کد خبر: 120923 ، سرويس: گوناگون
تاريخ انتشار: 11 آذر 1398 - 10:20
۵ روش پیشگیری از آنفولانزا در محل کار
اتحادخبر: با شیوع بیماری‌‎ آنفولانزا، ویروس‌های این بیماری در هر مکانی حضور دارند. برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری در محل کار خود می‌توانید به ۵ روش ذکر شده در این مطلب عمل کنید.

اتحادخبر: با شیوع بیماری‌‎ آنفولانزا، ویروس‌های این بیماری در هر مکانی حضور دارند. برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری در محل کار خود می‌توانید به ۵ روش ذکر شده در پایین عمل کنید.

 

۵ روش برای پیشگیری از آنفولانزا در محل کار

 

۱. تزریق واکسن آنفولانزا

 

اگر تاکنون واکسن آنفولانزا نزده‌اید همین امروز این کار را انجام دهید. ویروس آنفولانزا تا بهار همچنان در هوا باقی می‌ماند. این واکسن به طور صددرصد باعث پیشگیری آنفولانزا نمی‌شود بلکه تا ۷۰ درصد جلوی آن را می‌گیرد. این واکسن حتی برای افرادی که دیابت، آمفیزم و ... نیز دارند، توصیه می‌شود. حتی افرادی که آنفولانزا گرفته اند نیز با تزریق این واکسن می‌توانند شدت بیماری خود را کاهش دهند.

 

۲. دوری از اجتماعات

 

حضور در محیط‌های شلوغ و پرجمعیت خطر ابتلا به آنفولانزا را افزایش می‌دهد. در صورت امکان به جای استفاده از اتوبوس یا مترو از وسایل نقلیه دیگر برای رفتن به محل کار خود استفاده کنید. پیش از بیرون رفتن در آخر هفته‌ها نیز حتما وضعیت آب و هوا و احتمال ریزش باران یا برف را کنترل کنید.

 

۳. دستان خود را بشویید

 

محل کار شما بسیار آلوده است. طی تحقیقاتی مشخص شده است میز کارمندان ۴۰۰ برابر آلوده‌تر از سنگ دستشویی است. از همه بدتر اینکه فقط حدود ۱۵ درصد از کارمندان اداری فضا و میز کار خود را هر هفته تمیز می‌کنند. دستان خود را به طور مرتب بشویید. به ویژه زمانی که با فرد مبتلا به آنفولانزا برخورد داشته اید، حتما دستان خود را با صابون بشویید. سعی کنید روند شست و شو دست کم ۲۰ ثانیه ادامه داشته باشد. اگر امکان شست و شوی مداوم دست‌های خود را ندارید از ژل‌های ضدعفونی کننده استفاده کنید.

 

۴. تماس‌های جسمی را کاهش دهید

 

تا حد امکان از تماس مستقیم با فردی که مبتلا به آنفولانزا است خودداری کنید. به طور مثال، در محل کار خود به همکارانی که بیمار هستند، دست ندهید. یا اگر مجبور به انجام این کار شدید، حتما دستان خود را با صابون بشویید.

 

۵ روش برای پیشگیری از آنفولانزا در محل کار

 

۵. مراجعه به پزشک همیشه هم خوب نیست

 

اگر تصور می‌کنید مبتلا به آنفولانزا شده اید، اما کاملا مطمئن نیستید لازم نیست حتما به مطب پزشک مراجعه کنید. می‌توانید با پزشک خود تماس بگیرید. با رفتن به مطب پزشکان در واقع خود را در تماس مستقیم با ویروس‌ها و باکتری‌های بیماری زا قرار می‌دهید. یا حتی باعث انتشار آن‌ها در محیط‌های دیگر می‌شوید.

 

اگر آنفولانزا شده‌اید، حسابی استراحت کنید و نوشیدنی زیاد بنوشید. برای کاهش تب، استامینوفن و برای کاهش درد، ایبوپروفن بخورید و در هوای سرد بیرون نروید. هنگام ابتلا به آنفولانزا بهتر است سر کار نروید و در خانه بمانید.

 

 

 

برترین ها

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/120923