کد خبر: 120278 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 25 آبان 1398 - 10:23
۲ محصول فناورانه خرما در بوشهر رونمایی شد

اتحادخبر:  در حاشیه دومین دور از همایش، نمایشگاه و میز ملی خرما در بوشهر ۲ محصول فناورانه خمیر و شیره خرما جمعه شب در بوشهر رونمایی شد.مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر در ارتباط با ۲ محصول رونمایی شده گفت: تولید خمیر خرما به عنوان یکی از فرایندهای ویژه در صنعت غذا به شمار می‌آید و بر اثر این فرایند هزینه حمل و...

اتحادخبر:  در حاشیه دومین دور از همایش، نمایشگاه و میز ملی خرما در بوشهر ۲ محصول فناورانه خمیر و شیره خرما جمعه شب در بوشهر رونمایی شد.

۲ محصول فناورانه خرما در بوشهر رونمایی شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر در ارتباط با ۲ محصول رونمایی شده گفت: تولید خمیر خرما به عنوان یکی از فرایندهای ویژه در صنعت غذا به شمار می‌آید و بر اثر این فرایند هزینه حمل و نگهداری کاهش می‌یابد.

 

مهدی صفوی افزود: همواره نگه‌داری خمیر خرما با چالش‌هایی روبررو است که سخت شدن، تیره شدن رنگ و فساد میکروبی از آن جمله است که در فرایند تولید این محصول فناورانه زمان پیش‌بینی شده برای نگهداری محصول۷۰ تا ۱۰۰ درصد بیشتر از زمان کنونی نگهداری محصول در واحدهای صنعتی است.

 

وی در ارتباط با محصول شیره خرما به عنوان جایگزین شیره نبات اظهار داشت: نیاز فناورانه تولید شیره خرما به عنوان جایگزین شیره نبات توسط مشاور شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان برطرف شده‌است.

 

صفوی ادامه داد: توجه به نیازهای فناورانه در صنایع بومی و سنتی استان‌ها ضرورت دارد زیرا اگر به آن توجه نکنیم به دلیل شرایط رقابتی در این حوزه از دنیا عقب می‌مانیم.

 

وی بیان کرد: یکی از روش‌های تولید محصولات پیشرفته، دانش بنیان کردن شرکت‌ها است که در این زمینه شرکت شهرک‌های صنعتی اعتبارات و حمایت های ویژه‌ای در نظر گرفته است.

 

در این آیین با اهدای لوح تقدیر و تندیس به مدیران عامل‌ شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر و خوزستان در زمینه شناسایی و رفع نیازهای فناورانه تجلیل شد.

بندر بوشهر در جنوب ایران از روز سه‌شنبه هفته جاری میزبان نمایشگاه بین‌المللی صنعت خرما  بود و همایش بین‌المللی و میز ملی خرما نیز از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه بود.

 

رایزن اقتصادی بازرگانی کشور بنگلادش، رئیس اتاق بازرگانی منمن ترکیه، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس نظام صنفی و منابع طبیعی کشور، رئیس انجمن ملی خرما و نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از جمله حاضران در این همایش بین المللی هستند.

 

استان بوشهر با بیش از ۶ میلیون اصله نخل در سطح ۳۴ هزار هکتار نخلستان سالانه ۱۵۰ هزار تن خرما تولید می‌کند.

 

 

 

ایرنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/120278