کد خبر: 120241 ، سرويس: گزارش و گفتگو
تاريخ انتشار: 24 آبان 1398 - 11:09
گزارشی خواندنی از نمایشگاه خرما بوشهر
خرما، زجر، لبخند

اتحاد خبر:اینجا بوشهر است. شهر اولین ها. شهر تجارت صداقت. و ابوشهر،شهر نخل و دريا و مهر،دومين سفره شيرين خود را به پا كرد.جشنواره و همايش تخصصي خرما اينبار به حضور  مهمانان فرامرزي ایران خوش آمد گفت.

نرگس چترسحر

اینجا بوشهر است. شهر اولین ها. شهر تجارت صداقت. و ابوشهر،شهر نخل و دريا و مهر،دومين سفره شيرين خود را به پا كرد.

جشنواره و همايش تخصصي خرما اينبار به حضور  مهمانان فرامرزي ایران خوش آمد گفت.

مهماني باشكوه خرما با حضور خرمادارن و خرمادوستان در ٢١امين روز دومين نسل از پادشاه فصل ها پاييز برگزار شد،از حضوراقاي ايزيت رئيس اتاق بازرگاني "منه من"تركيه تا طهماسبي معاون باغباني وزارت جهاد كشاورزي كشور پهناور ايران شعور كشاورزانه جمع حاضر را به وجد مي آورد،نسيم پائيزي مراسم افتتاحيه را يادآوري عرق ريزان "خرما پزون" مرداد ماه،بازديد ها و تلاش هاي، باغداران در كنار بي ادعاياني  همچون منوچهري ها عمراني ها و خادمي ها گرم ميكرد...

موسيقي دست تماشاچيان براي  خرماي معجولي كه از قيمت ٣٠هزار تومان بعلت افزايش ارزش!به كيلويي ١٢٠هزار تومان رسيده بود به پا خواست وخنده بر لبان كشاورزي نشست كه مي شنيد:بوشهر بزرگترين شبكه آبياري تحت فشار كشور است.

هواي نمايشگاه از كوير يزد و كرمان و سرما و گرماي خشكش آميخته با رطوبت خوزستان و هرمزگان و بوشهر در پناه دست هاي پينه بسته باغداران و  بهاري بود.

ادغام صنعت و كشاورزي با حضور كارخانجات بسته بندي و ماشين آلات فرآوري خرما نشان طلايي نسل جديد و اميد به كشاورزي پايدار را بر سينه ستبر وزارت جهاد ميزد.،١۸۰٠مترمربع  غرفه با ظرفيت تكميل دوبرابري نسبت به نمايشگاه ديماه ٩٧،با شور و هيجان وصف نشدني با همراهي غرفه هاي خدماتي همچون سازمان نظام مهندسي كشاورزي،نسبت به سال گذشته  نمايشگاه بين المللي بوشهر را شهر ديگري ساخته بود.
بعد از حضور در بزرگراه منتهي به نمايشگاه بین المللی بندر تجاری بوشهر،شركت كنندگان و بازديدكنندگان هر دو با غروري از جنس ديگر! روز شنبه ٢٤مين  روز از آبان به خانه بر خواهندگشت،اينبار از جنس مهر،از شعور ابوشهر...

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/120241