کد خبر: 119579 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 08 آبان 1398 - 11:46
رئیس آموزش شرکت ملی گاز:
نیروهای شاغل در صنعت گاز باید گواهی صلاحیت حرفه‌ای بگیرند

اتحادخبر:  رئیس اداره آموزش و تربیت نیروی انسانی شرکت ملی گاز گفت: همه نیروهای شاغل در صنعت گاز باید گواهی صلاحیت حرفه‌ای بگیرند.اسحاق فرشیدی صبح چهارشنبه در عسلویه با اشاره به اینکه ۲۰ هزار نفر نیروی اصلی و حدود ۵۰ هزار نیرو به صورت مستقل با حوزه پالایش، انتقال و گازرسانی در ارتباط هستند، اظهار داشت: یکی از چالش‌های اصلی ما در...

اتحادخبر:  رئیس اداره آموزش و تربیت نیروی انسانی شرکت ملی گاز گفت: همه نیروهای شاغل در صنعت گاز باید گواهی صلاحیت حرفه‌ای بگیرند.

نیروهای شاغل در صنعت گاز باید گواهی صلاحیت حرفه‌ای بگیرند
 اسحاق فرشیدی صبح چهارشنبه در عسلویه با اشاره به اینکه ۲۰ هزار نفر نیروی اصلی و حدود ۵۰ هزار نیرو به صورت مستقل با حوزه پالایش، انتقال و گازرسانی در ارتباط هستند، اظهار داشت: یکی از چالش‌های اصلی ما در حوزه گاز این بود که فکر خاصی برای آموزش این نیروها نشده بود.

وی با اشاره به اینکه چشم‌انداز روشنی برای توانمندسازی نیروها وجود نداشت، اضافه کرد: از سال ۹۵ تصمیم گرفتیم مجموعه شرکت ملی گاز ایران را با برنامه‌ریزی لازم از نظر آموزش حمایت کنیم و کارهای خوبی شروع شده است و به چارچوب خوبی رسیده‌ایم.

 

رئیس اداره آموزش و تربیت نیروی انسانی شرکت ملی گاز با اشاره به امضای تفاهم‌نامه فنی و حرفه‌ای و شرکت ملی گاز، خاطرنشان کرد:‌ این تفاهم‌نامه به خوبی و در زمان مناسب پیش‌ می‌رود.

 

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های ما این است که طی دو تا سه سال آینده هیچ نیروی بدون گواهی صلاحیت فنی و حرفه‌ای را نداشته باشیم و این موضوع اصل هدف ما است و در این راستا باید اقدامات خوبی انجام شود.

فرشیدی تدوین استانداردهای صلاحیت شغلی را گام اول در این حوزه عنوان کرد و افزود: تولید محتوای آموزشی، تقویت آموزش‌دهنده‌ها و برگزاری آزمون و آموزش همکاران از دیگر برنامه‌ها است.

 

وی با بیان اینکه شرکت‌های گاز استانی در اولویت آموزش قرار گرفتند اضافه کرد: در بخش توزیع خانواده‌ها مستقیم با گاز ارتباط دارند و ۱۰ هزار شاغل به عنوان گازبان و امدادگر گاز داریم و آموزش این افراد در دستور کار قرار گرفت.

 

رئیس اداره آموزش و تربیت نیروی انسانی شرکت ملی گاز از تجهیز مراکز آموزشی فنی‌وحرفه‌ای در حوزه گاز خبر داد و افزود: در ۱۷ استان نسبت به تجهیز کارگاه‌های آموزشی اقدام شده است.

 

وی تصریح کرد: تلاش می‌شود که افرادی در حوزه صنعت گاز فعال باشند همگی دارای حداقل یک گواهی صلاحیت حرفه‌ای باشند و همه افراد آموزش لازم را ببینند.

 

 

 

 

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/119579