کد خبر: 120023 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 19 آبان 1398 - 16:41
بمناسبت هفته پدافند غیر عامل برگزار شد؛
کارگاه آموزشی و مانور اطفاء حريق در سعدآباد/ تصاویر

اتحاد خبر: صبح امروز ، نوزدهم آبانماه ۹۸ به همت شهرداری سعدآباد و به منظور چگونگی برخورد با حوادث غیرمترقبه و پیشگیری از حریق و به مناسبت هفته پدافند غیر عامل کارگاه آموزشی و مانور اطفاء حریق در کانون فرهنگی - تربیتی فجر  سعدآباد برگزار شد.

اتحاد خبر: صبح امروز ، نوزدهم آبانماه ۹۸ به همت شهرداری سعدآباد و به منظور چگونگی برخورد با حوادث غیرمترقبه و پیشگیری از حریق و به مناسبت هفته پدافند غیر عامل کارگاه آموزشی و مانور اطفاء حریق در کانون فرهنگی - تربیتی فجر  سعدآباد برگزار شد.



به گزارش اتحاد خبراین کارگاه آموزشی با حضور مسئولان محلی شهر سعدآباد و با تدریس آقای ابوالفتحی مسئول  آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداري برازجان و با شرکت دانش آموزان مدارس سمیه و پروین اعتصامی سعدآباد برگزار شد.

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری برازجان در این کارگاه آموزشی اظهار داشت: ایران جزو کشورهای پرحادثه جهان است و پدیده آتش سوزی از جمله مواردی است که در سطح جهان و کشور ایران شاهد وقوع این پدیده هستیم و ضروریست که همه افراد نحوه اطفاء حریق را آموزش ببینند.

ابوالفتحی بیان داشت:باید واژه ایمنی را سر لوحه زندگی خود قرار بدهیم و همگان اعم از افراد عادی و غیر عادی در هر محیطی که مشغول به فعالیت می باشند حوادث را مدیریت کنند.



وی با بیان اینکه 90 درصد حوادث به خاطر سهل انگاری انسانهاست تصریح کرد: یکی از مهمترین علل حوادث برق گرفتگی خانگی و حریق آشپزخانه اي است که اگر بازرسی از وسایل برقی بصورت دوری ای صورت گیرد میتوانند سبب کاهش اینگونه حوادث شود و لازم در هنگام اختلال در شبکه های برق منازل آن را به فرد متخصص واگذار نماییم.

ابوالفتحی همچنین با توجه به اینکه شهر سعدآباد بر روی خطر احتمالی بر اساس گزارشات قرار دارد خاطر نشان کرد: ضلع غربي سعدآباد در مسیر باد قرار  دارد و بخصوص بادهای تابستانی و به سبب دارا بودن نخیلات و مراتع این منطقه شاهد رویدادهای هر ساله بوده و بخاطر سهل انگاری کشاورزان در هنگام آرایش نخیلات خود  و رها کردن ضایعات آن به حال خود، شاهد آتش سوزیهای بزرگ بوده ایم.



این کارشناس ایمنی در بخش ديگر، کلیپ هایی از وقوع حوادث آتش سوزی را در مکان هایی همچون جایگاه های CNG ،منازل، انفجار خودروها، ودیگر اماکن به پرده تصویر کشید و توضیحاتی ارائه داد.

لازم به ذکر است در ادامه 10 سوال از دانش آموزان مرتبط با پدافند غیر عامل  و پیشگیری از حوادث پرسیده شد و به آنها جوایزی اهدا گردید.

در پایان این کارگاه آموزشی يکروزه ، دانش آموزان به صورت عملی نحوه اطفای حریق را به صورت مانور آموزش دیدند.

 

































لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/120023