فراز و نشیب و مملو از تنش های مختلف بود ، از ابتدای ورود نجفی به هیات فوتبال شاهد تغییرات فراوانی در برنامه و نفرات بودیم که در این راستا به علت شتاب زدگی و عدم آشنایی با سیستم مدیریتی نتوانست آنچه را که در روز های نخست انتخابات بر زبان آورده بود عملی کند.



ایشان مدیریت را در دو بخش تعریف و تعیین کرده بوده در وهله نخست مدیریت پادگانی که در آن سعی می شد کسانی که منتقد برنامه های پر اشتباه و ناتوان هیات باشند را با شکایت از آنها و بردن به دادسراها و یا تشکیل پرونده برایشان و بردن به کمیته انضباطی به نوعی بار سنگینی که بر دوشش بود بردارد و آنها را مسکوت کند.

پرونده هایی که در کمیته های انضباطی به هیچ وجه تشکیل نمی شد و تنها رأی من در آوردی بود که نفرات و یا تیم ها را نقره داغ می کرد.

در طول مسئولیت ایشان نزدیک به ده ها ضرب و شتم داوری و برخورد تیم ها با یکدیگر در زمین بازی رخ داده که این نشان از عدم مدیریت و آموزش های لازم است که بر روح و پیکر فوتبال قالب شده بود و روز به روز فاجعه هایی به بار می آمد که البته بیشتر به نفع هیات برای کسب درآمد و ...بود .

 در وهله دوم مدیریت پروازی برای ایجاد روابط و تبلیغات گسترده و پروپاگاندایی بود تا به نوعی بتواند شخصیت کاریزماتیکی از خود در جامعه معترض به عملکردهایش بسازد که این عمل نه تنها باعث افزایش انتقادات در جامعه ورزشی شد بلکه فوتبال استان را در مسیر انقراض پیش برد .

قطعا اگر موفقیت هایی در فوتبال استان علی الخصوص صعود تیم های پایه به لیگ کشور بودیم هیات فوتبال هیچ گونه اثری در ارتقاء و پیشرفت آنها نداشته بلکه با گرفتن مبالغ هنگفت تحت عنوان ورودی ، تیم ها را به گونه ایی زمین گیر می نمود.

اگر بخواهیم در بعد داوری صحبت کنیم بدون شک پر تنش ترین روزگار فوتبال ما در همین شش سال گذشته بود که اکثر تیم ها از این قضایا بطور عجیب شاکی بودند که شکایت آنها راهی به جایی نمی برد.



انتظارات ، توقعات و پیشنهادات از رییس جدید هیأت استان :
ایشان ویرانگاهی را تحویل خواهد گرفت که از هر حیث می بایست دست به نوسازی و بهسازی بزند. جامعه فوتبالی نیاز به فرهنگ سازی و افزایش تعاملات به جای تقابل و تکوین برنامه های کاربردی برای ارتقاء کیفیت و توسعه فوتبال که همراه با اخلاق مداری و احترام گذاشتن به جوانان و پیشکسوتان و دوری از تبعیض و برخورد با افراد چاپلوس و متملق که باعث بیماری و شکندگی ساختار است ، باشد.

ایشان می بایست در فکر ایجاد کمیته ایی از افراد با تجربه در امر اقتصاد باشند تا از این رو بتواند به منابع مالی مناسبی برای اجرای پروژه ها دست یابد و با این حرکت بار سنگینی که هیات قبلی بر دوش باشگاه ها انداخته بود و مبالغ هنگفتی از آنها دریافت می کرد ، بردارد.

ایشان در قدم های نخست می بایست برنامه ایی برای تفکیک مربیان ، خبرنگاران و ...داشته باشد زیرا در هیچ جای دنیا سراغ ندارید که هیات فوتبال برای شخصی که کارت و شغل خبرنگاری دارد کارت مربیگری صادر کند که این موجب ایجاد مفسده در فوتبال می شود (که شده) اینها تهدیدی برای فوتبال پاک است که اگر به آن نپردازیم روزگارمان به تباهی می کشد .

 مهمترین اصل در هیات کنونی برخورد با دلالان است که بطور فزاینده ای در حال افزایش هستند و هم اکنون از جایگاه پرطمطراقی در فوتبال استان برخوردارند . اینکه فدراسیون فوتبال ایران نامه ایی در جهت محرومیت و عدم ورود دلالان را صادر می کند و هیات آن را به علت های معلوم معدوم می نماید می بایست برداشته شود تا در مجموع به مدیریت سالم و پاک دست یابیم.

 ایجاد ارتباط سالم و پویا با مردم و استقبال از انتقادها سازنده و رفع تبعیض در رفتار با باشگاه ها و داشتن رویکردی نو و جامع برای تعالی فوتبال می تواند افقی درخشان برای این عرصه باشد.

پیشنهادات برای رشد فوتبال :

پرهیز از باندبازی و نفاق ،  استفاده از اساتید فرهنگی برای اصلاح رفتارهای انتقامی و بداخلاقی ها ، دوری از اسطوره سازی کذایی ، حمایت از باشگاهها ی سازنده و برگزاری لیگ برای مدارس فوتبال ، بجای استفاده از رفتارهای تند و قهرآمیز به تشکیل کمیته ایی بنام بازیابی اخلاق نیاز داریم تا آنهایی که بیشتر دست به تنش و درگیری می زنند زیر نظر اساتید مشاوره روانشناسی بتوانند به درک و عملکرد بهتری برسند ، ایجاد بانک اطلاعاتی و آمار ، برگزاری کلاسهای آموزشی قوی و پر محتوا ، اهمیت ویژه به فوتبال پایه ، استفاده از داوران با تجربه در مسابقات آنها و مبارزه با رشوه گیری از خانواده ها در زمان اجرای فستیوال و تشکیل تیم های منتخب مدارس فوتبال ، کاهش هزینه های سرسام آور و دوری از تصمیمات سلیقه ای .

با تشکر از شما که به نوعی دغدغه فوتبال را بر دوش می کشید ، امیدوارم سال خوبی برای فوتبال استان پیش رو داشته باشیم .

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/122231