- تیم کشتی نونهالان هیئت کشتی دشتستان قهرمان مسابقات انتخابی استان بوشهر شد
- 🎥ویدیو/شنبه های اتحاد خبر با سید حمید شهبازی(۵)
- استان بوشهر به کرویدر ترانزیتی اوراسیا، روسیه و کشورهای خلیج فارس تبدیل شده است
- پتروشیمیها حق ورزش و جوانان استان بوشهر را نادیده نگیرند
- تخصیص ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح فاضلاب گناوه و دیلم
- آزمون استخدام سازمان تامین اجتماعی در بوشهر برگزار شد
- سپاه نقشی غیر قابل انکار در توفیقات نظام جمهوری اسلامی داشته است
- هفته ای پر بارش پیش روی کشور/ ورود سامانه جدید از روز دوشنبه
- آیین گرامیداشت روز جهانی سعدی در شیراز برگزار شد
- فرماندار: منشا صدا در گناوه ناشی از انفجار معدن سنگ کوه بینک بوده است
اجرای این طرح که در روزهای اخیر شهر را با دگرگونی های چشمگیر در نصب تابلوها و دوربینهای کنترلی همراه کرده است، این امید را در بین شهروندان و مسئولان ایجاد کرده است تا گره کور ترافیک محدوده ی مرکزی شیراز را یکبار برای همیشه بگشاید، گره ای که به گفته ی مسئولان نیاز به زمان برای آزمون و خطا کردن طرح و بررسی نقاط ضعف آن برای رفع کمبودها داشته و می بایست در...
اجرای این طرح که در روزهای اخیر شهر را با دگرگونی های چشمگیر در نصب تابلوها و دوربینهای کنترلی همراه کرده است، این امید را در بین شهروندان و مسئولان ایجاد کرده است تا گره کور ترافیک محدوده ی مرکزی شیراز را یکبار برای همیشه بگشاید، گره ای که به گفته ی مسئولان شهرداری و در راس آن شهردار شیراز و معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار نیاز به زمان برای آزمون و خطا کردن طرح و بررسی نقاط ضعف آن برای رفع کمبودها داشته و می بایست در دوره ی آزمایشی–ارشادی به رصد دقیق این طرح پرداخت.
ساعات اجرای طرح ترافیک در طول روز
ساعات اجرای طرح ترافیک در طول روز از 6 و سی دقیقه صبح تا 15 بعد از ظهر در نظر گرفته شده است.
به عقیده بسیاری از شهروندان و البته نگارنده بهتر می بود با توجه به وضعیت ترافیکی محدوده ی مرکزی شهر شیراز که طرح زوج و فرد در آن درحال اجراست ساعات اجرای طرح به دو بخش صبح و عصر تقسیم می شد چراکه در ساعات ابتدای شب در محدوده ی مورد نظر ترافیک دچار اختلال بوده و همین امر ضرورت اجرای طرح را در عصر و شب نشان می دهد.
بهتر می بود با کاهش ساعات اجرای طرح در صبح برای مثال از 7 صبح تا 14، چند ساعت محدودیت برای عصر و ابتدای شب ( 16:30 تا 21) در نظر گرفته می شد تا ثمر بخشی این طرح که هزینه های سنگینی برای ایجاد زیرساختهای آن صورت گرفته، بیشتر می شد.
عدم حضور راهنمایی رانندگی درمبادی ورودی
با بررسی ورودی های محدوده در روز اول اجرای طرح از حضور ماموران نیروی انتظامی و یا نیروهای آموزش دیده ی شهرداری که قرار بود قسمتهایی از محدوده را که تاکنون مجهز به کنترل مکانیزه نیستند، بصورت غیرمکانیزه کنترل کنند، نبود.
حضور خودروهای پلاک زوج به محدوده که فاقد برچسب طرح ترافیک بودند در محدوده کاملا مشخص بود و همانگونه که اشاره شد هنوز ساز و کار مشخصی برای برخورد جدی با ورود خودروهای غیرمجاز به طرح اندیشیده نشده است و بنظر می رسد هنوز شهروندان محدودیتهای ایجاد شده را جدی نگرفته اند.
مشکل ادامه دار رانندگان تاکسی و اتوبوس
بدون شک یکی از مشکلات اصلی ترافیک شیراز بحث حمل و نقل عمومی و در راس آن رفتار ترافیکی برخی رانندگان اتوبوس و تاکسی است، مشکلی که بارها از طریق رسانه ها به آن اشاره شده است و البته چندی پیش حسام قلعه دار معاون حمل و نقل شهردار شیراز در پاسخ به این انتقادها از برگزاری کلاسهای فرهنگ شهروندی برای رانندگان تاکسی و اتوبوسهای شهری خبر داد که بنظر می رسد این کلاسها در بهبود وضعیت فرهنگ ترافیکی رانندگان موثر نبوده است.
علاوه بر این سرعت بسیار پایین اتوبوسها در ابتدای مسیر و جبران آن با سرعت بالا و خارج از عرف که همراه با ترمز زدنهای شدید در انتهای مسیر است که گاهی با استفاده از الفاظ رکیک ! در برابر مسافران و رانندگان دیگر خودروها همراه است، از دیگر مشکلات پابرجای حمل و نقل عمومی شیراز است که در محدوده ی طرح نمود بیشتری می یابد.
این داستان برای برخی رانندگان تاکسی به گونه ای دیگر تکرار می شود، توقف در حاشیه ی چهارراه، عدم رعایت نزاکت و ادب رانندگی در مواجهه با دیگر خودروها وضعیت این صنف را آشفته و نامناسب کرده است.
مسئولان می بایست با افزایش نظارت خود از یکسو مشکلات رفتاری رانندگان حل کنند و از سوی دیگر با فرهنگ سازی در رفتار شهروندان مانع از توقف آنها در حاشیه چهارراهها و درخواست از رانندگان اتوبوس برای توقف در خارج از ایستگاه شوند.
یکی دیگر از مشکلات سیستم حمل و نقل عمومی شیراز کمبود اتوبوسهای شهری است که بیش از 2 سال از ورود آخرین سری از اتوبوسهای شهری به چرخه ی حمل و نقل شهری می گذرد و علی رغم وعده ها نه تنها اتوبوسهای گازسوز وارد چرخه ی حمل و نقل نشده اند،بلکه اتوبوسهایBRTنیز که قرار بود مرداد سال گذشته وارد چرخه ی حمل و نقل شوند راهی به شیراز پیدا نکرده اند تا شیراز همچنان در مقایسه با شهرهای تهران، اصفهان، مشهد و تبریز تنها شهری باشد که ازBRTبی بهره است.
فعالیت خودروهای مسافرکش شخصی نیز همچنان بدون برخورد جدی درحال انجام است که این امر فعالیتهای خودروهای تاکسی که دارای مجوز هستند را تحت تاثیر قرار داده است و می بایست بوسیله ی فرمانداری و سازمان تاکسیرانی برنامه ای برای برخورد با مسافرکش های شخصی ترتیب داده شود.
موفقیت طرح محدوده زوج و فرد در گرو یاری و همکاری متقابل مسئولان و شهروندان
این اتفاق در زمانی رخ خواهد داد که شهروندان به حقوق متقابل یکدیگر احترام گذاشته و در روزهای محدودیت وارد محدوده نشوند و از سوی دیگر مسئولان نیز زیرساختهای لازم را جهت حمل و نقل سریع و مطمئن شهروندان آماده کنند تا هر فردی از هر طبقه اجتماعی حداقل در محدوده طرح استفاده از حمل و نقل عمومی را به استفاده از خودروی شخصی خود ترجیح دهد. /ح
تازه ترین خبرها
- تیم کشتی نونهالان هیئت کشتی دشتستان قهرمان مسابقات انتخابی استان بوشهر شد
- 🎥ویدیو/شنبه های اتحاد خبر با سید حمید شهبازی(۵)
- استان بوشهر به کرویدر ترانزیتی اوراسیا، روسیه و کشورهای خلیج فارس تبدیل شده است
- پتروشیمیها حق ورزش و جوانان استان بوشهر را نادیده نگیرند
- تخصیص ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح فاضلاب گناوه و دیلم
- آزمون استخدام سازمان تامین اجتماعی در بوشهر برگزار شد
- سپاه نقشی غیر قابل انکار در توفیقات نظام جمهوری اسلامی داشته است
- هفته ای پر بارش پیش روی کشور/ ورود سامانه جدید از روز دوشنبه
- آیین گرامیداشت روز جهانی سعدی در شیراز برگزار شد
- فرماندار: منشا صدا در گناوه ناشی از انفجار معدن سنگ کوه بینک بوده است
- جشنواره هندبال استان بوشهر برگزارشد
- تیم های برتر والیبال ساحلی جام رمًضان دیر مشخص شدند
- حمله هوایی به یک پایگاه حشد الشعبی در عراق/ یک کشته و ۶ مجروح
- واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل
- پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه پاسداران
- بیانیه حشدالشعبی عراق درباره انفجار مهیب در یک پایگاه نظامی
- تصاویری از بهشت روی زمین در شمال ایران
- قهرمانی دشتستانی ها در لیگ انفرادی تیراندازی استان بوشهر
- عناوین روزنامههای امروز1403/02/01
- عناوین روزنامههای ورزشی امروز1403/02/01
- بانک قرضالحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
- پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
- شبکه اسرائیلی از زبان نتانیاهو: به دنبال جنگ با ایران نیستیم! / ماموریتهای مهمتری در جبهه غزه و لبنان داریم
- جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
- ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
- توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
- حضور پنج بازیکن بوشهری در اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال جوانان
- سرپرست روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر منصوب شد
- تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز هیئتهای ورزشی بوشهر
- حضور کشتی گیران استان بوشهر در مسابقات بین المللی جام شاهد
- نوسان قیمت در محصولات کشاورزی؛ از زمین تا بازار
- بازسازی اساسی پاسگاههای پلیس راه استان بوشهر
- معماری شهر آفتاب بوشهر متناسب با نمای بومی اجرا میشود
- رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
- مشکلات اراضی مردم در استان بوشهر برطرف شود
- بیش از ۲ هزار عملیات سازمان آتشنشانی شهرداری بوشهر انجام شد
- مسؤولان قضائی شهرستان کنگان در حل مشکلات اهتمام ورزند
- محموله بزرگ کالای قاچاق در گناوه کشف شد
- تغییر رویکرد بانکهای استان بوشهر به توسعه محوری
- ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد
- رقم باورنکردنی کرایهخانه در تهران ۱۳۳۷ (+عکس)
- سپیداج ؛ آیا تا کنون این جاندار که 3 قلب دارد را دیده اید؟! (+عکس)
- نگاهی به مهم ترین سیستم های پدافند ایران (+عکس)
- ترکیه : نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است
- رئال روی مکرون را زمین می اندازد
- سرمربی تیم فوتبال سپاهان: شاید وقتی نباشم، اسم من را صدا بزنند
- سرمربی پرسپولیس به نشست خبری نرسید
- بایدن : ایران بهدنبال محو اسرائیل است
- صعود سپاهان در جدول با برد در دربی اصفهان
- پیام تبریک رهبر انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی
اصلا شهردار شیراز در طول عمر و خدمتش مسیر فلکه ستاد به سمت فلکه فرودگاه و چهار راه زندان را با با ماشین اخرین سیستمش رفته که حالا امده خیابان را اهن کشی کردند که یک لحظه ایستادند تاکسی و پیاده کردن مسافر هزار تا فحش درست میکند......
مردم بدبخت چه گناهی دارن؟
اونجا همینجوری پر از ترافیکه
حالا خیابونو نصف کردن
کی به داد ما میخواد برسه؟
همش به اسم مردمه ولی مردم به هیچ چی حساب نمیشن
مگه شبها ترافیک کمر شکن تو این منطقه نیست؟ چرا اون موقع به فکر مردم نیستید؟
خدا نبخشه هر کی مردم رو ایجوری زا به راه کرده
ما مسیری رو که هر روز ده دقیقه ای میرفتیم 40 دقه طول کشید تا رفتیم
رفتنی مشیرفاطمی سه لاین ماشین میرفت به سمت چارراه پارامونت برگشتن سه لاین برمیگشت به ستاد در عرض نیم ساعت
یعنی اصلا یه وضع مسخره ای بودا
فلشای نشون دهنده مسیر اتوبوسا یکیش به سمت وسط بود یکیش به سمت کنار
پلیسام که قربونشون برم انگار نه انگار
اینا هنوز خودشون نمیدونن تابلوهای خط اتوبوس رو به کدوم سمت بچرخونن
یکیش به سمت وسط خیابونه یکیش به سمت کنار
بعد هم این شگرد شهرداریه ظاهرا این خیابونا با همه بار ترافیکش بالاخره حرکت میکرد اما دیروز فاجعه بود افتضاح بود شهرداری میخواد با اعمال محدودیت ترافیک ایجاد کنه تا از آب گل آلودش ماهی بگیره الان یه کاری کرده که تنها راه ورود به محدوده خیابان نادر و مشیرفاطمی همون مسیر اصلی باشه که نابودش کرده
حرف شهردار هم در مورد حمل و نقل عمومی جکه
شهرداری اصلا به فکر حمل و نقل عمومی نبوده و نیست اگر بود قبل از ایجاد این ترافیک گسترده در قلب شهر، میومد فلکه ستاد رو درست میکرد تا مردم نخواد دور قمری بزنن و برن تو مشیرفاطمی
میومد مترو رو راه مینداخت
میومد اتوبوس بی آر تی نه بدلش رو با همون تعداد محدود اتوبوس راه مینداخت
این آقایون هنوز تو سرمای داخل اتوبوسا ایتاده یخ نزدن تا بفهمن چه خبره
یاد صادق عابدین به خیر مردونه ایستاد و فهمید هدف اینا چیه نذاشت اجرا بشه
کاش استاندار مجبور می کرد اینا رو که یک سال در محدوده طرح زندگی کنن ببینم باز هم اینجوری اصرار بر اجرای این طرح ابتر داشتن؟
خلاصه آقایون هر چی هم مثل کبک سر رو تو برف کنید فایده نداره رسما ...
کسی که در روز از صبح تا شب مردم ... خدا به دادش برسه
باور نمیکنید آشناهاتونو ناشناس بفرستید میون مردم توی این ترافیک جدیدی که درست کردید تا بفهمید ... چون اگه بگیم مردم اینجوری میگن زود میرید با خودتون مصاحبه میکنید و میگید مردم اصرار بر اجرای طرح دارن
...