کد خبر: 120868 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 10 آذر 1398 - 10:57
معاون توسعه استانداری فارس اعلام کرد
پایش ۶۷ مورد تخلف کاندیداهای احتمالی در فارس

اتحادخبر:  معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با اشاره به رصد کامل تحرکات انتخاباتی در فارس، گفت: تاکنون ٦٧ مورد تخلف کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس در فارس پایش شده است.

اتحادخبر:  معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با اشاره به رصد کامل تحرکات انتخاباتی در فارس، گفت: تاکنون ٦٧ مورد تخلف کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس در فارس پایش شده است.

قاسمپور

عبدالرضا قاسمپور یکشنبه ١٠ آذر در جمع خبرنگاران بیان کرد: طبق بخشنامه هیئت مرکزی بازرسی انتخابات کشور، تخلفات محرز شده را به فرمانداران، هیئت نظارت و ستاد پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات انتخاباتی استان فارس ارسال کرده‌ایم.

 

او اظهار کرد: تخلفات گزارش شده مربوط به تبلیغات خارج از مهلت قانونی است، چرا که تبلیغات ٨ روز پیش از فرآیند اخذ رأی آغاز و ٢٤ ساعت پیش از اخذ رای به اتمام می‌رسد.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس تاکبد کرد که حضور داوطلبان در محافل و مجالس مختلف که صراحتا توقع همکاری از مردم  دارند، چه برای کاندیداهای احتمالی و چه نمایندگان فعلی تخلف محسوب می‌شود.

 

قاسمپور اضافه کرد: به مدیران دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادهای عمومی اعلام کرده‌ایم که حق استفاده از اموال دولتی و بیت‌المال له و علیه کاندیداها ندارند و همچنین فعالیت کارمندان در ساعات اداری در راستای انتخابات ممنوع است.

 

او همچنین با تاکید بر اینکه هیچ یک از مجموعه‌ها حق ندارند فراتر از قانون در روند برگزاری انتخابات ورود پیدا کنند، گفت: افرادی که تریبون و جایگاه در اختیار دارند مانند بخشداران، مدیران، شهرداران، نیروی انتظامی، ائمه جماعات و نیروهای مسلح حق ورود به عرصه انتخابات فراتر از قانون ندارند.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با بیان اینکه هیئت بازرسی، نخستین هیئتی بود که در راستای برگزاری انتخابات در کشور تشکیل شد، گفت: جلساتی در سطح استان پس از ایلاغ تشکیل هیئت بازرسی انتخابات برگزار شد.

 

قاسمپور عنوان کرد: ٢٩ هیئت بازرسی برای ٢٩ شهرستان فارس تشکیل شده و در ٧ شهرستان جدید نیز به زودی احکام اعضای معرفی شده برای تشکیل این هیئت صادر خواهد شد.

 

او ادامه داد: به هیئت‌های بازرسی شهرستان‌ها نی  تاکید شده که با رعایت قانون و حفظ بی طرفی کامل وظایف خود را به نحو احسن انجام و با هیئت اجرایی و نظارت تعامل داشته باشند.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با تاکید بر اینکه هیئت‌های بازرسی باید مدافع حقوق عمومی، مردم و کاندیداها باشند، گفت: سامانه ١١١ و شماره ٣٢٣٥٣٤٧٨ برای دریافت گزارش‌های مردمی پیش‌بینی شده است. 

 

قاسمپور تاکید کرد: اگر اعضای هیئت‌های بازرسی بی طرفی را رعایت نکنند، حذف خواهند شد و در صورت بروز این موضوع، باید هم از هیئت بازرسی و هم از مسئولیت دولتی استعفا دهند.

 

او یادآور شد که هیئت‌های بازرسی باید زمینه حضور حداکثری با تقویت و اعتماد بیشتر مردم که انتظار نظام و مقام معظم رهبری است را فراهم کنند.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس همچنین اعلام کرد که چند مورد تخلف از مدیران ادارات نیز گزارش شده و در دست بررسی قرار دارد و اگر صحت این موضوع اثبات شود، هم به تخلفات اداری دستگاه متبوع و هم به مرجع قضایی اعلام خواهد شد.

 

 

 

 

ایسنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/120868