کد خبر: 119810 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 13 آبان 1398 - 18:58
فرماندار دشتستان:
پدافند غیر عامل فرصتی برای جلوگیری از خطر بحران است / تصاویر اختصاصی

اتحاد خبر: فرماندار دشتستان گفت: هفته پدافند غیر عامل فرصتی مناسب برای برگزاری مانورهای پدافند غیر عامل و آمادگی بیشتر جهت جلوگیری از خطر وقوع بحران است.به گزارش خبرنگار اتحاد خبر،فتح الله نوروزی روز دوشنبه در این جلسه ضمن تبریک هفته پدافند غیر عامل با اشاره به یکی از بحث های جدی که در هفته پدافند غیر عامل باید مد نظر قرار بگیرد...

اتحاد خبر__مهشید شهنه مطلق: فتح الله نوروزی روز دوشنبه در این جلسه ضمن تبریک هفته پدافند غیر عامل با اشاره به یکی از بحث های جدی که در هفته پدافند غیر عامل باید مد نظر قرار بگیرد، اظهار داشت: تمرین ها و برگزاری مانورهای لازم در این مناسبت برای آمادگی و تعامل هرچه بیشتر این است که، بتوانیم جامعه ای سالم داشته باشیم.



به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، وی با اشاره به انجام پدافند غیر عامل و واکسیناسیون دام ها بیان کرد: با اجرای پدافند غیر عامل می توان از تهدید خطر جلوگیری کرد و این کار در حوزه دامپزشکی تاثیر چشمگیری دارد.

فرماندار دشتستان افزود: یکی از کارکردهای پدافند غیر عامل این است که در زمان صلح، تصمیم گیری و برنامه های لازم انجام شود تا در زمان وقوع بحران بتوان در کمترین زمان خطر را مدیریت کرد.

نوروزی در این نشست با اشاره به اینکه هفته پدافند غیر عامل را باید فرصت دانست و اهمیت آن را جدی گرفت، عنوان کرد: اقدامات لازم مربوط به پدافند غیر عامل مرتبط با دام انجام شود تا سال بعد در هفته پدافند غیر عامل گزارش هایی را که موجب سلامت مردم شده است را ارائه دهیم.

معاون سلامت شبکه دامپزشکی بوشهر اظهار کرد: در حوزه دامپزشکی روزی را بدون پدافند غیر عامل نداشته ایم.



محمد مهدی سیمرونی خاطر نشان کرد: بیماری سیاه زخم از بیماری های قابل انتقال به انسان و دام است. در استان بوشهر و دشتستان بیش از 10 سال است که هیچ گونه گزارشی از این بیماری در سطح دام هایمان نداریم.

وی افرود: به واسطه مبارزه بسیار خوبی که در چند سال گذشته صورت گرفته، استان بوشهر به عنوان استان عاری از بیماری شاربن معرفی شده است و عملیات واکسیناسیون هم حذف کرده ایم.

رئیس دامپزشکی شهرستان دشتستان بیان کرد: عمده فعالیت های دامپزشکی یعنی بیش از 90 درصد فعالیت های دامپزشکی در حوزه پدافند غیر عامل است.

فیصل ضرغامی خاطر نشان کرد: کنترل و بهداشت بیماری ها از جمله فعالیت های مختلفی مثل: واکسیناسیون، سم پاشی، ضد عفونی و آزمایشاتی که انجام می دهیم در نهایت منجر به تامین سلامت جامعه و انسان می شود.



وی ادامه داد: بیش از 800 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام است که 60 درصد بیماری های عفونی انسان را شامل می شود و 70 درصد بیماری های نوپدید دامی در قالب بیو تروریست طبقه بندی می شود که خطر بالقوه ای برای جامعه دامی و انسانی است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی دشتستان بیان کرد: سهل انگاری در حوزه دامپزشکی، باعث خسارت جانی و مالی می شود.

منصور نوذری با اشاره به اهمیت مانور پدافند غیر عامل تاکید کرد: سبب می شود ‌که مردم حضور دامپزشکی را بیشتر حس کنند و موجب اطمینان خاطر به تولیدات بخش کشاورزی می شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: با همراهی رئیس اداره دامپزشکی، شبانه بازرسی هایی را انجام می دهیم. همچنین همکاری دیگر بین اداره دامپزشکی و شبکه بهداشت دشتستان، برگزاری کلاس های آموزشی است.



خویش دوست ادامه داد: رئیس اداره دامپزشکی در مورد فصل ها و شیوع بیماری های خاصی که اتفاق می افتد در شکبه بهداشت حضور پیدا می کند و همه نیروهای ما را آموزش می دهد.

 













لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/119810