کد خبر: 120905 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 11 آذر 1398 - 08:35
مدیرکل سامانه‌های بیمه سلامت:
توسعه سامانه الکترونیک در تمام بدنه بیمه سلامت ضروری است

اتحادخبر: مدیرکل سامانه‌ها و روش‌های الکترونیکی سازمان بیمه سلامت کشور گفت: توسعه سامانه الکترونیک در تمام بدنه بیمه سلامت لازم و ضروری است.

اتحادخبر: مدیرکل سامانه‌ها و روش‌های الکترونیکی سازمان بیمه سلامت کشور گفت: توسعه سامانه الکترونیک در تمام بدنه بیمه سلامت لازم و ضروری است.

توسعه سامانه الکترونیک در تمام بدنه بیمه سلامت ضروری است

 صدر الله عباسی ظهر یکشنبه در نشست مدیران کل بیمه سلامت منطقه ۱۰ کشور در بوشهر اظهار داشت: اکنون در بیش از سه‌هزار مطب پزشکان، نسخه الکترونیکی در استان‌ها اجرا و این مهم در سایر مراکز درمانی عملیاتی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه نسخه الکترونیکی در مطب پزشکان استان‌ها اجرا می‌شود تصریح کرد: تلاش می‌شود سامانه الکترونیک در بدنه بیمه سلامت تسری یابد.

مدیرکل سامانه‌ها و روش‌های الکترونیکی سازمان بیمه سلامت کشور به تشریح اهداف و وضعیت اجرای پروژه‌های الکترونیکی و سامانه‌های مورداستفاده بیمه سلامت و چگونگی تحقق این اهداف و نحوه اجرای سامانه‌های الکترونیکی در استان‌ها پرداخت و گفت: اکنون در بیش از ۲۳۰ شهر پروژه نسخه الکترونیکی در حال اجرا است.

 

عباسی اضافه کرد: توسعه سامانه پرونده الکترونیکی در تمامی شهرستان‌ها و مراکز درمانی لازم است و یکی از بارزترین پرونده بیمه سلامت سامانه الکترونیک است که هزینه را کنترل می‌کند.

 

مدیرکل سامانه‌ها و روش‌های الکترونیکی سازمان بیمه سلامت کشور خاطرنشان کرد: با عملیاتی شدن این پروژه در همه مراکز درمانی، هزینه‌ها و مراجعه بیماران به مراکز درمانی و تشخیصی کاهش می‌یابد.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر نیز اظهار داشت: به منظور ارتقای کیفیت خدمات بیمه سلامت به بیمه‌شدگان همواره نیازمند تبادل تجربیات و اقدامات انجام‌شده در سایر استان‌ها هستیم.

 

پرویز رمضانی اضافه کرد: در حال حاضر ارائه خدمات الکترونیک عامل مؤثری در بهبود روش‌ها، مدیریت بهینه و کنترل منابع سازمان است.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر در این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت عملکرد بیمه سلامت و اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی، تبادل الکترونیکی اسناد بستری و اجرای دستورالعمل پوشش اجباری بیمه پایه بر اساس آزمون وسع در استان بوشهر، به چالش‌های اجرای این برنامه‌ها در استان‌های منطقه اشاره و بر ضرورت رفع مشکلات و تأمین زیرساخت‌های لازم تأکید کرد.

 

مدیران بیمه سلامت استان‌های منطقه ۱۰ کشور به اتفاق صدر الله عباسی مدیرکل سامانه‌ها و روش‌های الکترونیکی سازمان، از مراکز مجری طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در شهرستان گناوه بازدید و مشکلات و چالش‌های این طرح را در قالب یک نشست با پزشکان مجری این طرح بررسی کردند.

 

در سومین نشست مدیران کل بیمه سلامت منطقه ۱۰ کشور در سال جاری که با حضور صدر الله عباسی مدیرکل سامانه‌ها و روش‌های الکترونیکی سازمان بیمه سلامت ایران، رمضانی مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر، علی‌زاده مدیرکل بیمه سلامت استان هرمزگان، لطفی مدیرکل بیمه سلامت استان فارس و کاظمی مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه تعدادی از کارشناسان به میزبانی اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر برگزار شد، موضوعاتی همچون نسخه‌نویسی الکترونیکی، تبادل الکترونیکی اسناد بستری و اجرای دستورالعمل پوشش اجباری بیمه پایه بر اساس آزمون وسع بررسی شد.

 

 

 

 

مهر

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/120905