کد خبر: 120022 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 19 آبان 1398 - 14:02
توصیه‌های پیشگیرانه در خصوص استفاده از بانکداری الکترونیک

اتحاد خبر:رئیس پلیس فتا استان بوشهر از افزایش دو جرم ، برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی و کلاهبرداری اینترنتی در سطح کشور خبر داد و گفت : از مهم‌ترین دلایل آن عدم توجه کاربران به موارد امنیتی و ضروری در هنگام استفاده از ظرفیت و قابلیت‌های اینترنت و فضای مجازی برای فعالیت‌های اقتصادی یا بانکداری الکترونیک می‌باشد.به گزارش اتحاد خبر...

اتحاد خبر:رئیس پلیس فتا استان بوشهر از افزایش دو جرم ، برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی و کلاهبرداری اینترنتی در سطح کشور خبر داد و گفت : از مهم‌ترین دلایل آن عدم توجه کاربران به موارد امنیتی و ضروری در هنگام استفاده از ظرفیت و قابلیت‌های اینترنت و فضای مجازی برای فعالیت‌های اقتصادی یا بانکداری الکترونیک می‌باشد.

 

Image result for ‫سرهنگ "مهدی قاسمی" رئیس پلیس فتا بوشهر‬‎


به گزارش اتحاد خبر، سرهنگ "مهدی قاسمی" رئیس پلیس فتا بوشهر در این خصوص توصیه کرد: یک کارت بانکی خود را به عنوان کارت امن قرار داده و هرگز به درگاه‌های اینترنتی و حتی درگاه‌های فروشگاه متصل نکرده و رمز دوم آن‌را نیز فعال نکنید و موجودی اصلی حساب خود را در حساب متصل به این کارت قرار دهید.
این مقام سایبری ادامه داد: حتی‌المقدور دو کارت بانکی مجزا برای خرید روزانه و استفاده از پوزهای فروشگاهی و خریدهای اینترنتی با استفاده از رمز دوم اختصاص دهید و در هنگام خریدهای اینترنتی ،از معتبر بودن فروشگاه و درگاه بانکی اطمینان حاصل کنید و هنگام استفاده از پوزهای فروشگاهی ،رمز عبور را شخصاً وارد نمایید.

 


سرهنگ قاسمی برای استفاده ایمن کاربران توصیه کرد : برای فرزندان خود ، کارت بانکی مجزا با تعیین سقف برداشت روزانه تهیه کرده و در صورت امکان ، در هنگام خریدهای اینترنتی ،همراهی‌شان کنید.
وی بیان کرد: به میزان نیاز و ضرورت از کارت اصلی یا همان کارت امن ، مبلغ مورد نظر را از طریق عابربانک و خود پرداز بانک‌ها به کارت‌های روزانه یا اینترنتی خود انتقال دهید.قاسمی اظهار داشت: رمز عبور کارت‌های بانکی به ویژه کارت اصلی خود را در دسترس سایر افراد حتی فرزندان خود به علت عدم آگاهی مکفی آنان به موارد ایمنی قرار ندهید.


وی تصریح کرد: رمز عبور کارت‌های بانکی را به‌صورت دوره‌ای تغییر دهید و حتماً برای کارتی که با آن خرید اینترنتی انجام می‌دهید ،رمز دوم یکبار مصرف یا پویا (OTP) را فعال و استفاده کنید.

 


قاسمی تأکید کرد : قابلیت اعلام پیامکی تراکنش‌های بانکی کارت‌های حساب خود را فعال و نرم‌افزارهای بانکی همراه بانک خود را ترجیحاً از خود بانک مربوطه و یا سایت اصلی آن بانک دانلود و برروی گوشی هوشمند خود نصب کنید.


شایان ذکر است، پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات و شکایات خود را در خصوص این گونه مؤسسات از طریق مراجع قضایی طرح شکایت کنند تا توسط پلیس فتا موضوع رسیدگی شود و یا با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@  در کلیه شبکه‌های اجتماعی داخلی با ما در ارتباط باشند.



لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/120022