کد خبر: 120657 ، سرويس: مقاله
تاريخ انتشار: 05 آذر 1398 - 09:14
به مناسبت گرامی داشت هفته بسیج
هویت مردمی؛ وجه تمایز بسیج

اتحاد خبر- بهرام نکیسا: تفکر بسیجی موجب اعتماد و امید آفرینی است. و امروز جامعه ما قویا به بازسازی اعتماد عمومی و امید آفرینی نیازمند است. تفکر بسیجی منحصر به صنف، تیپ و جناح سیاسی خاصی نمی باشد. بلکه آحاد مردم یک جامعه طالب توسعه و دلسوز کشور، خصوصا آنانی که دغدغه پیشرفت توام با عدالت و اخلاق را در جامعه دارا هستند در زمره...

بهرام نکیسا
امروز بیش از هر زمان دیگر ایران عزیز محتاج نوای دلنشین تفکر و اندیشه ناب بسیجی است. اندیشه ای که به تعبیر بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی؛ "اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید و الّا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند."
رونق تولید، راستگوئی و صداقت با مردم ، کار آمدی و اصلاح گری و عدم وابستگی به زخارف دنیوی و فارغ بودن از خوی اشرافی گری همه در تفکر بسیجی نهفته است. بسیجیان نداشتن و نخواستن را در طول هشت سال دفاع مقدس در عمل به اثبات رسانیدند.
چرا که همه مشکلات و نابسامانی های جوامع، ریشه در آز و طمع و خود خواهی و تمامیت خواهی بشر دارد. نخواستن و نداشتن است که آدمی را روئین تن ،آزاده ، ایثارگر ، حق گو ، حق جو و وطن پرست می گرداند. چنین ویژگی‌‌ها ئی را در مدرسه عشق ، یعنی بسیج به سادگی می توان یافت.
 در توصیف مدرسه عشق ، بسیج ، امام سید روح الله خمینی می فرماید: "بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده‌اند. بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند. بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده‌اند."
تفکر بسیجی موجب اعتماد و امید آفرینی است. و امروز جامعه ما قویا به بازسازی اعتماد عمومی و امید آفرینی نیازمند است.
 رهبری معظم انقلاب چه عمیق و زیبا فرموده اند که ؛ "بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلت‌های اصلی انقلاب زنده بماند ."
اخلاق ، عدالت ، فساد زدائی و کار آمد نمودن سیستم های اجرائی ، راستگوئی و خدمت صادقانه از جمله ویژگی های اصلی انقلاب بوده و می باشد، که در شرایط فعلی، کشور بیش از پیش به توجه و عمل به این اصول محتاج است. بسیج اکسیر ماندگاری انقلاب و ایران است و  فساد و ناکارآمدی را با تکیه بر فرهنگ بسیجی از چهره کشور می توان زدود.
 بی عدالتی ، بی اخلاقی و رشد فساد در سیستم ها علت العلل بخش اعظم نارضایتی ها و اعتراض های اخیر در کشور بود. مبارزه با تبعیض، بی عدالتی و دنیا طلبی و فساد جز با تفکر بسیجی نخواستن و نداشتن میسر نمی گردد.
 وجه تمایز بسیج نسبت به سایر نهاد های برخاسته از انقلاب، هویت مردمی فارغ از تحصیلات، سن و طبقه اجتماعی افراد می باشد. هرگونه تلاش و رفتاری که باعث گردد بسیج را از هویت مردمی آن محروم سازد و این هویت مردمی را از آن سلب نماید دقیقا بر خلاف اندیشه معمار کبیر انقلاب و تشکیل دهنده بسیج و رهبر معظم انقلاب می باشد و پذیرفتنی نیست و چه بسا موجب آسیب به این شجره طیبه گردد.
تفکر بسیجی منحصر به صنف، تیپ و جناح سیاسی خاصی نمی باشد. بلکه آحاد مردم یک جامعه طالب توسعه و دلسوز کشور ، خصوصا آنانی که دغدغه پیشرفت توام با عدالت و اخلاق را در جامعه دارا هستند  در زمره شاگردان این تفکر و مدرسه قرار می گیرند.
اولویت بسیج در شرایط فعلی مشارکت در ایجاد اشتغال و رونق تولید برای غلبه بر ناکار آمدی‌ها در عرصه اقتصاد و شفافیت در امر مبارزه با فساد می باشد.
خداوند شهدای عزیز و گمنام بسیج را به نعمت همجواری اهل بیت - علیهم السلام - متنعم گرداند. ان شاالله .

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/120657