کد خبر: 120920 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 11 آذر 1398 - 10:13
هفته‌ای پر بارش در پیش است

اتحادخبر:  کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه هفته‌ای بارانی در پیش داریم، گفت: از امروز بارش‌ها در نقاط مختلف کشور آغاز می‌‍شود که در ارتفاعات با بارش برف همراه خواهد بود و احتمال آب‌گرفتگی معابر و لغزنده شدن جاده‌های کوهستانی نیز وجود دارد.

اتحادخبر:  کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه هفته‌ای بارانی در پیش داریم، گفت: از امروز بارش‌ها در نقاط مختلف کشور آغاز می‌‍شود که در ارتفاعات با بارش برف همراه خواهد بود و احتمال آب‌گرفتگی معابر و لغزنده شدن جاده‌های کوهستانی نیز وجود دارد.

هفته‌ای پر بارش در پیش است

امین حسین نقشینه  افزود: امروز بارش‌ها در نوار غربی کشور از جمله استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی آغاز می‌شود و سامانه بارشی که در این استان‌ها فعال شده به تدریج تا دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران کشیده می‌شود و امروز تهران بارانی خواهد شد و در آبعلی، دماوند و فیروزکوه برف خواهد بارید.

 

وی اظهار داشت: در مناطقی از مرکز و جنوب کشور به تدریج بارش‌های پراکنده آغاز می‌شود و با شمالی شدن جریانات هوا، بارش‌ها در سواحل شمالی کشور آغاز شده و از ظهر فردا دریای خزر نیز مواج خواهد شد.

 

نقشینه ادامه داد: امروز شدت بارش‌ها در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و شمال خوزستان خواهد بود که موجب آب‌گرفتگی معابر در این استان‌ها می‌شود بنابراین هم‌وطنان مراقب باشند. تا صبح فردا بارش‌ها در این مناطق تداوم دارد و مناطقی از جنوب، دامنه‌های جنوبی البرز مانند سمنان بارش‌های پراکنده آغاز خواهد شد که بر روی ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز مرکزی امروز و فردا بارش‌ها به شکل برف پیش‌بینی شده است.

 

وی اظهار داشت: فردا شدت بارش‌ها در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس، شرق خوزستان و شمال هرمزگان خواهد بود که وجود آب‌گرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها دور از انتظار نیست و هم‌وطنان باید مراقب باشند.

 

نقشینه افزود: این سامانه سه‌شنبه شب از شرق کشور خارج می‌شود و چهارشنبه در مناطقی از شمال شرق، جنوب غرب، سواحل خلیج فارس در استان‌های بوشهر و هرمزگان بارش‌های پراکنده خواهیم داشت، استان‌های ساحلی خزر از روز چهارشنبه افزایش دمای موقتی خواهد داشت چون چهارشنبه با شمالی شدن جریانات هوا از غرب سواحل افزایش ابر خواهیم داشت و بارش‌ها در گیلان آغاز می‌شود و پنجشنبه گستره بارش‌ها در سواحل خزر خواهیم داشت.

 

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز پنجشنبه سامانه بارشی جدیدی از غرب و شمال وارد کشور می‌شود که به تدریج به دامنه‌های جنوبی البرز کشیده خواهد شد و استان‌های البرز، تهران، سمنان و به تدریج شمال شرق بارانی می‌شود.

 

وی ادامه داد: این سامانه بارشی برای شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز به شکل برف خواهد بود چون موجب کاهش دما در این مناطق می‌شود همچنین برای مناطقی از جنوب  غرب و جنوب بارش‌ها به شکل پراکنده خواهد بود، جمعه از شدت این سامانه بارشی در شمال غرب کشور کاسته و در جنوب غرب، غرب و جنوب تقویت می‌شود.

 

تهران امروز بارانی است 

 

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز بعدازظهر بارش‌های پراکنده در تهران آغاز می‌شود و از اواخر وقت امشب، پایتخت بارانی خواهد بود که در ارتفاعات و مناطقی مانند آبعلی، دماوند و فیروزکوه بارش برف پیش‌بینی شده استژ، فردا شاهد مه رقیق در تهران خواهیم بود و اوایل شب فردا با وزش باد ابرها کاهش می‌یابند، اما چهارشنبه کمی ابری و نیمه ابری می‌شود و اوایل شب پنجشنبه بارش باران آغاز و جمعه هم باران و برف خواهد داشت.

 

وی گفت: در واقع بارش در تهران از پنجشنبه آغاز می‌شود که شاهد افزایش کیفیت هوا خواهیم بود، کمینه دمای امروز مهرآباد ۷ درجه بالای صفر و شمیرانات ۴ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز تهران به ۱۳ درجه بالای صفر خواهد رسید.

 

نقشینه اظهار داشت: شهرکرد با دمای ۵ درجه زیر صفر و بندرعباس ۲۸ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

 

 

 ایرنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/120920