کد خبر: 119742 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 12 آبان 1398 - 11:29
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر؛
حمایت سازمان اوقاف از اجرای طرح های دانش بنیان / بوشهر، یکی از استان های پرتلاش در بحث وقف

اتحاد خبر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: سیاست سازمان اوقاف و امور خیریه این است که از طرح های دانش بنیان که مشکل ملک و زمین دارند، حمایت کند. به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور روز یکشنبه در این همایش که در سالن 9 دی بوشهر برگزار شد، با بیان اینکه وظیفه سازمان اوقاف و امور خیریه...

اتحاد خبر – ثریا شیری: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: سیاست سازمان اوقاف و امور خیریه این است که از طرح های دانش بنیان که مشکل ملک و زمین دارند، حمایت کند.

 

به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور روز یکشنبه در این همایش که در سالن 9 دی بوشهر برگزار شد، با بیان اینکه وظیفه سازمان اوقاف و امور خیریه، جهت دهی وقف و موقوفات بدون مدیر و متولی است، اظهار داشت: هر شخصی می تواند مدیر ملک موقوفه خود باشد، اما سازمان اوقاف موقوفاتی که فاقد متولی هستند را دراختیار هیئت امنا یا امین قرار می دهد.

حجت الاسلام اسماعیل پور افزود: نگاهی که امروزه به وقف صورت می گیرد، نگاه کاملی نیست و خیلی از موقوفات به احیاء نیاز دارند.

وی اضافه کرد: استان بوشهر یکی از استان های پر تلاش در بحث وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر عنوان کرد: سیاست سازمان اوقاف بر این است که از طرح های دانش بنیان که پایه گذار آن ها جوانان هستند حمایت کند.


اسماعیل پور تصریح کرد: در استان موقوفاتی وجود دارد که می توانیم برای ایجاد کارگاه ها و طرح هایی که مدنظر سرمایه داران است اما مشکل ملک دارند، اختصاص بدهیم.

وی ادامه داد: همچنین برای طرح های کشاورزی کم آب نیز زمین هایی در سطح استان وجود دارد که می توانیم آن ها را در اختیار سرمایه داران قرار دهیم.

اسماعیل پور خاطرنشان کرد: پولی که مردم در صندوق بقاع متبرکه می اندازند طبق یک برنامه تعریف شده برای همان بقعه هزینه می شود و سازمان اوقاف به عنوان ناظر عمل می کند.

وی گفت: همچنین طرح هایی با عنوان طرح بشارت، مسابقات بین المللی قرآن کریم و مسابقات قرآنی دستگاه های اجرایی، طرح افق و شمیم حسینی از جمله طرح هایی هستند که در راستای اجرای امینانه نیات واقفین انجام شده است.

 


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه دشمنان ایران از حمله نظامی ناامید شده اند، اظهار کرد: دشمنان با فشار حداکثری به مردم ایران، در صدد هستند که مردم را در مقابل و علیه نظام جمهوری اسلامی قرار دهند.

حجت الاسلام یوسف جمالی افزود: در همین راستا حضور مردم در راهپیمایی 13 آبان اهمیت زیادی دارد.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان بوشهر تصریح کرد: حضور مردم در این راهپیمایی نشان دهنده این است که مردم استان بوشهر در کنار نظام جمهوری اسلامی ایران و رهبر آن هستند.

جمالی ادامه داد: اهمیت 13 آّبان به اندازه اهمیت انقلاب و خشکاندن ریشه های رژیم شاهنشاهی است.

 

 

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/119742