کد خبر: 120809 ، سرويس: گزارش و گفتگو
تاريخ انتشار: 09 آذر 1398 - 18:13
گفتگوی اختصاصی اتحاد خبر با گریمور موفق بوشهری:
جواب سخت استاد معیریان را در عمل نشان دادم / محدودیت ها باعث شد با خلاقیت، سبک خودم را ایجاد کنم/ تصاویر

اتحاد خبر- شاکر شکیبا: در ادامه ی گفتگو با هنرمندان شاخص استان بوشهر، این هفته در دفتر اتحاد جنوب و اتحاد خبر میزبان شهربانو نیسنی گریمور موفق استان بوشهر و برنده بیشترین تندیس گریم جشنواره تئاتر استانی و شهرستانیبودیم تا با وی به گفتگو بنشینیم... تعداد گریمورهای بوشهر در مقایسه با شهرها و استان های دیگر متأسفانه زیاد نیستند...

اتحاد خبر- شاکر شکیبا: شهربانو نیسنی گریمور و بازیگر، زاده ی1356 در شهر بوشهر است. گریمور موفق استان بوشهر که قدر و منزلت هنرش بر اهالي تئاتر، سينما و تلويزيون پوشیده نیست. زير نظر استاد معیریان کار گريم را آغاز کرد. برنده  بیشترین تندیس گریم جشنواره تئاتر استانی و شهرستانی است. وی موفق شد تندیس بیست و ششمین جشنواره ی بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را در بخش گریم کسب نماید. شهربانو نیسنی علاوه بر تئاتر کارنامه درخشانی در گریم فیلم های سینمایی و کوتاه دارد. هفته نامه اتحاد جنوب و پایگاه خبری تحلیلی اتحاد خبر با این گریمور موفق و ممتاز استان بوشهر گفتگویی انجام داده که شما را به مطالعه ی آن دعوت می کنیم.



از خودتان بگوئید،  متولد کجا و چه سالی هستید؟

متولد سال ۱۳۵۶ در بوشهر ولی بزرگ شده شهرهای مختلف استان هستم به دلیل نوع شغل و شرایط پدرم. پدرم و مادرم بوشهری - آبادانی هستند و از طرفی پدر اصالت تنگسیری و مادر تشان جم.


شهربانو نیسنی در سن بزرگسالی چه تفاوتی با شهربانو نیسنی در دوران خردسالی دارد؟

این دو دوره زندگی من با هم تفاوت هایی دارد، به این صورت که در حال حاضر احساس من نسبت به اطرافیانم یک حس خوب با هم بودن است که نسبت به تمام انسان ها دارم ولی در دوران خردسالی دنیای خود را جور دیگری می دیدم که اصلا فکر نمی کردم که در آینده وارد یک سری چالش ها شوم و زندگی سختی را تجربه کنم.



اولین اتفاقی یا خاطره ای که از دوران خردسالی خود به یاد دارید، چه چیزی بوده است؟

اولین خاطره من از آن دوران، خاطره شکستن ابروی من هنگامی که همراه خواهرم به دنبال ماجراجویی بودیم و‌ می خواستیم از روی جوی آب بپریم.


اتفاق خاص زندگی شما در دوران دبستان که شما را به هنر مرتبط کند چه موضوعی بوده است؟

کارهای هنری که توسط پدرم، استاد ایرج صغیری و مرحوم رمضان امیری انجام می شد من را از همان دوران به سمت هنر سوق داد به نحوی که اولین کار هنری (تئاتر) خود به نام "میلاد" را در سن ۸ سالگی، با نویسندگی و کارگردانی پدرم انجام دادم و همچنین کارهای هنری که خواهر و برادر های من انجام می دادند در این قضیه بی تأثیر نبود.



از چه زمانی مشخص شد که شما استعداد کار هنری دارید و در واقع اولین جرقه چه زمانی بود؟

قبل از سن شش سالگی. از زمان مهد کودک، وقتی که در آنجا شعر، دکلمه و نقاشی انجام می دادم که شروع کار من آنجا زده شد.


در دوره دبستان غیر از کار تئاتر چه فعالیت هنری دیگری داشتید؟

فعالیت های هنری من در آن دوران غیر از اجرای نمایش به شعر خوانی در مدرسه و همچنین نویسندگی (انشاء) محدود می شد.



از چه سالی تئاتر کار کردید؟

کلاس سوم یا چهارم دبستان بودم که کار تئاتر را برای اولین بار انجام دادم با اجرای تئاتر در ایام دهه فجر. 


چه موضوعی باعث شد بیشتر جذب تئاتر شوید؟

اجرای کارهای تئاتر  توسط آقای ابراهیم زاده مطلق و‌ آقای دشتی فر که آن زمان (دوره دبستان) در گناوه انجام می شد و می رفتیم و می دیدم.

دوره راهنمایی و فعالیت های هنری شما چگونه شکل گرفت؟

آن زمان فعالیت های من جهت انجام کارهای هنری جدی تر و‌ پررنگ تر شد به نحوی که با مدرسه در مسابقات هنری و تئاتر شرکت می کردیم و همه مقام های برتر را کسب می کردیم که این خود تأثیر فراوانی در کارهای هنری بعدی من ایجاد می کرد. 

در آن زمان از پدرم کار گریم را یاد گرفتم و در کارهای خودم برای اجرای تئاتر استفاده می کردم و هیچ وقت هم فکر نمی کردم که روزی بتوانم یک گریمور حرفه ای شوم و‌ در کار خودم موفق باشم چرا که آن زمان فقط به کارگردانی و بازیگری فکر می کردم.

 

از کارهای هنری خاصی تاثیر می گرفتید؟

کارهای هنری بود که توسط برادرم انجام می شد که آن زمان دانشگاه هنر در تهران قبول شده بود و تأثیر خوبی بر من داشت.

در دوره دبیرستان فعالیت های هنری شما ادامه پیدا کرد؟

برای دوره دبیرستان به بوشهر آمدم. همزمان که کارهای نمایشی می دیدم و توی دبیرستان مسابقات دانش آموزی برگزار می شد. منم به عنوان نویسنده، کارگردان و بازیگر شرکت کردم و نتایج خیلی خوبی هم برای مدرسه کسب کردم.  دیدن کار آقای بالف چیزی دیگر بود که ما با نمایش ستاره های خاموش، برج زحل آقای براهیم زاده  با دنیایی جدیدی از نمایش آشنا شدیم. من آنجا وقتی کار آقای رامتین بالف را دیدم با اون طراحی لباس و صحنه و کارگردانی و بازیگری، شیفته کارهایش شدم و علاقمندی من به نمایش بیشتر شد.

در هنرستان، آن موقع در مسابقات هنری که توسط مراکز برگزار می شد شرکت می کردیم و همیشه اول می شدیم و‌ مقام برتر را کسب می کردیم‌ و‌ در سال ۷۴،  کار "تناک" را که به اتفاق دوستانم کار می کردم توانست آن زمان در این مسابقات همه جوایز در تمام بخش ها را درو کند و به برند خوبی برای اجرای کارهای هنری در مدارس تبدیل شود.



بعد از دوران تحصیل در مقطع دبیرستان، فعالیت های هنری خود را چگونه ادامه دادید؟

پس از دوران دبیرستان، برای اجرای کارهای هنری به شهر اهرم رفتم که آنجا ازدواج کردم و شروع کارهای هنری من نیز آنجا بود. با آقای حیدر صداقت رئیس ارشاد وقت آشنا شدم و کار تئاتر را با آموزش و‌مربی گری در این حرفه آغاز کردم‌ و همزمان نیز به مدت ۳ سال کار روابط عمومی و انجمن تئاتر اهرم را بر عهده داشتم. یک گروه تشکیل دادیم با همراهی دوستان گرامی (عالی زاده. سعید گلچمن. خلج. جمالی. شمس العلما. جعفری. محسن زنده بودی. امین و بشکانی) و توانستیم چند کار تولیدی خوب نیز ارائه کنیم و به اجرای عموم برسانیم.



تا چه سالی در شهر اهرم فعالیت داشتید؟

سال ۱۳۷۹ که برای دانشگاه قبول شده بودم به تهران عزیمت کردم. در ابتدای کار در بوشهر و در رشته ادبیات فارسی قبول شدم که از آنجا انتقالی گرفتم برای تهران تا بتوانم در تهران ادامه تحصیل دهم که در آن زمان هم درس می خواندم و هم تئاتر تدریس می کردم.


در تهران چه کاری انجام می دادید؟

 در تهران فعالیت خاص هنری انجام نمی دادم و بیشتر در دانشگاه بومهن در همان رشته خودم یعنی ادبیات فارسی مشغول به تحصیل شدم که اتفاقا آن زمان از دوستان و اطرافیانم این پیشنهاد را داشتم، بخاطر کار اصلی خودم که تئاتر و‌هنر بود، ادبیات نمایشی بخوانم ولی چون این مورد را در خود احتیاجی نمی دانستم و از طرفی نیز به نویسندگی علاقه فراوان داشتم، دوست داشتم که همچنان درگیر نویسندگی باشم و کار خودرا دنبال کنم.



همکاری شما با صدا و سیمای مرکز بوشهر از چه سالی شروع شد؟

سال ۱۳۸۰ صدا و سیمای مرکز بوشهر  طی یک فراخوانی که داده بود، آنجا ثبت نام کردم و پس از تست و آزمون قبول شدم و‌ وارد صدا و‌ سیما شدم و در آنجا با آقای فضلویه، آقای هوشنگ عباسی، آقای جلایی و خانم جمالی همکار شدم و به مدت دو سال از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۲ در صدا و سیمای بوشهر کار بازیگری، گویندگی و‌ مجری گری را انجام دادم که همزمان با آن به همراه آقای رضا بهارلو یک کار نمایشی خیلی خوبی انجام دادم و‌ مورد استقبال نیز قرار گرفت.  

لازم به ذکر است در این مدت دو سال فعالیتم در صدا و سیما کار گویندگی رادیو  را هم انجام می دادم.


در صدا و سیمای تهران چه نوع همکاری داشتید؟

سال ۱۳۸۲ و‌ پس از صدا و سیمای مرکز بوشهر به همراه نیما نعمتی زاده وارد صدا و سیمای تهران شدم که متأسفانه آنجا به دلیل وجود گروه های مافیایی هنری نتوانستم فعالیت آنچنانی انجام دهم و‌ آنگاه بود که احساس کردم از بازیگری دل زده شده ام و‌ انگیزه لازم برای ادامه کار ندارم و از طرفی دیگر نیز این حس به من القا شده بود که در حرفه خودم اشباع شده ام و احساس کردم که به حضور یک زن در صدا و‌سیما ارزش و بها داده نمی شود که نتوانستم با این مسئله کنار بیایم و به فکر رفتن به دانشگاه سوره برای گذراندن یک دوره جدید از تحصیل و آموزش خود شدم.



چرا دانشگاه سوره؟

وقتی این فکر به ذهن من رسید که چه کاری غیر از بازیگری و نویسندگی می توانم انجام دهم و با توجه به کار ها و‌اجراهایی که دیده بودم، احساس کردم کار "گریم" را که کار متفاوتی بود و از سال ها قبل نیز با آن آشنایی  داشتم و استارت آن را در اجراهایی که در بوشهر داشتیم،  را دنبال کنم که به همین دلیل وارد دانشگاه سوره شدم که بتوانم کار گریم را به صورت حرفه ای و آکادمیک دنبال کنم.


تحصیل و فعالیت در دانشگاه سوره چگونه بود؟

در آنجا ابتدا با استاد معیری که مبانی گریم را تدریس می کردند آشنا شدم ولی از آنجایی که من چیزی از گریم نمی دانستم و می خواستم این کار را به صورت حرفه ای و خیلی خوب یاد بگیرم نزد آقای حبیب احمد زاده رفتم تا استاد خیلی خوبی در زمینه آموزش گریم به من معرفی کنند که ایشان آقای عبدالله اسکندری را به معرفی نمودند ولی آقای اسکندری به دلایلی که اینجا نمیشه گفت، آن زمان تدریس نمی کردند. لذا من نزد استاد معیریان رفتم و‌ کلاس های ایشان را ثبت نام کردم و سپس شرکت نمودم و‌ مبانی کامل و‌ تخصصی  "گریم" را که شامل خطاطی، مجسمه سازی و نقاشی بود را طی مدت ۳ سال به صورت حرفه ای و اصولی آموختم.



چه خاطره ای از کلاس های استاد معیریان دارید؟

خاطره من از کلاس های ایشان که باعث شده تا الان کار گریم را ادامه دهم این بوده است که روز اول کلاس ها وقتی که داشتیم خودمان را به ایشان معرفی می کردیم،‌ وقتی که نوبت به من رسید که‌ خودم را معرفی کنم و‌ وقتی که گفتم بازیگر و نویسنده هستم، ایشان با من برخورد سختی انجام دادند و‌گفتند که شما به درد این کار نمی خورید و بروید دنبال همان کار بازیگری و‌نویسندگی که وقتی این برخورد را از ایشان دیدم گفتم که باید ثابت کنم که چنین نیست و بعد از آن خیلی سخت تلاش کردم  و زحمت کشیدم که الان نتیجه کار این شده است که در زمینه "گریم" در بوشهر صاحب سبک هستم و‌ در دانشگاه علمی کاربردی نیز آن را تدریس می کنم و‌ پابه پای بقیه اساتید در این زمینه پیش می روم.



در این چند سالی که تهران بودید، همزمان با دوره آموزش گریم، کارهای هنری هم انجام می دادید؟

متأسفانه به دلیل مشغله کاری فراوان و مسائل مختلف زندگی وقت آن را نداشتم که بتوانم کار هنری و سینمایی خاصی انجام دهم، چون این کارها سختی ها و مشقت های خودش را دارد و مستلزم زمان زیاد است و‌ خلق و‌خوی خاصی را می طلبد ولی سعی می کردم که در این بین کلاس های کارگردانی و تدوین را شرکت کنم و بهره لازم را ببرم.

البته در این مدت ده سال ( ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵) حضور خودم در تهران جهت آموزش گریم ، بیشتر بین تهران و بوشهر در حال رفت و آمد بودم، یک کار نمایشی با آقای سعید گلچمن به نام "شیوع درد تاریخ" در سال ۱۳۹۳ کار کردم.


کار گریم را از چه زمانی به صورت جدی آغاز کردید؟

کار گریم را برای اولین بار در سال 1393 در نمایش "شیوع درد تاریخ" با سعید گلچمن انجام دادم.

در سال ۱۳۹۴ با اجرای تئاتر " نگران نباش، آدامس بجو" در بوشهر کار گریم را دادمه دادم.


 

 اولین جایزه کار گریم خود را چه زمانی و‌ برای چه کاری دریافت کردید؟

سال ۱۳۹۴- برای کار نمایش "نگران نباش، آدامس بجو" 

لازم به ذکر است که از سال ۱۳۹۴ به بعد، تمام جوایز مربوط به گریم را جشنواره هایی که در بوشهر، برازجان ، اهرم و شهرهای دیگر برگزار می شد را دریافت کردم.



تا به حال چه تعداد تندیس جشنواره  دریافت کرده اید؟

در جشنواره های مختلف تئاتر و‌ فیلم، جوایز متعددی را دریافت کردم که قابل شمارش نیستند (با خنده).


گریم چند فیلم (مستند - داستانی) را شما انجام داده اید؟

ورد . مستند حاج اقا تقوی . مجموعه مستند داستانی پنج نفر.  مستند مشعل سبز. ظن . شوک . شک . قاب عکسی روی دیوار . نهنگ آبی. نوای تنگستان. همکاری با مجموعه نیما بانکی و کارهای متفرقه کوتاه، کلیپ و تیزر



کار گریم چه نمایش هایی بر عهده شما بوده است؟

 مرد اتفاقی . شیوع درد تاریخ . نگران نباش ادامس بجو (گریم برتر گرفتم) شیطان سجده میکند(جایزه گریم گرفتم) سوغات زخم (گریم برتر) اخرین بعد از ظهر پاییز (جایزه گریم گرفتم)  کله پوک ها دو تا کارگردان  یکی  شیما جوادپور یکی یونس رازقی (جایزه برترین گریم گرفتم) پارادوکس . اکواریوم ( دانشجویی جایزه گریم گرفتم .)  شب مهتابی پلنگ . مجنون ‌به زمین سپرده . خانه متروک (جایزه گریم دشستان گرفتم) رازبُری . تریبون . مصیبت های خانواده صمصامی . گربه موش. جنگل آمازون (جایزه برتر طنز گرفتم) . (بوقلمون جایزه برتر طنز گرفتم). دقایقی پس از رفتنت. الیس . هانیل. طهرون . تناک . بوسنی .کاغذ رنگی و باقی کارهای قدیم تر که اسامی کارها در خاطرم نیست.



در چه نمایش هایی بازیگر بوده اید؟

میلاد .بوسنی. تناک. رنجنامه. فصل ششم. بهاریه. نگران نباش آدامس بجو. رستاخیر. سهراب. کله پوکها. تریبون. طهرون


بازیگری در فیلم را تجربه کرده اید؟

بله، خوشبختانه علاوه بر بازی در نمایش من در چندین فیلم هم کار بازیگری را انجام داده ام. مستند پنج نفر. مشعل سبز. قاب عکسی روی دیوار. گلپرخکی. ظن. شوک. شک


چرا همیشه پر انرژی و اکتیو در پروژه ها حاضر می شوید؟ این انرژی را از کجا عاریه می گیرید؟

انرژیم را فقط از خودم دریافت می کنم. چون وقتی که خوشحال یا ناراحت می شوم هیچکس غیر از خودم نمی تواند من را از این حالتی که دارم  خارج کند.


بالاترین توانمندی شما چیست؟

گریم


آیا در کار گریم به آن چیزی که مد نظرتان بوده است رسیده اید؟

خیر - من هیچ وقت به آن چیزی که می خواهم نمی رسم، چرا که باید همواره تلاش کنم و یاد بگیرم.



نقطه ضعف شما چیست؟

سادگی خودم.


چند تا فرزند دارید؟

دو فرزند دارم 

نیلوفر که متولد تیرماه 1379 است و سورنا که متولد آبان ماه 1392 است.


الان کجا ساکن هستید؟

بوشهر- عالیشهر



برای یک گریمور چه تخصص های جانبی و‌کاربردی لازم است؟

کسی که می خواهد گریمور شود، اول اینکه باید مبانی گریم که خطاطی، مجسمه سازی و‌ نقاشی است را یاد بگیرد و‌ دوره گریم را گذرانده باشد چه در آموزشگاهها و چه در دانشگاه به صورت آکادمیک، و اعتقاد من برای کار گریم این است که آموزش ها و دوره هایی که برای گریمورها می گذارند و‌ توسط مربیان انجام می شود، کافی نیست چرا که یک گریمور باید ایده و خلاقیت لازم را در ذهن خود پرورش دهد و‌ به مرحله اجرا بگذارد و آن خلاقیت ها هستند که باعث می شود شخصیت یک گریمور شکل بگیرد و خیلی خلاصه بگویم که یک گریمور باید از کار آموزی کار خود را شروع کند و بعد از آن دستیار شود و‌ پس از آن به مجری گری بپردازد و در نهایت یک طراح (گریمور) حرفه ای شود که این ها همه طبقه بندی شده هستند.


از چهره آدم ها چقدر می توانی به درونشان پی ببری؟

بعد از تدریس مبانی گریم، روانشناسی در شناخت انسان ها و در برخورد با افراد به شما کمک می کند که متوجه این موضوع گردید که افراد مقابل شما چطور آدم هایی هستند و‌ تا حدودی به خصوصیات و‌ ویژگی های اخلاقی آن ها پی ببری و‌ تشخیص دهی که یک فرد در چه حالتی از خود قرار دارد.


از زیبایی ها و لذت کار خودتان بگوئید؟

وقتی که کاری شروع می کنم، سعی می کنم آن را با عشق و‌ علاقه خاصی دنبال کنم و‌ حتی در لحظات سخت کار که احساس پشیمانی و نا امیدی دارم باز هم این تلاش را انجام می دهم که از کارم لذت ببرم و خوشحال باشم که این موضوع باعث شده است که هیچ وقت از حرفه اصلی خودم (گریم و بازیگری) احساس یأس و ناامیدی نکنم و با عشق و‌علاقه ای که به کار خود دارم به بهترین شکل ممکن آن را انجام دهم تا همه کمبود ها و مشکلات موجود در این بین فراموش گردد.



برای طراحی و اجرای یک گریم موفق به چه نکاتی باید توجه داشت؟

در طراحی و‌اجرا برای کسی که مجری و اجرا کننده است این موضوع مطرح است که همیشه نمی تواند طراح باشد چرا که این کار درجه بندی خاص خود را دارد یعنی به ترتیب؛ دستیاری، مجری گری و طراحی. در واقع برای اینکه یک‌گریم خیلی خوب از کار در آید، باید طراح در کنار مجری نظارت خوبی روی کار داشته باشد، و‌ به این شکل نباشد که طراح همه کار را بر عهده مجری بگذارد و کیفیت کار پایین آید بلکه باید سعی گردد که طراح حین انجام کار در کنار مجری قرار بگیرد و‌ نظارت کامل را روی کار خود داشته باشد.


به نظر شما چهره پردازی (گریم) تا چه حد می تواند به رسیدن بازیگر به نقشش در کاری کمک کند؟

به نظر من گریم خوب خیلی می تواند تأثیر گذار باشد در ایفای نقش بازیگر، چرا که اگر یک گریمور کار خودش را  به خوبی بلد باشد و انجام دهد خیلی می تواند کمک‌ کند به ساختن یک نقش در یک کار  و آن را به موفقیت های لازم برساند ولی در نقطه مقابل یک گریم بد هم باعث می شود که یک نقش اصلا دیده نشود و یک شخصیت در کار خود مجهول الهویه باقی بماند، پس یک گریمور خوب و حرفه ای باید اطلاعات لازم و کافی در مورد گریم شخصیت ها داشته باشد تا بتواند یک کار خوب همراه با گریم مناسب ارائه کند و به صحنه بفرستد.

 

سخت ترین اجرای گریم که تا به حال داشته اید کدام بوده است؟

کار سخت زیاد بوده است؛ ولی کار های  "کاتیس" و "پارادوکس" از سخت ترین ها بوده اند.



گریم و آرایش چه تفاوتی با هم دارند؟

گریم یک کار مخفی است ولی آرایش ظاهری است.


چهره پردازی در ایران تا چه حد به چهره پردازی در دنیا نزدیک است؟

به نظر من خیلی کم. به دلیل وجود محدودیت هایی که در کار گریم در ایران وجود دارد و کار کردن را برای گریمور های ایرانی با مشکل مواجه ساخته است. ولی افرادی هم هستند که با توجه به تجهیزاتی که دارند کارهای خوبی را در ایران ارائه می دهند که متأسفانه از جایی حمایت لازم برای آن ها صورت نمی گیرد و به این دلیل است که گریمورهای ایرانی نتوانسته اند پیشرفت های لازم را در مقایسه با گریمور های کشورهای همسایه نظیر ترکیه، امارات و عمان که زمانی به دلیل نداشتن گریمور های خوب و‌حرفه ای از گریمور های ایرانی به دلیل ارزان قیمت بودن استفاده می کردند، با توجه به محدودیت های موجود داشته باشند.


جایگاه گریمورهای بوشهر در ایران کجاست؟

تعداد گریمورهای بوشهر در مقایسه با شهرها و استان های دیگر متأسفانه زیاد نیستند که حرفی برای گفتن داشته باشند و‌ جایگاه آنچنانی نیز برای آن ها وجود ندارد. 

البته افرادی مثل اشکان عسکری، جلال که این دو بزرگوار تهران مستقل هستند و خود من که تهران و بوشهر فعالیت می کنم. تعدادی دیگر که شاگردان و هنرجویان خود من هستند که در حال حاضر فعالیت می کنند.


با توجه به محدودیت ها و‌ مشکلاتی که برای گریم در کارهای هنری وجود دارد، چه راهکارهایی ارائه می دهید تا بتوانید از عهده این موانع و مشکلات بربیائید و به آن گریمی که می خواهید در کارها دست پیدا کنید؟

در واقع محدودیت ها همیشه وجود داشته است و کار خاصی را نمی توان انجام داد و‌ بعضا نیز پیش آمده است که به دلیل یک سری محدودیت هایی که برای کار من وجود داشته است متأسفانه پس از انجام کار گریم به دلیل آن محدودیت هایی که گفتم اسمی از من برای آن کار برده نشد که این موضوع واقعا من را ناراحت و عصبی می کند.



اولین و بهترین اقدام برای کسانی که علاقه به کار گریم دارند کدام است؟

بهترین اقدام این است که برای آموزش این کار نزد اهل فن و استاد آن بروند و اگر هم که شده برای آموزش به دانشگاه و آموزشگاههای تخصصی بروند و‌ کار گریم را اصولی و حرفه ای یاد بگیرند.

لازم به ذکر است که آموزش گریم را از طریق شبکه های مجازی نیز می توان یادگرفت.


چرا شهربانو نیسنی در اکثر جشنواره ها که کار دارد، صاحب مقام می شود؟

وقتی که شهربانو نیسنی از بعضی گریمورها برتر است و‌ جوایز جشنواره ها را دریافت می کند فقط بخاطر یک سری فوت و فن هایی که است که در کار انجام می دهم که هیچ یک از گریمورها آن را ندارند و به این صورت بوده است که در محدودیت ها و‌کمبودها، نوعی خلاقیت به وجود می آورم و‌ یه چیز دیگری که راز یک گریمور است. (باخنده)



درآمد گریمور ها در بوشهر و ایران چگونه است؟

متأسفانه درآمد گریمورها در بوشهر اصلا خوب نیست ولی در تهران و‌ کشورهای خارجی مثل ترکیه، عمان و کشورهای عربی دیگر خیلی خوب است که با بستن قرار دادهای خوب و ارائه کارهای مناسب می توان پولی خوبی را به جیب زد.


شما بیمه هم هستید؟

خیر؛ جایی بیمه نیستم.


معتبرترین مدرک گریم را از کجا می توان دریافت نمود؟

اول در دانشگاه و در مرحله بعد مراکز فنی و‌حرفه ای، معتبرترین هستند.


بهترین استاد شما چه کسی است؟

من فقط یک استاد داشته ام و آن هم فقط استاد معیریان است.


صحبت پایانی خود را بفرمایید؟

زندگی در جریان است. خود را اسیر مرداب نکنیم. قدر داشته هامون بدونیم. قضاوت نکنیم. پدرم عشق زندگی ام و فرزندانم سرمایه های من  آرزو میکنم خوشبخت باشند. تعداد دوستان اندکم که کنارم بودند و یاورم  از خدا میخوام نیازمند نباشند و در آخر هر کسی که علاقه مند به گریم هست با هزینه اندک  نگران نباشد موظفم و دینی دارم که بهشون یاد بدهم  حتما به من مراجعه کنند.. تا عمرم کفاف میدهد  خدمتگذار باشم  و یک مسئله خیلی مهم، تشکر  میکنم از  مجموعه ی اتحاد جنوب  بابت این مصاحبه  جالب که نوع مصاحبه ابتکار زیبایی بود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/120809