کد خبر: 120935 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 11 آذر 1398 - 08:47
انتخابات ۹۸
ثبت نام ۱۲ داوطلب در روز اول برای انتخابات در شیراز

اتحادخبر:  در پایان اولین روز از مهلت ثبت نام داوطلبان کاندیدایی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان شیراز ۱۲ نفر ثبت نام کردند.

اتحادخبر:  در پایان اولین روز از مهلت ثبت نام داوطلبان کاندیدایی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان شیراز ۱۲ نفر ثبت نام کردند.

انتخابات شیراز

ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان که همزمان با کشور از ساعت ۸ صبح یکشنبه ١٠ آذر آغاز شد و در پایان اولین روز ۱۲ داوطلب  ثبت نام کردند.

 

به گزارش ایسنا در استان فارس نیز ۳۵ نفر برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند. 

 

سیروس پاک‌فطرت، عضو مستعفی شورای شهر شیراز از افرادی بود که ساعتهای اول با حضور در فرمانداری شیراز نسبت به ثبت نام اقدام کرد.

 

او در حاشیه ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه مستقل وارد گود انتخابات مجلس شده است، گفت: با توجه به فضا و موقعیت موجود و همچنین  پتانسیلی که در خودم ارزیابی کردم بنا به توصیه بعصی دوستان، احساس شد در سنگر دیگری در مجلس که خانه ملت است، خدمت موثرتری داشته باشم.

 

 رئیس هیئت ورزش‌های همگانی فارس همچنین بیان کرد: فعلا به صورت مستقل  وارد شده اما اگر دوستان در شورای انقلاب و بزرگان اصولگرا  صلاح دیدند که در لیست اصول گراها وارد شوم، قطعا وارد لیست می‌شوم.

 

این عضو مستعفی شورای شهر شیراز عنوان کرد: رویکردم مطالبه گری مردم، خدمت به مردم ودر کنار مردم است وامید است در صورت انتخاب از سوی مردم، وکیل خوبی برای موکلین خود باشم.

 

عضو هیئت علمی و معاون دانشگاه خلیج فارس نیز از دیگر کاندیداهای شاخص بود که با حضور در فرمانداری شیراز، برای انتخابات مجلس ثبت نام کرد.

 

احمد شیرزادی که جوان متولد ۶۲ است، پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنده دانشگاهی و عضو هیات علمی دانشگاه خلیج فارس هستم.

 

او با بیان اینکه دانشگاهی هستم  و خودم را متعلق به قشر متوسط به  پایین و فقیر جامعه می‌دانم، افزود: بنده فعالیت‌ها و سمت‌های مختلفی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر داشته‌ام.

 

این عضو هیئت علمی دانشگاه در ادامه به شرایط روز جامعه نیز اشاره کرد و گفت: مردم ما الان قلب‌های اندوهگینی دارند و پیکره جامعه ما زخم خورده است.

 

شیرزادی همچنین خود را مرد میدان عمل معرفی کرد و افزود: سوابق ما نشان داده که من مرد عمل هستم و برای برون رفت از مشکلات موجود، برنامه دارم.

 

او اضافه کرد: خودم را برای یک  رقابت  سنگین  و همچنین پیروزی در این انتخابات آماده کرده‌ام.

 

شیرازدی اظهار کرد: امیدوارم  مردم ما در این دور از انتخابات طرحی نو در اندازند و بدون توجه به لیست‌ها با اتکا به جوانان و اعتماد به آنها، همانطور که در بحران‌های گذشته چون جنگ تحمیلی به جوانان اعتماد شد، الان هم اعتماد شود و در دوم  اسفند حماسه دیگری رقم بزنند.

 

فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز نیز در جمع خبرنگاران یادآور شد که داوطلبان انتخابات مجلس از زمان ثبت نام مشمول محدودیت‌های قانونی می‌شوند.

 

محمدرضا امیری همچنین اعلام کرد که کم سن ترین فرد شرکت کننده در نخستین روز از ثبت نام‌ها فردی ٣٠ ساله و متولد خرداد ٦٨ است.

 

به گفته او ٧٣٠ شعبه اخذ رای برای انتخابات شیراز و زرقان تجهیز شده است.

 

فرماندار شیراز با بیان اینکه ٨ نفر معتمد و ٣ نفر اداری، اجرایی اعضای هیئت اجرایی را تشکیل می‌دهند، عنوان کرد که ٤٠ کاربر برای انجام امور ثبت نام پیش‌بینی شده است.

 

امیری با بیان اینکه در جریان روند برگزاری انتخابات، رویکرد شفاف را دنبال می‌کنیم، تاکید کرد که قرار نیست فضای انتخابات محرمانه باشد.

 

او با اشاره به فرآیند پیش بینی شده برای ثبت نام از کاندیداها و تسهیل این روند، گفت: ثبت نام براساس اعلام ستاد انتخابات کشور طی روزهای دهم تا شانزدهم آذر، از ساعت ٨ صبح تا ١٨ بعدازظهر انجام خواهد شد.

 

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز یادآور شد: داوطلبان باید بر اساس قانون مدارک مورد نیاز شامل اصل و کپی شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی، تصویر مدرک تحصیلی، کارت پایان خدمت و یا معافیت برای مردان، اصل استعفا نامه مقامات موضوع ماده ٢٠ و اصل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد به همراه داشته باشند.

 

امیری با بیان اینکه ثبت نام از نامزدهای انتخاباتی برای حوزه انتخابیه شهرستان‌های شیراز و زرقان در فرمانداری مرکز استان انجام می‌شود، افزود: ایثارگران، آزادگان، رزمندگان و فرزندان شهدا با مدرک کارشناسی می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

 

او ادامه داد: سابقه نمایندگی هر دوره از حضور در مجلس شورای اسلامی، معادل یک مدرک تحصیلی محسوب می‌شود.

 

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: برای دارندگان مدرک تحصیلی حوزوی نیز مدرک تحصیلی فوق لیسانس معادل مدرک سطح ٤ پذیرفته است که به تاییدیه حوزه عملیه قم رسیده باشد.

 

به گفته امیری، داوطلبان باید در زمان ثبت نام، مدارک را به صورت کامل به همراه داشته باشند.

او با بیان اینکه در حال حاضر امکان ویرایش مجدد اطلاعات داوطلبان پیش‌بینی نشده است، داشتن حداقل ٣٠ سال تمام در روز ثبت نام و حداکثر ۷۵ سال را شرط سنی حضور در این دوره از انتخابات اعلام و اضافه کرد: برای نخستین بار اعضای هیئت اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در فارس در یک دوره قرار گرفته است، لذا برابر اصلاحیه سال ٩٥ تبصره ذیل ماده ٣١ انتخابات، اعضای هیئت اجرایی محلس شورای اسلامی همان اعضای اجرایی خبرگان رهبری خواهند بود.

 

امیری ادامه داد: تفاوت هیئت اجرایی انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در این است که در این دوره از انتخابات اعضای اجرایی هیئت انتخابات ٣٠ معتمد پیشنهادی را به هیئت نظارت استان معرفی می‌کنند و در صورتی که در روند تایید اعضای هیئت اجرایی اختلافی میان فرمانداری و هیئت نظارت ایجاد شود، مورد اختلاف به شورای نگهبان و وزارت کشور ارجاع خواهد شد.

 

فرماندار شیراز با یادآوری اینکه اعضای هیئت احرایی شامل فرماندار، دادستان و مدیرکل ثبت احوال استان است؛ از مستقر شدن بازرسی در فرمانداری شیراز و رصد فعالیت‌های داوطلبان انتخاباتی سخن گفت و اضافه کرد: در این راستا شعبه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان تشکیل شده است.

 

او اظهار کرد: مدت زمان تبلیغات رسمی بر اساس قانون یک هفته خواهد یود و برابر برنامه زمانبندی شده به اطلاع داوطلبان رسیده خواهد شد و هر اقدام تبلیغاتی خارج از مهلت قانونی تعیین شده خلاف قانون محسوب می‌شود.

 

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز، یادآور شد: مدت زمان ثبت نام پنجمین انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری در فارس نیز از ١٥ آذرماه آغاز می‌شود و یک هفته ادامه خواهد داشت.

 

امیری با بیان اینکه داوطلبان هر حوزه انتخابیه می‌توانند در فرمانداری همان حوزه انتخابیه یا ستاد انتخابات وزارت کشور اقدام به نام نویسی کنند، از داوطلبان پنجمین انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در فارس خواست با توجه به فرآیند زمانی حداقل دو ساعته ثبت نام، نامنویسی را به روزهای آخر موکول نکنند.

 

به گزارش ایسنا، داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم از امروز تا ۱۶ آذر فرصت دارند تا با در دست داشتن مدارک لازم شامل اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن، اصل شناسنامه عکس­دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن، یک قطعه عکس ۴*۳ جدید، اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر (حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن)، اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولین خدمت وظیفه عمومی در انتخابات ثبت‌نام کنند.

 

همچنین مدت زمان ثبت‌نام در هر روز از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ عصر و به مدت ۱۰ ساعت است.

 

 

 

ایسنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/120935