کد خبر: 120934 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 11 آذر 1398 - 10:26
رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر:
۶۹۰ هکتار از زمین‌ در استان بوشهر به بیت‌المال بازگردانده شد

اتحادخبر:  رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال ۶۹۰ هکتار از زمین‌های ملی و دولتی به ارزش تقریبی ۶۳۳ میلیارد ریال در استان بوشهر به بیت‌المال بازگردانده شد.

اتحادخبر:  رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال ۶۹۰ هکتار از زمین‌های ملی و دولتی به ارزش تقریبی ۶۳۳ میلیارد ریال در استان بوشهر به بیت‌المال بازگردانده شد.

۶۹۰ هکتار از زمین‌ در استان بوشهر  به بیت‌المال بازگردانده شد

 علی جمادی بعدازظهر یکشنبه در سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بوشهر اظهار داشت: در این مدت ۳۲۰ پرونده در حوزه تصرف زمین‌های ملی و منابع طبیعی در استان بوشهر منتهی به صدور حکم و ۹۷ مورد نیز منجر به صدور قرار نهایی دادسرا شده است.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری هزار و ۱۷۳ متهم در حوزه تصرف زمین‌های ملی و منابع طبیعی تحت پیگرد قضایی در استان بوشهر قرار گرفتند در نیمه نخست امسال ۳۶ مورد قلع‌وقمع بنا و مستحدثات با صدور حکم قضایی در استان بوشهر انجام‌شده است.

 

جمادی اظهار داشت: دستگاه قضایی استان بوشهر در زمینه افزایش قیمت کالا و خدمات ناشی از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین اقدام‌های پیشگیرانه خود را به همراه تعزیرات حکومتی، اصناف و سایر دستگاه‌های مسئول در دستور کار قرار داده است.

 

برخورد بدون مماشات با بر هم زنندگان نظم بازار

 

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر افزود: با سوءاستفاده کنندگان و بر هم زنندگان نظم بازار و قیمت کالا و خدمات برخورد جدی و به پرونده‌های این قبیل افراد، بدون هیچ‌گونه مماشات رسیدگی می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه اجرای احکام قطعی در زمینه تغییر غیرمجاز کاربری زمین‌های زراعی و باغ‌ها باید در اولویت کار دستگاه قضایی قرار گیرد افزود: در همین ارتباط همه دستگاه‌های اجرایی تلاش خود را در زمینه پیشگیری از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها انجام دهند.

 

جمادی با بیان اینکه اگر باکسانی که دست به تغییر کاربری زمین‌ها می‌زنند در همان ابتدای کار برخورد شود راحت‌تر است اضافه کرد: تخریب یا اجرای احکام نه‌تنها در بین مردم بدبینی ایجاد نمی‌کند بلکه عموم مردم از این اقدام استقبال هم می‌کنند.

 

راهکار پیشگیرانه برای کاهش سرقت

 

وی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی باید یگان حفاظت داشته باشند و استفاده از دوربین و سایر وسایل موردنیاز، حفاظت فیزیکی از اماکن خود را به صورت جدی در دستور کار قرار دهند.

 

جمادی گفت: برای کاهش سرقت باید دستگاه‌های مسئول راهکار پیشگیرانه بیندیشند تا هزینه‌های جرم برای این قبیل از مجرمان بالا برود.

 

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر خاطرنشان کرد: با رصد بنگاه‌های املاک باید بنگاه‌های متخلفی که اقدام به قولنامه کردن زمین‌های تغییر کاربری شده می‌کنند شناسایی و چنانچه لازم باشد به لغو مجوز آن‌ها اقدام شود زیرا این اقدام باعث پیشگیری از تخلف‌های بعدی می‌شود.

 

 

 

 

مهر

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/120934