کد خبر: 119841 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 14 آبان 1398 - 09:22
دومین جشنواره و میز تخصصی خرما در استان بوشهر برگزار می‌شود

اتحادخبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه این استان در تولید انواع محصولات کشاورزی از جایگاه مهمی برخوردار است گفت: در راستای معرفی محصول خرمای استان بوشهر دومین جشنواره و میز تخصصی خرما از ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه برگزار می‌شود.

اتحادخبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه این استان در تولید انواع محصولات کشاورزی از جایگاه مهمی برخوردار است گفت: در راستای معرفی محصول خرمای استان بوشهر دومین جشنواره و میز تخصصی خرما از ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه برگزار می‌شود.

دومین جشنواره و میز تخصصی خرما در استان بوشهر برگزار می‌شود

 سعید زرین‌فر ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه محصولات خارج از فصل با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و کشاورزی استان اظهار داشت: استان بوشهر مانند دیگر استان‌ها از ظرفیت‌ها و ویژگی‌های عمومی و قابلیت‌های خاصی برخوردار است که برای بهبود شرایط فعلی و توسعه استان برنامه‌ریزی شده است.

 

وی، طرح‌های آبزی‌پروری، تولید محصولاتی همچون خرما و محصولات خارج از فصل کشاورزی را از جمله ظرفیت‌های استان دانست و تصریح کرد: برای برنامه‌ریزی بخش‌های تولید محصولات گوجه فرنگی خارج از فصل، صنایع دستی، دریایی و گردشگری کارگروه‌های تخصصی تشکیل شده است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از برگزاری جلسات کارگروه‌های یاد شده به صورت مستمر افزود: در تولید گوجه فرنگی خارج از فصل، استان بوشهر با تولید 600 هزار تن  دارای رتبه نخست کشوری و در تولید گوجه فرنگی به صورت عام بعداز استان فارس دارای جایگاه دوم  است.

 

زرین‌فر با اشاره به بررسی موانع و مشکلات گوجه‌فرنگی‌کاران استان بوشهر در کارگروه توسعه محصولات خارج از فصل افزود: برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل از 10 آبان از منطقه تنگ‌ارم آغاز شده که تا فروردین سال آینده برداشت این محصول ادامه دارد.

 

وی، اوج برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر را ماه‌های دی و بهمن دانست و افزود: در این نشست قرار شد اتاق بازرگانی، جهاد کشاورزی و تشکل‌های بخش خصوصی برای ایجاد بازارهای جدید در مرکز کشور و استان‌های پرجمعیت تلاش کنند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از راه‌اندازی غرفه فروش گوجه فرنگی‌بوشهر در میدان‌ میوه و تره‌بار تهران و دیگر استان‌ها خبر داد و خاطر نشان کرد: برای تحقق این مهم از هم اکنون باید پیگیری و تمهیدات لازم انجام شود.

 

زرین‌فر با اشاره به صادرات محصول گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر افزود: در ایام برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل باید تمهیدات لازم برای صادرات این محصول از استان بوشهر به کشورهای مختلف و حل مشکلات حمل و نقل آنها اندیشیده شود.

 

وی، حمایت از کشاورزان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در فصل برداشت محصول گوجه فرنگی خارج از فصل زمینه صادرات و تسهیل در ارائه خدمات باربری فراهم می‌شود تصریح کرد: تعامل کشاورزان با مسئولان بخش دولتی در تسریع ارائه خدمات و حل مشکلات آنان یک ضرورت است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از برگزاری دومین جشنواره  ملی خرما در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: جشنواره نخست خرما در سال گذشته نتایج مهمی در معرفی این محصول به جامعه هدف و افزایش صادرات و بازاریابی داشت که دومین جشنواره و میز تخصصی خرما  از 21 تا 24 آبان ماه در استان بوشهر برگزار می‌شود.

 

زرین‌فر با بیان اینکه دومین جشنواره و میز تخصصی خرما با حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان 5 استان خرماخیز برگزار می‌شود بیان کرد:  در نمایشگاه و جشنواره خرمای استان بوشهر کشاورزان خوزستانی، هرمزگانی ، فارسی ، کرمانی و سیستان بلوچستانی و صحاب نظران این محصول به ویژه صادر کنندگان مشارکت دارند.

 

 

 

 

تسنیم

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/119841