کد خبر: 119809 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 13 آبان 1398 - 18:53
پیام شهردار برازجان به مناسبت ۱۴ آبانماه روز فرهنگ عمومی

اتحاد خبر:چهاردهم آبانماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، روزفرهنگ عمومى نام گرفته است. موضوعی که نشان دهنده‌ی ضرورت توجه به فرهنگ عمومى جامعه‌ی ایرانی است.فرهنگ عمومی را می‌توان -بطور خلاصه- مجموعه‌ای از باورها، بایدها، نبایدها، نمادها و رفتارهایی دانست که مورد وثوق اکثریت قریب به اتفاق ایرانیان است و ریشه در تاریخ...

چهاردهم آبانماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، روزفرهنگ عمومى نام گرفته است. موضوعی که نشان دهنده‌ی ضرورت توجه به فرهنگ عمومى جامعه‌ی ایرانی است.
فرهنگ عمومی را می‌توان -بطور خلاصه- مجموعه‌ای از باورها، بایدها، نبایدها، نمادها و رفتارهایی دانست که مورد وثوق اکثریت قریب به اتفاق ایرانیان است و ریشه در تاریخ، فرهنگ، باورها و سنت‌های کهن و اصیل ایرانی-اسلامی دارد. وقتی با چنین تعریفی از رفتارهای رایج یا اصطلاحا «فرهنگ عمومی» مواجهیم، ضرورت توجه ویژه نسبت به پاسداشت معیارها و الگوها بیش از پیش نمایان می‌شود.

 

Image result for ‫شهردار برازجان محمدی‬‎


بدون تردید معیاری اینچنین عام و ایران شمول نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارد که این مراقبت نه تنها وظیفه‌ی متولیان حوزه‌ی فرهنگ بلکه وظیفه‌ی ملی و شرعی یکایک ایرانیانی است که دوستدار فرهنگ غنی ایرانی و شیعی هستند.
از آنجا که گهگاه برخی شاخصه‌ها و مولفه‌های فرهنگی، بدون هیچگونه پژوهش و تفکر عمیقی و تنها بر اثر سهل‌انگاری دستخوش تغییراتی نامطلوب می‌شوند، لذا ضرورت دارد بیش از پیش در راه ترویج و تقویت باورهای ملی و آیینی سرزمین عزیزمان در میان آحاد جامعه همت کنیم.
باید هشیار بود و از تمامی ظرفیتهای موجود بهره گرفت تا قدمی هرچند کوچک در مسیر اصلاح انحرافات و  کج روی های احتمالى در جامعه قبل از گسترش و فراگیر شدن آن برداشته شود.
و چه زیباست وقتی شاهد حرکتهای عمومی و خانوادگی همچون حضور خیل عظیمی از شهروندان عزیز برازجانی در آیینهایی همچون تکریم نیازمندان، تکریم خانواده و صله‌ی رحم، پویشهای پاسداشت طبیعت و دوستی با محیط زیست، پاسداشت افتخار آفرینان و خدمتگزاران جامعه و دیگر رفتارهای نیک اجتماعی و انسانی هستیم چرا که اینها نشانه‌هایی روشن از غنای فرهنگی جامعه و حرکت پیشگامانه‌ی مردم فهیم این دیار در پاسداشت میراث معنوی و فرهنگی ایران عزیزمان است.
اینجانب وظیفه‌ی خود میدانم این روز مهم و مناسبت ارزشمند را به شما همشهریان عزیز و ارجمندم تبریک عرض کنم.
امید که همه‌ی ما همواره در مسیر حفظ ارزشهای مادی و معنوی سرزمین عزیزمان، هوشیارانه قدم برداریم.

 

 

محمدحسن محمدی
 شهردار برازجان

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/119809