کد خبر: 120140 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 آبان 1398 - 23:05
رییس دبیرخانه سلامت ‌‌امنیت غذایی استان بوشهر؛
طرح تحول سلامت برکات خوبی برای استان بوشهر داشته است/ رئیس خانه مشارکت های سلامت مردمی دشتستان انتخاب شد

اتحاد خبر:رییس دبیرخانه سلامت ‌‌امنیت غذایی استان بوشهر  در دومین انتخابات ریاست خانه مشارکت های مردمی گفت: با اجرای طرح تحول سلامت در استان بوشهر تعداد تخت ها به ازای هر هزار نفر به 2.2 می رسد که این مهم از برکات طرح تحول است. دومین انتخابات ریاست خانه مشارکت های مردمی به همت اندیشگاه سلامت شهرستان دشتستان و با حضور اعضای خانه مشارکت ...

اتحاد خبر- مهشید شهنه مطلق: رییس دبیرخانه سلامت ‌‌امنیت غذایی استان بوشهر در دومین انتخابات ریاست خانه مشارکت های مردمی گفت: با اجرای طرح تحول سلامت در استان بوشهر تعداد تخت ها به ازای هر هزار نفر به 2.2 می رسد که این مهم از برکات طرح تحول است.

 

 

به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، دومین انتخابات ریاست خانه مشارکت های مردمی به همت اندیشگاه سلامت شهرستان دشتستان و با حضور اعضای خانه مشارکت، اتاق اصناف، اتحادیه، سمن ها و آحاد مردم صبح سشنبه در سالن آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان برگزار شد.

 

رییس دبیرخانه سلامت ‌‌امنیت غذایی استان بوشهر در امور مشارکت‌ های اجتماعی با اشاره به اینکه 25 سال آینده 30 درصد جمعیت کشور سالمند می شود، عنوان کرد: با این وجود اعتبارات سلامت ما باید چندین برابر شود تا بتواند نیازهای درمان سالمندان جامعه را جواب دهد.


حیدر عزیز نژاد بیان کرد: در سال 92 قبل از شروع طرح تحول به ازای هر هزار نفر در استان بوشهر 0.8 تخت بیمارستان وجود داشت در صورتی که میانگین کشور 1.4 بود.

وی با اشاره به برکات طرح تحول تاکید کرد: در زمان اجرای طرح تحول سلامت مجموع تخت در استان بوشهر به 1.4 و میانگین کشوری به 1.6 رسید. پیش بینی شده که با ساخت دو بیمارستان 17 شهریور و اتمی بوشهر به میزان 2.2 می رسد.

 

 

رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان بوشهر در این نشست با اشاره به فردی که امروز شما آن را انتخاب می کنید 20 روز آینده در انتخابات استانی خانه مشارکت های مردمی شرکت می کند، اظهار کرد: اگر این فرد در انتخابات استانی حائز اکثریت آرا شود، بین 10 شهرستان عضو کار گروه سلامت، امنیت غذایی و خانواده استان می شود.

عیسی صفوی بیان کرد: این رای گیری دارای سه دوره شهرستان، استان و کشور است که شخص منتخب باید پتانسیل کسب رای در استان و کشور را داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم در دشتستان یک نفر در انتخابات کشوری خانه مشارکت های مردمی انتخاب شود و نام آن را در وزارت کشور بشنویم.

صفوی با بیان اینکه خانه مشارکت های مردمی دارای سه وظیفه است، ادامه داد: وظیفه اول خدمات سلامت به صنف ها، انعکاس ایده و آسیب ها به ما، حضور در جلسه های استانی از آن وظایف است.



رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان در این نشست گفت: با ایجاد خانه مشارکت های سلامت مردمی می توانیم در ارتقا سلامت مردم موثر باشیم و لزوم بر این است که دغدغه سلامت را در اولویت قرار داد.

ماریا خویش دوست اظهار داشت: ارتقای سواد سلامت شهروندان یکی از اهداف مهم خانه مشارکت‌های مردمی است.

وی افزود: خانه مشارکت‌ های سلامت مردمی متشکل از سمن‌ ها و صنف‌ ها هستند که استان بوشهر تنها استان در کشور است که خانه مشارکت‌ های مردمی در تمامی شهرستان‌ های آن تشکیل‌ شده است.



کاندیدای دومین انتخابات ریاست خانه مشارکت های مردمی در این نشست بیان کرد: هدف خانه مشارکت های مردمی، برقراری ارتباط بین سیاست‌ گذاران سلامت و مردم و در راستای ارتقای سلامت جامعه است.

حسین کمالی خاطر نشان کرد: با بوجود اینکه خانه مشارکت های مردمی در کشور نو بنیاد است، بخشی از فعالیت های خانه مشارکت را اینگونه بیان کرد: 28 تیرماه 96 اولین انتخابات خانه مشارکت، 11 شهریور ماه 96 انتخابات استانی خانه مشارکت برگزار شد، 13 آذر ماه 96 مشکلات حوزه سلامت دشتستان را احصا و به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کردیم. در ادامه به دیگر فعالیت های خانه مشارکت مردمی پرداخته شد.

لازم به ذکر است، در پایان این نشست حسین کمالی در دومین انتخابات ریاست خانه مشارکت های مردمی به مدت دو سال انتخاب شد.

 




























لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/120140