کد خبر: 121311 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 19 آذر 1398 - 09:20
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر:
۱۲۰۰ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر است

اتحادخبر:  مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بیش از هزار و ۲۰۰ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر است که در طول سال خدمات تحصیلی و شهریه‌ای از این نهاد دریافت می‌کنند.

اتحادخبر:  مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بیش از هزار و ۲۰۰ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر است که در طول سال خدمات تحصیلی و شهریه‌ای از این نهاد دریافت می‌کنند.

۱۲۰۰ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر است

 احمد لطفی در نشست شورای مدیران دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، اظهار داشت: فقر یک پدیده اجتماعی است و کمیته امداد در تولید فقر نقشی ندارد، ولی وظیفه حمایت از فقرا را در همه زمینه‌ها دارد.

 

سه‌هزار مسکن مددجویی در بوشهر ساخته می‌شود

 

وی تصریح کرد: بیش از سه‌هزار واحد مسکن با همکاری و مشارکت دستگاه‌های مختلف در دست‌ساخت است که بخشی از آن تحویل شد و بخش دیگر تا پایان امسال واگذار می‌شود.

 

لطفی با بیان اینکه مسکن مناسب بیش‌ترین نیاز مددجویان تحت حمایت است، بیان کرد: تاکنون بیش از سه‌هزار واحد مسکن با همکاری و مشارکت دستگاه‌های مختلف از جمله استانداری و سپاه در دست‌ساخت است که بخشی از آن تکمیل و تحویل شد و بخش دیگر تا پایان امسال واگذار می‌شود.

وی با اشاره به همکاری دیگر دستگاه‌ها با توجه به ظرفیت آن‌ها برای ساخت مسکن نیازمندان، عنوان کرد: در همین راستا تفاهم‌نامه ساخت پنج واحد مسکن مددجویی بین کمیته امداد و دانشگاه آزاد اسلامی در استان امضاء شد که تلاش می‌شود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

 

زنان جوان و سرپرست خانوار ۶۵ درصد از افراد تحت حمایت کمیته امداد

 

لطفی با بیان اینکه بیش از ۶۵ درصد از افراد تحت حمایت کمیته امداد زنان جوان و سرپرست خانوار هستند، بیان کرد: این افراد یا به دلیل فوت سرپرست یا به دلایل دیگر اجتماعی تنها شدند که کمیته امداد باید از آن‌ها حمایت کند.

در بحث فقر و رسیدگی به امور فقرا یک وظیفه ملی جامعه اسلامی است و باید از ظرفیت همه آحاد جامعه استفاده شود گفت: بالغ‌بر ۲۰ هزار خانوار بی‌سرپرست در استان وجود دارد که بیش از ۶ هزار دانش‌آموز بی‌سرپرست در آن‌ها زندگی می‌کنند.

لطفی تصریح کرد: برای استفاده از ظرفیت جامعه برای حمایت از این ایتام، طرح اکرام ایتام و محسنین از سال‌ها قبل در کمیته امداد راه‌اندازی شده است که هم‌اکنون به آدرس اینترنتی ekram.emdad.ir فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از ۱۰ هزار نفر در طرح اکرام ایتام کمیته امداد مشارکت دارند، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مردم خیر استان بوشهر بیش از ۱۳ میلیارد تومان در زمینه‌های مختلف از جمله درمان، اشتغال، مسکن، جهیزیه و ... به فرزندان بی‌سرپرست کمک کردند.

 

طرح جذب بیش از ۱۶ هزار حامی

 

لطفی با تشریح طرح جذب بیش از ۱۶ هزار حامی برای فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت، خاطرنشان کرد: این طرح برای مشارکت اقشار مختلف جامعه در بحث حمایت از ایتام بی‌سرپرست برنامه‌ریزی‌شده است که هر شخص در صورت تمایل ماهیانه مبلغی را از حداقل ۱۰ هزار تومان تا هراندازه که توان مالی دارد مستقیماً به‌حساب فرزندان ایتام پرداخت می‌کند.

 

هر دانشجو، هر کارمند و هر استاد حامی یک فرزند یتیم

 

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر خاطرنشان کرد: جامعه دانشگاهی دانشگاه آزاد با توجه به گستردگی آن می‌تواند با شعار هر دانشجو، هر کارمند و هر استاد حامی یک فرزند یتیم در این طرح مشارکت داشته باشد.

 

 

 

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/121311