کد خبر: 121256 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 18 آذر 1398 - 08:49
معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر:
۱۱ درصد درآمد ناخالص ملی صرف هزینه‌های مواد مخدر می‌شود

اتحادخبر:  معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۱۱ درصد درآمد ناخالص ملی صرف هزینه‌های مواد مخدر به صورت مستقیم یا غیرمستقیم می‌شود.

اتحادخبر:  معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۱۱ درصد درآمد ناخالص ملی صرف هزینه‌های مواد مخدر به صورت مستقیم یا غیرمستقیم می‌شود.

۱۱ درصد درآمد ناخالص ملی صرف هزینه‌های مواد مخدر می‌شود

 ناصر اصلانی صبح یکشنبه در همایش دو روزه علمی و آموزشی کشوری دست اندرکاران حوزه بهداشت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بوشهر اظهار داشت: دشمنان امروز ایران را به عنوان یک قدرتمند در عرصه دفاعی در جهان می‌دانند.

 

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها برنامه‌ریزی کردند تا به بهانه امنیت در افغانستان مستقر شوند ولی استراتژی و راهبرد آنها این بود که دو تاجر انگلیسی را مستقر کردند تا تولید و کشت مواد مخدر را مدیریت کنند.

 

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: سال ۲۰۰۰ مجموع کشت مواد مخدر در افغانستان شش هزار هکتار و میزان تولید حدود ۲۰۰ تن بود ولی در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲۶۸ هزار هکتار به عنوان کشت خشاش در افغانستان را شاهد هستیم و کشت خشخاش بیش از ۵۰ برابر افزایش یافته است.

 

وی افزود: مواد مخدر را از مردم افغانستان خریداری کردند. بعد از استقرار آمریکایی‌ها در افغانستان، تولید هروئین با خلوص بالا و با قیمت پائین شکل گرفت و افرادی که تریاک مصرف می‌کردند به خاطر قیمت پائین‌تر به هروئین متمایل شدند و سپس کراک را تولید کردند که باعث مرگ و میر معتادین در جامعه شد.

 

اصلانی اضافه کرد: یکی از سیاست‌های شوم استکبار جهانی این بود که به بهانه امنیت وارد افغانستان شد ولی پروژه افزایش تولید مواد مخدر و افزایش نا امنی را باعث شد و قاچاق مواد مخدر را به صورت مسلخانه با سلاح‌های مدرن گسترش یافت.

 

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: الان در کشور با آگاهی‌سازی که صورت گرفته مصرف مواد مخدر صنعتی در حال کنترل است. ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه مقابله در شرق و غرب کشور، سه هزار و ۸۱۴ شهید و ۱۲ هزار جانباز تقدیم کرده است.

 

اصلانی در ارتباط با پائین‌آمدن سن اعتیاد و افزایش مصرف ادامه داد: این یک توطئه استکبار است و ما کشور مقدم در مبارزه با مواد مخدر هستیم.

 

وی ادامه داد: از مجموع تولید ناخالص ملی ۱۱.۲ درصد صرف هزینه‌های مواد مخدر می‌شود. با این پول می‌شود صدها پروژه از جمله مدرسه و دانشگاه و سد ساخت که در توسعه کشور نقش‌آفرینی کند.

 

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در کشور ما امروز بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر معتاد مستمر مواد مخدر و بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر معتادان تفننی هستند. از جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال کشور، ۵.۴ درصد جمعیت با این معضل خانمان‌سوز روبرو هستند.

 

وی تصریح کرد: فقط در حوزه مقابله نمی‌توانیم به توفیقات لازم برسیم. اگر همه مرزها را ببندیم و همه نیروهای نظامی و انتظامی را بسیج کنیم، باز هم مواد مخدر وارد جامعه می‌شود چون ایران مسیر عبور مواد مخدر است. باید با اقدامات فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌ها اقدام شود.

 

اصلانی خاطرنشان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر بر اساس مطالعات انجام شده به این نتیجه رسیده که طرح یاری‌گران زندگی به عنوان پیشگیری از آسیب مواد مخدر طراحی شود و در ۲۵ گروه مرجع اجرا شود.

 

 

 

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/121256